Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kan testa på fredag. Dyker den inte upp kan du vänta och testa igen. När vi har försökt aktivt har jag känt nästan direkt att det tagit sig. Har fått en känsla i kroppen. Med dottern fattade jag det inte förrän senare. Var sur som en ättika och hatade alla men hon är en Hoppsan, kanske hade fattat det om vi planerat barn.Nu börjar jag bli fundersam här... Slutade med p-piller i november,mensen var lite konstig i januari, men var regelbunden feb,mars och april. Hade första mensdag 7 april,fick en yttepytte blödning för ganska precis en vecka sen, sexat har vi gjort,men under fertila dagar och äl så har vi skyddat oss.
Nu ska mensen komma på torsdag,men jag har skitont i tuttarna,är skittrött,och hade lite molvärk o magen för 3-4 dagar sen. Hur tidigt kan symtomen komma? Tänk om min mens bestämt sig för att vara oregelbunden igen,sen har vi prickat äl endå?
Kan jag testa på fredag när mensen ska komma,eller bör jag avvakta nån dag till om den inte dyker upp?
Du kan testa på fredag. Dyker den inte upp kan du vänta och testa igen. När vi har försökt aktivt har jag känt nästan direkt att det tagit sig. Har fått en känsla i kroppen. Med dottern fattade jag det inte förrän senare. Var sur som en ättika och hatade alla men hon är en Hoppsan, kanske hade fattat det om vi planerat barn.Vi har en "hoppsan" sen innan,den här gången hade vi tänkt planera in det,och vi ska (skulle) köra på efter sommaren. Här om dagen var jag hatisk mot allt och alla...
Vi får se om den dyker upp på fredag helt enkelt,men känns lite suspekt...
Är det normalt med en liten pytte blödning strax efter äl? Eller helt enkelt,av vilken anledning kan man få en liten blödning vid äl? Om jag nu haft äl enligt schemat då,det är det det hänger på... Nervös väntan nu då.
Jag har nu haft ont i nedre delen av buken senaste dygnet. Skulle kunna vara tid för ägglossning, men ska verkligen ägglossningssmärtor sitta i så länge? Och utifrån sekret inga tecken till ägglossning så jag lutar åt någon annan orsak till värken.
*suck* I fredags ljusrosa flytning (eller snarare blodstrimma i), i lördags först brun flytning som sedan blev svagt ljusrosa och idag bruna flytningar som avtagit under dagen. Ny erfarenhet det här så jag får väl bara fortsätta vänta på att mensen ska behaga dyka upp.
Någon som vet om sådana här färgade flytningar tyder på att man inte haft ÄL?
Nej, det är nog oftast hormonknas. Obalans mellan progesteron/östrogen eller för lite progesteron. Också sköldkörtelproblem lär ska kunna orsaka spotting, men jag vet inte om det stämmer.
@KattenKorven hade ni inte sex kring ägglossning alls? Inte ens några dagar före?
Misströsta inte!Jo, några dagar innan förväntad ägglossning...men äl-symtomen blev sen helt koko jämfört med förra månaden och försvann plötsligt helt, så jag är rädd att den kom tidigare än jag trodde. Testade dumt nog inte med stickor den här månaden. Men det är ju inte så mycket att göra nu, bara att vänta in mensen och se hur/om det gick.
Vi är båda rätt trötta och stressade för närvarande, så sexlivet är tyvärr inte direkt sådär härligt spontant och varannan-dags-frekvent som det tydligen borde vara för optimala chanser...
Misströsta inte!
vi fick bara till det två gånger i april och plussade till bådas förvåning. Utan stickor och utan minsta symptom på äl...
Håller tummarna!