En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
4 januari enligt senaste mensen. Har inte skrivit in mig hos Bm än, känns så himla tidigt. Förra gången fick jag i september och önskade faktiskt att få vara stor på vintern istället när man bara vill vara hemma och mysa hur som helst. ..

Drygt med vinterjackan bara! ;) Och att få i vätskefyllda fötter i trånga skor,att klampa runt i snödrivorna,livrädd att halka omkull.

Vi kan nog vara överens om att alla årstider har sina för och nackdelar. :)

Hann inte ringa Gun idag (jobbat) och har inte heller fått nån mens. Tuttarna varit ömma i en vecka eller två nu. Inget ovanligt med det, men frustrerande att inte kunna göra nåt utan att få/ha ont. Idag ingen mensvärksförvarning (förrän nu). Irriterad i armhålorna oxå. Igen. Blä.

Drygt med vinterjackan bara! ;) Och att få i vätskefyllda fötter i trånga skor,att klampa runt i snödrivorna,livrädd att halka omkull.

Vi kan nog vara överens om att alla årstider har sina för och nackdelar. :)
Asch, här blir det aldrig mer än höst så det räcker med gummistövlar och regnjacka:banana:

Här kommer jag intassandes igen. Kan inte komma ihåg när jag skrev i denna tråden sist. Det här med tidsuppfattning har blivit lite..inte så specifikt iaf;) Men det kan säkert vara 1 år sedan.

Efter att jag om sambon försökt få barn utan resultat efter ca 1,5 år så sökte vi hjälp. Konstaterades för högt prolaktin hos mig och liten spermaproduktion hos sambon. Jag fick medicin (efter en massa olika undersökningar i ett försök att hitta varför prolaktinet var högt) mot det och det kom ner på normalnivå. Vi blev remitterade till ivf klinik. Inskrivna och undersökta så skulle vi sätta igång. Sambon lämnade ett prov som visade noll spermier. Vi fick lägga det hela på is och sambon fick åka och lämna flera prover där de hittade spermier att frysa in. När man gör ivf vill man i första hand ha färska spermier vid äggplock och efterom han lämnat prov som visat 0 så ville man ha backupp i frysen. Jag blev ordinerad det korta protokollet eftersom jag har normal äggproduktion. Blev nekad att starta behandlingen de 2 första cyklerna då de hade fullt men sen var det vår tur att sätta igång. Jag har varit ganska rädd för både sprutorna, hur jag ska må av hormonerna och äggplocket ska vi inte tala om..
Men sprutorna gick helt ok att ta, jag har inte mått dåligt och äggplocket var inte en tiondel så jobbigt/smärtsamt som jag trodde. Kännt mig så lättad och tacksam för detta. Dessutom behövde jag bara ta sprutorna i 9 dagar då äggen blivit så stora/många. Mannen lyckades klämma fram spermier som funkade samma dag som äggplocket ägde rum.

Idag åkte vi tillbaka och de satte in ett litet embryo i min mage <3

Om 17 dagar får jag testa..
Läst att ägget fäster efter drygt 1 vecka..Någon som vet vardör de vill att man väntar 17 dagar?

Här kommer jag intassandes igen. Kan inte komma ihåg när jag skrev i denna tråden sist. Det här med tidsuppfattning har blivit lite..inte så specifikt iaf;) Men det kan säkert vara 1 år sedan.

Efter att jag om sambon försökt få barn utan resultat efter ca 1,5 år så sökte vi hjälp. Konstaterades för högt prolaktin hos mig och liten spermaproduktion hos sambon. Jag fick medicin (efter en massa olika undersökningar i ett försök att hitta varför prolaktinet var högt) mot det och det kom ner på normalnivå. Vi blev remitterade till ivf klinik. Inskrivna och undersökta så skulle vi sätta igång. Sambon lämnade ett prov som visade noll spermier. Vi fick lägga det hela på is och sambon fick åka och lämna flera prover där de hittade spermier att frysa in. När man gör ivf vill man i första hand ha färska spermier vid äggplock och efterom han lämnat prov som visat 0 så ville man ha backupp i frysen. Jag blev ordinerad det korta protokollet eftersom jag har normal äggproduktion. Blev nekad att starta behandlingen de 2 första cyklerna då de hade fullt men sen var det vår tur att sätta igång. Jag har varit ganska rädd för både sprutorna, hur jag ska må av hormonerna och äggplocket ska vi inte tala om..
Men sprutorna gick helt ok att ta, jag har inte mått dåligt och äggplocket var inte en tiondel så jobbigt/smärtsamt som jag trodde. Kännt mig så lättad och tacksam för detta. Dessutom behövde jag bara ta sprutorna i 9 dagar då äggen blivit så stora/många. Mannen lyckades klämma fram spermier som funkade samma dag som äggplocket ägde rum.

Läst att ägget fäster efter drygt 1 vecka..Någon som vet vardör de vill att man väntar 17 dagar?
Spännande!

Jag är inte säker, men jag kan tänka mig att det är för att kroppen skall hinna producera hormoner etc. 17 dagar är ju ungefär när du borde haft mens efter en vanlig befruktad ägglossning liksom. :)

Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
paprika - ÄL 21/4 BIM 6/5, Försök nr 4, 28 år, inga barn
robl - ÄL 22/4 BIM 6/5 försök nr 12, 24 år, inga barn
Is - ÄL 26/4 BIM 10/5, lyckas aldrig träffa ÄL men försök nr3 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
Cynthia - Äl 4/5 BIM 18/5 Försökt i ett år, 31 år, inga barn
Flutterdash ÄL 30/4 (beräknad) BIM 13/5, 27 år, 7:e försöket, inga barn
em-pirre - ÄL 30/4 BIM 15/5, Försök nr 21, 29 år, inga barn
Safir - ÄL 1/5 BIM 15/5, försök nr 8, 28 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 3/5 BIM 17/5, försök 1, 30 år, inga barn
Tramptass - ÄL 4/5 BIM 18/5, Försök 2, 34 år, ett barn
Whirlie - ÄL 12/5 BIM 26/5. Försök nr 12, 36 år, inga barn.
Mikatela - ÄL 15/5 BIM 31/5. 27 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 18/5, BIM 1/6. Försök nr 16 (nr 1 efter MF), 37 år, 1 barn

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - inväntar mens som är sen :( Dock ingen chans till att det är pga graviditet om jag inte hade ÄL i början av förra mensen :p Snart 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Hjartagna - inväntar mens efter pillerstopp, 37 år, 1 barn
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
supersonic - inväntar mens nr 2 efter förlossning, snart 27 år (om en vecka!), 1 barn (född -14)
Humla - inväntar mens efter att ha slutat med p-piller, 30 år, inga barn
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn

4 januari enligt senaste mensen. Har inte skrivit in mig hos Bm än, känns så himla tidigt. Förra gången fick jag i september och önskade faktiskt att få vara stor på vintern istället när man bara vill vara hemma och mysa hur som helst. ..

Men starta en vintertråd :)
Jag vet minst två till som ska ha i vinter här på buke så sällskap lär du få. Alla som försöker få barn hänger ju inte i denna tråden, en del smygläser :angel:

Alltså hjälp mig att förstå det här - om jag nu har haft tunna slemhinnor som Gunnar sa, borde inte mensen vara sparsam? Jag blöder något så vansinnigt nu att jag blöder igenom tampongen på en timma, i vanliga fall brukar 3 h vara lagom intervall. Vad är det som kommer i sådan mängd om det inte är slemhinnorna? Eller har jag missuppfattat något helt nu igen? :confused:

Alltså hjälp mig att förstå det här - om jag nu har haft tunna slemhinnor som Gunnar sa, borde inte mensen vara sparsam? Jag blöder något så vansinnigt nu att jag blöder igenom tampongen på en timma, i vanliga fall brukar 3 h vara lagom intervall. Vad är det som kommer i sådan mängd om det inte är slemhinnorna? Eller har jag missuppfattat något helt nu igen? :confused:
Blod, helt enkelt. Då slemhinnorna lossnar börjar det blöda. Det kan komma mycket blod med bara lite slemhinna i. Jag tror inte att det alltid har ett direkt samband (slemhinna/mängd mens).

Men starta en vintertråd :)
Jag vet minst två till som ska ha i vinter här på buke så sällskap lär du få. Alla som försöker få barn hänger ju inte i denna tråden, en del smygläser :angel:

Men alla är inte lika pigga på att hoppa in i trådar heller. Vi hade en del strul och jag väntade ett bra tag innan jag hoppade in i vårtråden. (Ville inte behöva kliva ur en tredje gång..) Alla är olika och också mer eller mindre skrockfulla :)

Men alla är inte lika pigga på att hoppa in i trådar heller. Vi hade en del strul och jag väntade ett bra tag innan jag hoppade in i vårtråden. (Ville inte behöva kliva ur en tredje gång..) Alla är olika och också mer eller mindre skrockfulla :)

Det förstår jag :)
Valde ju själv att vara anonym ett tag för jag ville inte gå ut med det.

Bim imorgon, så himla nervös att mensen ska dyka upp!
Har aldrig brytt mig så mkt som jag gör denna gången.. Springer på toa heeela tiden och känner hela tiden, "nu kommer mensen"..
Har mensen inte kommit imorgon bitti så testar jag då :)

Testdag är olika från klinik till klinik. Anledningen att de har ett långt testdatum är för att de kemiska graviditeterna då är förbi. Dvs de som visar positivt på stickan vid förväntad mens men som tyvärr inte blir något om jag fattade rätt.

Av våra tre försök så resulterade två i graviditet. Första försöket fick jag positivt på dag 13 har jag för mig -räknat från äggplockning. Detta slutade i ett ma runt v 8. Andra försöket tog sig inte alls. Tredje försöket fick jag positivt på dag 9 räknat från äggplockning och det blev även en bäbis i slutändan. Våra ägg har varit tvådagarsodlade samtliga gånger. Lycka till med ruvningen <3

Gick och la oss sent igår, båda trötta. Efter en stund när jag var mellan sömn och vaket tillstånd viskar min sambo "segelbåt". Jag sätter mig upp helt yrvaken och bara vadå? :confused: Segelbåt säger han bara igen. Han har pratat om att ev ha en liten motorbåt men en hel segelbåt tänker jag, det är väl lite att ta i? Sen trillar poletten ner och jag tittar ner längs täcket på hans sida. Och mycket riktigt var där en segelbåt hahaha :rofl: Män!

Gick och la oss sent igår, båda trötta. Efter en stund när jag var mellan sömn och vaket tillstånd viskar min sambo "segelbåt". Jag sätter mig upp helt yrvaken och bara vadå? :confused: Segelbåt säger han bara igen. Han har pratat om att ev ha en liten motorbåt men en hel segelbåt tänker jag, det är väl lite att ta i? Sen trillar poletten ner och jag tittar ner längs täcket på hans sida. Och mycket riktigt var där en segelbåt hahaha :rofl: Män!

Nu skrattade jag så högt att jag väckte både min bebis och hund! Vilket klockrent sätt att förföra sin partner på :rofl::rofl::rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 953
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 966
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar