En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu börjar jag bli fundersam här... Slutade med p-piller i november,mensen var lite konstig i januari, men var regelbunden feb,mars och april. Hade första mensdag 7 april,fick en yttepytte blödning för ganska precis en vecka sen, sexat har vi gjort,men under fertila dagar och äl så har vi skyddat oss.

Nu ska mensen komma på torsdag,men jag har skitont i tuttarna,är skittrött,och hade lite molvärk o magen för 3-4 dagar sen. Hur tidigt kan symtomen komma? Tänk om min mens bestämt sig för att vara oregelbunden igen,sen har vi prickat äl endå?

Kan jag testa på fredag när mensen ska komma,eller bör jag avvakta nån dag till om den inte dyker upp?

Nu börjar jag bli fundersam här... Slutade med p-piller i november,mensen var lite konstig i januari, men var regelbunden feb,mars och april. Hade första mensdag 7 april,fick en yttepytte blödning för ganska precis en vecka sen, sexat har vi gjort,men under fertila dagar och äl så har vi skyddat oss.

Nu ska mensen komma på torsdag,men jag har skitont i tuttarna,är skittrött,och hade lite molvärk o magen för 3-4 dagar sen. Hur tidigt kan symtomen komma? Tänk om min mens bestämt sig för att vara oregelbunden igen,sen har vi prickat äl endå?

Kan jag testa på fredag när mensen ska komma,eller bör jag avvakta nån dag till om den inte dyker upp?
Du kan testa på fredag. Dyker den inte upp kan du vänta och testa igen. När vi har försökt aktivt har jag känt nästan direkt att det tagit sig. Har fått en känsla i kroppen. Med dottern fattade jag det inte förrän senare. Var sur som en ättika och hatade alla men hon är en Hoppsan, kanske hade fattat det om vi planerat barn.

Du kan testa på fredag. Dyker den inte upp kan du vänta och testa igen. När vi har försökt aktivt har jag känt nästan direkt att det tagit sig. Har fått en känsla i kroppen. Med dottern fattade jag det inte förrän senare. Var sur som en ättika och hatade alla men hon är en Hoppsan, kanske hade fattat det om vi planerat barn.
Vi har en "hoppsan" sen innan,den här gången hade vi tänkt planera in det,och vi ska (skulle) köra på efter sommaren. Här om dagen var jag hatisk mot allt och alla...

Vi får se om den dyker upp på fredag helt enkelt,men känns lite suspekt...

Är det normalt med en liten pytte blödning strax efter äl? Eller helt enkelt,av vilken anledning kan man få en liten blödning vid äl? Om jag nu haft äl enligt schemat då,det är det det hänger på... Nervös väntan nu då.

Jag har nu haft ont i nedre delen av buken senaste dygnet. Skulle kunna vara tid för ägglossning, men ska verkligen ägglossningssmärtor sitta i så länge? Och utifrån sekret inga tecken till ägglossning så jag lutar åt någon annan orsak till värken.

• Gilla
Reactions: Lo_
Jag har nu haft ont i nedre delen av buken senaste dygnet. Skulle kunna vara tid för ägglossning, men ska verkligen ägglossningssmärtor sitta i så länge? Och utifrån sekret inga tecken till ägglossning så jag lutar åt någon annan orsak till värken.

Jag brukar ha ont i ett eller ett par dygn. Värst är det under och efter äggsläppet. Det gör skitont att sätta sig, att plötsligt stiga upp, att böja sig...

Efter att Gun visat mig så kan jag genom att trycka nere vid höftben/ljumske hitta äggstocken som håller på att lossa ägg. Aj.

Först antar jag att det gör ont för att äggstocken är uttöjd av flera äggblåsor. Sen lär det göra ont efter att ägget släppt eftersom man kan få en liten blödning. (Precis som @Amha sa @Fibusen

*suck* I fredags ljusrosa flytning (eller snarare blodstrimma i), i lördags först brun flytning som sedan blev svagt ljusrosa och idag bruna flytningar som avtagit under dagen. Ny erfarenhet det här så jag får väl bara fortsätta vänta på att mensen ska behaga dyka upp.

Någon som vet om sådana här färgade flytningar tyder på att man inte haft ÄL?

*suck* I fredags ljusrosa flytning (eller snarare blodstrimma i), i lördags först brun flytning som sedan blev svagt ljusrosa och idag bruna flytningar som avtagit under dagen. Ny erfarenhet det här så jag får väl bara fortsätta vänta på att mensen ska behaga dyka upp.

Någon som vet om sådana här färgade flytningar tyder på att man inte haft ÄL?

Nej, det är nog oftast hormonknas. Obalans mellan progesteron/östrogen eller för lite progesteron. Också sköldkörtelproblem lär ska kunna orsaka spotting, men jag vet inte om det stämmer.

Knappt hann jag skriva mitt senaste suckande om blödningar innan mensvärken från hel....t satte igång och nu kom mensen, för en gångs skull efterlängtad! ;) Trots värk och monsterblödning känner jag mig riktigt glad idag - vi är igång igen! :banana:Skyndar mig därför att lägga upp mig i datum-listan!

Tänker göra ett nytt försök med ÄL-test, denna gång ska jag köra med CB digitala + dubbla stickor - då måste jag ju hitta stegringen tänker jag! (...och kolla temp och sekret... och smörja med kräm... och försöka hitta lust på rätt dag... Det är nästintill ett heltidsjobb att skaffa barn..!)

Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
Hanna_90 ÄL 2/4 BIM 17/4, försök nr 2, 25år, inga barn
BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
paprika - ÄL 21/4 BIM 6/5, Försök nr 4, 28 år, inga barn
robl - ÄL 22/4 BIM 6/5 försök nr 12, 24 år, inga barn
Is - ÄL 26/4 BIM 10/5, lyckas aldrig träffa ÄL men försök nr3 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
Cynthia - Äl 4/5 BIM 18/5 Försökt i ett år, 31 år, inga barn
Flutterdash ÄL 30/4 (beräknad) BIM 13/5, 27 år, 7:e försöket, inga barn
em-pirre - ÄL 30/4 BIM 15/5, Försök nr 21, 29 år, inga barn
Safir - ÄL 1/5 BIM 15/5, försök nr 8, 28 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 3/5 BIM 17/5, försök 1, 30 år, inga barn
Tramptass - ÄL 4/5 BIM 18/5, Försök 2, 34 år, ett barn
Whirlie - ÄL 12/5 BIM 26/5. Försök nr 12, 36 år, inga barn.
Mikatela - ÄL 15/5 BIM 31/5. 27 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 18/5, BIM 1/6. Försök nr 16 (nr 1 efter MF), 37 år, 1 barn

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - kommer missa försök i samband även med äl i april....hoppas på maj istället. Snart 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Hjartagna - inväntar mens efter pillerstopp, 37 år, 1 barn
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
supersonic - inväntar mens nr 2 efter förlossning, snart 27 år (om en vecka!), 1 barn (född -14)
Humla - inväntar mens efter att ha slutat med p-piller, 30 år, inga barn

Är tämligen övertygad om att vi missade ägglossningen den här månaden. :( Känns lite extra trist när jag ändå fått en fungerande äggblåsa bekräftad med ultraljud, men inte mycket att göra åt. Ibland lyckas man väl inte få till det på rätt dag, helt enkelt.

Denna månaden har jag tänkt gå till attack mot sambon oavsett vi vill eller orkar.
Nu går han tyvärr på heltid och jobbar natt vilket gör att han sover större delen då vi bägge är hemma, men det får lösas på något vis helt enkelt.

Här är det deppigt värre... Lägger in mig sist på listan och hoppas på att mensen kommer snart inne på dag 53 efter att ha haft en mens med hjälp av provera sedan jag slutade med p-pillren:cry::banghead:

Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
paprika - ÄL 21/4 BIM 6/5, Försök nr 4, 28 år, inga barn
robl - ÄL 22/4 BIM 6/5 försök nr 12, 24 år, inga barn
Is - ÄL 26/4 BIM 10/5, lyckas aldrig träffa ÄL men försök nr3 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
Cynthia - Äl 4/5 BIM 18/5 Försökt i ett år, 31 år, inga barn
Flutterdash ÄL 30/4 (beräknad) BIM 13/5, 27 år, 7:e försöket, inga barn
em-pirre - ÄL 30/4 BIM 15/5, Försök nr 21, 29 år, inga barn
Safir - ÄL 1/5 BIM 15/5, försök nr 8, 28 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 3/5 BIM 17/5, försök 1, 30 år, inga barn
Tramptass - ÄL 4/5 BIM 18/5, Försök 2, 34 år, ett barn
Whirlie - ÄL 12/5 BIM 26/5. Försök nr 12, 36 år, inga barn.
Mikatela - ÄL 15/5 BIM 31/5. 27 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 18/5, BIM 1/6. Försök nr 16 (nr 1 efter MF), 37 år, 1 barn

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - kommer missa försök i samband även med äl i april....hoppas på maj istället. Snart 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Hjartagna - inväntar mens efter pillerstopp, 37 år, 1 barn
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
supersonic - inväntar mens nr 2 efter förlossning, snart 27 år (om en vecka!), 1 barn (född -14)
Humla - inväntar mens efter att ha slutat med p-piller, 30 år, inga barn
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn

@KattenKorven hade ni inte sex kring ägglossning alls? Inte ens några dagar före?

Jo, några dagar innan förväntad ägglossning...men äl-symtomen blev sen helt koko jämfört med förra månaden och försvann plötsligt helt, så jag är rädd att den kom tidigare än jag trodde. Testade dumt nog inte med stickor den här månaden. Men det är ju inte så mycket att göra nu, bara att vänta in mensen och se hur/om det gick.

Vi är båda rätt trötta och stressade för närvarande, så sexlivet är tyvärr inte direkt sådär härligt spontant och varannan-dags-frekvent som det tydligen borde vara för optimala chanser...

Jo, några dagar innan förväntad ägglossning...men äl-symtomen blev sen helt koko jämfört med förra månaden och försvann plötsligt helt, så jag är rädd att den kom tidigare än jag trodde. Testade dumt nog inte med stickor den här månaden. Men det är ju inte så mycket att göra nu, bara att vänta in mensen och se hur/om det gick.

Vi är båda rätt trötta och stressade för närvarande, så sexlivet är tyvärr inte direkt sådär härligt spontant och varannan-dags-frekvent som det tydligen borde vara för optimala chanser...
Misströsta inte!
vi fick bara till det två gånger i april och plussade till bådas förvåning. Utan stickor och utan minsta symptom på äl...
Håller tummarna!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 953
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 966
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar