En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
robl - ÄL 22/4 BIM 6/5 försök nr 12, 24 år, inga barn
Is - ÄL 26/4 BIM 10/5, lyckas aldrig träffa ÄL men försök nr3 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
em-pirre - ÄL 30/4 BIM 15/5, Försök nr 21, 29 år, inga barn
Cynthia - Äl 4/5 BIM 18/5 Försökt i ett år, 31 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL ca 10/5 BIM 25/5, försök nr 4 efter missfall, inga barn
Whirlie - ÄL 12/5 BIM 26/5. Försök nr 12, r, inga barn.
Mikatela - ÄL 15/5 BIM 31/5. 27 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 18/5, BIM 1/6. Försök nr 16 (nr 1 efter MF), 37 år, 1 barn
hemlig ÄL 20/5, BIM 3/6. Försök nr 2, snart 32 år, inga barn
paprika - ÄL 20/5 BIM 3/6, Försök nr 5, 28 år, inga barn
supersonic - ÄL 22/5, BIM 5/6. Försök nr 1, snart 27 år (om två dar!), 1 barn (född -14)
Flutterdash ÄL 27/5 (beräknad) BIM 10/6, 27 år, 8:e försöket, inga barn
em-pirre - ÄL 28/5 BIM 13/6, Försök nr 22, 29 år, inga barn
Safir - ÄL 30/5 BIM 13/6, försök nr 10, 28 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 1/6 BIM 15/6, försök 2, 30 år, inga barn

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Hjartagna - inväntar mens efter pillerstopp, 37 år, 1 barn
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
Humla - inväntar mens efter att ha slutat med p-piller, 30 år, inga barn
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
ninsan - inväntar ÄL efter missfall, 31 år, inga barn

Beklagar @ninsan :(

Tack, det känns... jag kan inte ens beskriva känslan. Jag har aldrig varit med om denna typ av sorg i mitt liv fram tills nu. Det var tidigt, vecka 6, men det är sak samma för mig. Jag är helt slut i kropp och knopp.

Jag har följt tråden i det tysta ganska länge. Beklagar verkligen. :( Var med om samma sak i höstas. Det var första försöket, vi var otroligt lyckliga. Men jag fick också mf i v6. Det värsta jag varit med om i hela mitt liv, en sån ofantlig sorg. Tyvärr har det inte tagit sig igen ännu, så tji fick jag för att jag var så lättad och glad att det tog sig på första försöket...

Lägger in mig på listan nu. Har läst i det tysta länge och följt er och hoppats med er!
Tror att äl var i helgen, och bim blir således också lite på ett ungefär. Har kollat med stickor de senaste månaderna men nu var jag iväg i helgen så fick inte möjlighet att kunna kolla. Fick i alla fall myst med sambon i onsdags kväll. Tror dock inte chanserna blir så stora den här månaden.
Fick mf i november, vilket var otroligt tungt. :( ÄL kom igång vid årsskiftet och har försökt sen dess, förutom februari som vi hoppade över, då jag kände att det blev för tungt och behövde en paus.

Is - ÄL 26/4 BIM 10/5, lyckas aldrig träffa ÄL men försök nr3 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
supersonic - ÄL 22/5, BIM 5/6. Försök nr 1, snart 27 år (om två dar!), 1 barn (född -14)

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14.
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
ninsan - inväntar ÄL efter missfall, 31 år, inga barn

Jag har följt tråden i det tysta ganska länge. Beklagar verkligen. :( Var med om samma sak i höstas. Det var första försöket, vi var otroligt lyckliga. Men jag fick också mf i v6. Det värsta jag varit med om i hela mitt liv, en sån ofantlig sorg. Tyvärr har det inte tagit sig igen ännu, så tji fick jag för att jag var så lättad och glad att det tog sig på första försöket...

Jag hoppas verkligen att det tar sig snabbt igen, men det finns ju ingen regel i det hela. Som @Ray skrev, bussen går förbi och man får inte kliva på. Igen, och igen och igen.

Tack @hemlig och @ninsan. Jag hoppas också att det ska gå hyfsat fort, men just nu känns det tungt. Slutade med piller i augusti och det känns som att tiden bara går :meh: Vet att det finns mååånga som försökt längre än så, men om jag ska se till mina känslor är det sjukt jäkla jobbigt.

:(:(:(

Jag hoppas verkligen att det tar sig snabbt igen, men det finns ju ingen regel i det hela. Som @Ray skrev, bussen går förbi och man får inte kliva på. Igen, och igen och igen.
Din situation tog mig hårdare än min egen. Just för att den visade att det finns ingen logik. Och det är jobbigt att veta att man kan åka av den där bussen igen och igen vilket kommer göra nästa förhoppade plus till en lång oro där jag kommer glo på toa papperet varje gång.
Men bara bita ihop och hoppas kroppen kommer igång fort så man kan köpa en ny biljett till bussen!

Din situation tog mig hårdare än min egen. Just för att den visade att det finns ingen logik. Och det är jobbigt att veta att man kan åka av den där bussen igen och igen vilket kommer göra nästa förhoppade plus till en lång oro där jag kommer glo på toa papperet varje gång.
Men bara bita ihop och hoppas kroppen kommer igång fort så man kan köpa en ny biljett till bussen!

Ja, nästa gång, om det blir en nästa gång, kommer bli väldigt jobbig. Men jag kommer kräva ett UL i vecka 7 och försöka hålla ut till det.Sen kan ju saker hända efter det, men det kommer ändå ge mig ett lugn.

Jag frågade Gun som jag var hos nu när vi kunde börja igen. Hon ville att vi skulle vänta en mens. Jag förklarade att jag har långa, oregelbundna cykler och det kan bli ganska lång väntetid för mig. Senaste mens var liksom i slutet av feb. Hon sa att det går bra att försöka igen, men det som kan bli jobbigt är om jag får ett missfall igen, att det blir jobbigt psykiskt för oss. Jag tar den chansen, vill bara lägga detta bakom mig.

• Gilla
Reactions: Ray
Tack @hemlig och @ninsan. Jag hoppas också att det ska gå hyfsat fort, men just nu känns det tungt. Slutade med piller i augusti och det känns som att tiden bara går :meh: Vet att det finns mååånga som försökt längre än så, men om jag ska se till mina känslor är det sjukt jäkla jobbigt.
Tiden är det jobbigaste tycker jag ! Försöker fylla alla dagar till bredden så jag minimerar tiden jag hinner tänka på. Men just tiden och folk som tycker det är dags för syskon nu innan det är för sent. ...

Ja, nästa gång, om det blir en nästa gång, kommer bli väldigt jobbig. Men jag kommer kräva ett UL i vecka 7 och försöka hålla ut till det.Sen kan ju saker hända efter det, men det kommer ändå ge mig ett lugn.

Jag frågade Gun som jag var hos nu när vi kunde börja igen. Hon ville att vi skulle vänta en mens. Jag förklarade att jag har långa, oregelbundna cykler och det kan bli ganska lång väntetid för mig. Senaste mens var liksom i slutet av feb. Hon sa att det går bra att försöka igen, men det som kan bli jobbigt är om jag får ett missfall igen, att det blir jobbigt psykiskt för oss. Jag tar den chansen, vill bara lägga detta bakom mig.
Måste man till gun?
Jag har bara googlat. ..

Måste man till gun?
Jag har bara googlat. ..

Det måste du inte. Jag hade ju bokat tid för inskrivning och var således tvungen att boka av den :cry: och passade på att fråga och "sålänge allt känns bra" (hur det nu kan göra det..?) och man inte får ont/får feber brukar kroppen reda ut det på egen hand.

Kanske dags för mig att hänga med i denna tråden, har bara läst innan.

Egentligen tänkte jag och sambon vänta med att försöka till sommaren men nu så verkat det vara nått på gång ändå trots kondom?! Jag slutade med ppillrena i höstas och sen dess har vi kört med kondom. Mensen kom igång som vanligt nästan på direkten och är lika punktlig som den alltid varit, tills nu!

10 dagar sen mens och jag fattar ingenting?! Men kondomer är väl inte 100% iofs... Börjar känna mig svullen, spända bröst, typ mensvärkskänsla i buken och gråtmild... Så antingen är jag skengravid av rent hopp och längtan eller så har vi lyckats trots skydd!

Tog ett gravtest från RFSU idag och fick ett svagt streck fast precis kant i kant med den delen man doppar så egentligen för långt ner? Vad betyder detta liksom?! Får helt enkelt köpa nytt test och se.

Om detta nu bara är en märkligt sen mens och inbillningssymptom så är det i vilket fall dags för oss att börja försöka.

Jag är 28 år och har inga barn sen tidigare, sambon har en dotter från tidigare förhållande. Jag har aldrig varit gravid eller försökt innan så det är bara att hålla tummarna!

...det är ju den där eviga väntan också. För missar man på en ÄL så går en månad ytterligare. Hade varit mycket bättre om man hade en sisådär 3 dagars cykler. Hade inte känts lika stressigt att pricka rätt varje ÄL då. ;)

• Gilla
Tiden är det jobbigaste tycker jag ! Försöker fylla alla dagar till bredden så jag minimerar tiden jag hinner tänka på. Men just tiden och folk som tycker det är dags för syskon nu innan det är för sent. ...
Ja, eller folk som ska tjata om att man inte ska ha för många år mellan sina barn så "nu får ni allt sätta igång verkstan" :wtf:

• Gilla
...det är ju den där eviga väntan också. För missar man på en ÄL så går en månad ytterligare. Hade varit mycket bättre om man hade en sisådär 3 dagars cykler. Hade inte känts lika stressigt att pricka rätt varje ÄL då. ;)
Nä fy så ofta jag skulle ha PMS :p. Stackars sambon ;)

Fortfarande positivt ÄL-test. Nu med tillhörande ömhet i livmodern också.
Det här med testande har öppnat en helt ny värld för mig :D
Det värsta är att jag kommer bli så besviken om det inte tar sig, även fast det bara är andra försöket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 378
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 067
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar