En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har jag ägglossat nu? :confused: och det är väl isåfall inte för sent om vi skulle få till nåt imorgon? Känns som att hela äggstockarna håller på att lossar ungefär ivarjefall, en jäkla värk satte in nu på kvällskvisten :wtf:

Har jag ägglossat nu? :confused: och det är väl isåfall inte för sent om vi skulle få till nåt imorgon? Känns som att hela äggstockarna håller på att lossar ungefär ivarjefall, en jäkla värk satte in nu på kvällskvisten :wtf:

Ser ut som det! Ägget lever 12-24 timmar efter ägglossningen och spermierna behöver lite tid att hinna fram, så se till att få till det så snart ni kan! ;)

Ser ut som det! Ägget lever 12-24 timmar efter ägglossningen och spermierna behöver lite tid att hinna fram, så se till att få till det så snart ni kan! ;)

Tog det sista testet imorse och det var betydligt svagare så nog hände nåt inatt när jag hade sån värk O_o
Vet inte riktigt hur sjutton vi ska få till det bara, karln sover efter nattjobb och jag måste rusa till stallet när han vaknar och sen är vi inte själva på hela kvällen tills han åker och jobbar igen :cautious: blir nog att följa planen ändå och vänta till nästa tillfälle och vara lite mer förberedda då :grin:

• Gilla
Reactions: Ray
Tog det sista testet imorse och det var betydligt svagare så nog hände nåt inatt när jag hade sån värk O_o
Vet inte riktigt hur sjutton vi ska få till det bara, karln sover efter nattjobb och jag måste rusa till stallet när han vaknar och sen är vi inte själva på hela kvällen tills han åker och jobbar igen :cautious: blir nog att följa planen ändå och vänta till nästa tillfälle och vara lite mer förberedda då :grin:
Äh en snabbis i hallen när man möts i dörren fungerar utmärkt :angel:

Jag och min man går också om varandra. Jag jobbar (mycket) tidigt och han jobbar kväll/natt så jag vet att det inte alltid är så lätt att få till det. :)

Man får experimentera och hitta på nya tillfällen. Kan faktiskt vara både roligt och spännande :D

Äh en snabbis i hallen när man möts i dörren fungerar utmärkt :angel:

Jag och min man går också om varandra. Jag jobbar (mycket) tidigt och han jobbar kväll/natt så jag vet att det inte alltid är så lätt att få till det. :)

Man får experimentera och hitta på nya tillfällen. Kan faktiskt vara både roligt och spännande :D
Låter så smidigt med dessa snabbisar. Men även om herr i huset hinner på två minuter så är jag då inte ens redo för ingång på så kort tid. .. Det tar iallafall fem minuter förspel innan två minuter och det är inte särskilt behagligt ändå...

Låter så smidigt med dessa snabbisar. Men även om herr i huset hinner på två minuter så är jag då inte ens redo för ingång på så kort tid. .. Det tar iallafall fem minuter förspel innan två minuter och det är inte särskilt behagligt ändå...

Håller med, låter jättesmidigt, och känner mig som en tråkig tant när jag mest känner att nej det funkar inte riktigt så för oss :down: vi får väl kanske träna på det eller nåt, haha

• Gilla
Jag har skrattat och gråtit hela förmiddagen... Nästan på dagen 6 månader efter mitt missfall. Fruktansvärt jobbiga månader där jag kastats mellan hopp och förtvivlan. Jag tror det fortfarande inte!! SER NI?! :heart

AD566D56-D270-4D08-8F10-564D6DC2229F_zpswc323kkr.jpg

@Ray, @Terqa ni är inte tillräckligt desperata bara. Efter några månader utan sex så kan man våldföra sig på en apa :D

Seriöst: Det skall ju vara trevligt med sex. Annars kan det ju vara.
Man får ju hitta lösningar som funkar för båda parterna.

Bästa alternativet? Snarare det enda alternativet ....:D

Ungefär så ja :p

Det är ju så med barn, dom är överallt hela tiden känns det som och vill man ha sex så får man själv skapa tillfällen för det.

@Terqa @Ray

Saken med snabbisar på toan är att vi kanske gått runt hemma och velat dra in varandra i sovrummet ett bra tag men att det då inte funkar pga barnen, och då är förspelet redan avklarat med den sexuella spänningen som varit mellan oss, så oftast är det bara att köra på.
Men skulle min man be om en snabbis bara sådär utan någon som helst förvarning så behöver även jag lite uppvärming.

Gah. Ägglossning imorgon eller på måndag och ingen av oss är direkt intresserade av att ligga för tillfället. Jag känner mig som en fet, gravt osexig valross och maken är döds-stressad över jobbgrejer. Och "Nu måste vi verkligen sexa så det blir en bebis" är inte direkt en tanke som underlättar det hela. :arghh:

Ni som förordar tvåminuters-snabbisar får ta och ge ut någon praktiskt guidebok, för så här blir det inga barn gjorda. :banghead:

• Gilla
Ni som förordar tvåminuters-snabbisar får ta och ge ut någon praktiskt guidebok, för så här blir det inga barn gjorda. :banghead:

Min stackars sambo stod ut med mig vid senaste ÄL när vi hade ett vi-måste-passa-på-i-rätt-tid-sex. Jag började fnissa efter en liten stund och kunde knappt sluta, för hela situationen kändes så absurd :o
Jag måste ha världens bästa sambo som står ut med mig :love:

Gah. Ägglossning imorgon eller på måndag och ingen av oss är direkt intresserade av att ligga för tillfället. Jag känner mig som en fet, gravt osexig valross och maken är döds-stressad över jobbgrejer. Och "Nu måste vi verkligen sexa så det blir en bebis" är inte direkt en tanke som underlättar det hela. :arghh:

Ni ser det hela från fel håll. Man har inte sex för att man mår bra. Man har sex för att må bra :D

Tex du känner dig osexig nu men när din man trycker upp dig mot väggen och bara måste ha dig här och nu så känner du dig otroligt sexig.

Din man känner sig bra mycket mindre stressad efter sex. Finns inget som får en så avslappnad som sex. Man somnar fort och sover gott. Problemen på jobbet känns avlägsna.

Sex botar allt. Typ :D

(Helt osant är det faktiskt inte. Det händer mycket bra saker i både kropp och knopp vid sex)

Ok- när man har ingen annan att fråga rn lördagkväll så fråga man här....
ÄL test mäter en hormon som höjs strax innan äl och sen typ försvinner. Innan äl kan man ha lite fysiska känningar men inget jättejobbigt.
Innan mens har man ju ofta mer fysiska känningar men då finns inget hormon man mäter så vad beror egentligen spända bröst etc innan mens på?
Varför har man det ibland och inte alltid?

Mvh noll koll

Ok- när man har ingen annan att fråga rn lördagkväll så fråga man här....
ÄL test mäter en hormon som höjs strax innan äl och sen typ försvinner. Innan äl kan man ha lite fysiska känningar men inget jättejobbigt.
Innan mens har man ju ofta mer fysiska känningar men då finns inget hormon man mäter så vad beror egentligen spända bröst etc innan mens på?
Varför har man det ibland och inte alltid?

Som jag har fattat det så beror symptom innan mens på de sjunkande progesteronnivåerna. När progesteronet bryts ner så reagerar kroppen på de "restprodukter" som bildas. Varför det blir olika symtom olika månader kan jag däremot inte svara på. Kanske bryts progesteronet ner snabbare vissa månader?

Mvh biologilärare med halvbra koll

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 385
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 128
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar