En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Detta har hänt i mitt liv sen sist. Jag fick sätta igång mensen på dsg 40 eftersom ingenting hänt av sig själv. Sen blev det dubbel pergo dag 5-9 och i söndags morgon, dag 14, tog jag ovitrellesprutan. Det var inga problem alls. Jag visade maken och han gav mig sprutan meds jag gömde mig under en kudde. enligt Gun ska det bli äl inom 1-2 dygn efter att man tagit sprutan.

Sen har vi nuppat 10 timmar efter sprutan. Jag tog ett neg ältest igår. Jag har känt svag molande värk från båda äggstockarna. Vi nuppade också 36 timmar efter sprutan. Nu, ca 55 tim efter sprutan, har jag tydlig äggvita och mer molande värk, tydligare än innan. mest känner jag att det värker till vänster, men ägget som var moget satt till höger såg vi på ul. Varför värker drt då till vänster?

Funkar ältest när man tagit sprutan? Eller sätts det där ur spel? Jag ska testa med sticka sen igen.

Äggvita har jag inte fått förtän nu, kan drt släpa efter för att jag tagit sprutan eller betyder det att äl är nu?

Nu blir det inte mer nupp eftersom maken är på jobbresa sedan tidigt i morse. Så nu kan vi bara hålla alla tummar.

En kompis frågade om jag ville ta en öl ikväll eller imorgon. Dey borde väl ibte vara farligt så här "tidigt"?

Och kort rapport från mig också för de som råkar vara intresserade :-)

Återbesök idag för mig och maken. Allt prover såg bra ut, med undantag då för att jag vid HSG-undersökningen hade stopp i båda mina äggledare. Pga den blödning och infektion jag fick i samband med undersökningen vill inte Gun göra om den, hon anser att det är en för stor risk för ytterligare skada.

Så nu är remiss för IVF skickad. Enligt Gun brukar det vara fyra månaders väntetid, men vi kan åberopa vårdgarantin om vi vill. Men med tanke på att man inte bör bada (enligt henne) när man plockar ut äggen och tar vagitorierna, så gör det inte mig så mkt att vi sätter igång efter sommaren. Och under tiden kommer vi ändå nuppa en massa och hoppas att vi bara haft otur tidigare ägglossningar och att äggledarna krampade vid undersökningen. Om jag nu slutar blöda ngn gång, så jag kan börja bada och stoppa in saker i mig igen (det känns som en förutsättning för att göra bebisar)!

Gick och la oss sent igår, båda trötta. Efter en stund när jag var mellan sömn och vaket tillstånd viskar min sambo "segelbåt". Jag sätter mig upp helt yrvaken och bara vadå? :confused: Segelbåt säger han bara igen. Han har pratat om att ev ha en liten motorbåt men en hel segelbåt tänker jag, det är väl lite att ta i? Sen trillar poletten ner och jag tittar ner längs täcket på hans sida. Och mycket riktigt var där en segelbåt hahaha :rofl: Män!
Tänker på stiftelsens låt med textraden :: du somnar och jag får tälta hahahaha

Inget utslag på ältestet. Ännu svagarestreck än igår när det var lika nehativt som vanligt.

Men äggvitesekret förut. Vad betyder detta?

Min teori är att kroppen tror att det blir äl - därför sekret - men inget ägg släpper. Been there...
Alternativt att sprutan ger äl utan att höja LH - och därför inget utslag.

Lägger tillbaka mig själv på listan längst ner eftersom jag inte fick vara med när den uppdaterades för någon sida sedan i tråden ;)

Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
paprika - ÄL 21/4 BIM 6/5, Försök nr 4, 28 år, inga barn
robl - ÄL 22/4 BIM 6/5 försök nr 12, 24 år, inga barn
Is - ÄL 26/4 BIM 10/5, lyckas aldrig träffa ÄL men försök nr3 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
Cynthia - Äl 4/5 BIM 18/5 Försökt i ett år, 31 år, inga barn
Flutterdash ÄL 30/4 (beräknad) BIM 13/5, 27 år, 7:e försöket, inga barn
em-pirre - ÄL 30/4 BIM 15/5, Försök nr 21, 29 år, inga barn
Safir - ÄL 1/5 BIM 15/5, försök nr 8, 28 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 3/5 BIM 17/5, försök 1, 30 år, inga barn
Tramptass - ÄL 4/5 BIM 18/5, Försök 2, 34 år, ett barn
Whirlie - ÄL 12/5 BIM 26/5. Försök nr 12, 36 år, inga barn.
Mikatela - ÄL 15/5 BIM 31/5. 27 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 18/5, BIM 1/6. Försök nr 16 (nr 1 efter MF), 37 år, 1 barn

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - inväntar mens som är sen :( Dock ingen chans till att det är pga graviditet om jag inte hade ÄL i början av förra mensen :p Snart 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Hjartagna - inväntar mens efter pillerstopp, 37 år, 1 barn
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
supersonic - inväntar mens nr 2 efter förlossning, snart 27 år (om en vecka!), 1 barn (född -14)
Humla - inväntar mens efter att ha slutat med p-piller, 30 år, inga barn
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn

Gick och la oss sent igår, båda trötta. Efter en stund när jag var mellan sömn och vaket tillstånd viskar min sambo "segelbåt". Jag sätter mig upp helt yrvaken och bara vadå? :confused: Segelbåt säger han bara igen. Han har pratat om att ev ha en liten motorbåt men en hel segelbåt tänker jag, det är väl lite att ta i? Sen trillar poletten ner och jag tittar ner längs täcket på hans sida. Och mycket riktigt var där en segelbåt hahaha :rofl: Män!
Ha ha ha! Fick säkert läsa det minst 10 ggr eller så innan poletten trillade ner för mig :o:D

Fattade ingenting. "Vadå hade han en leksakssegelbåt med sig i sängen? Vad är det som är så roligt med?" :p

Bim imorgon, så himla nervös att mensen ska dyka upp!
Har aldrig brytt mig så mkt som jag gör denna gången.. Springer på toa heeela tiden och känner hela tiden, "nu kommer mensen"..
Har mensen inte kommit imorgon bitti så testar jag då :)
Det blir du och jag då. Samma inställning här.

Fick hem ett paket med ägglossningsstickor och gravtest, så nu kommer väl mensen imorn. ;)

Weii, mensen har kommit.
Sambon är hemma från fredag tom den 19e så det blir stickor och sen en del mys innan han åker igen då :D

Jag har inte nån större koll på när jag brukar ha ÄL. Är det nån idé att börja med stickor redan dagen efter mensen är slut eller är det på tok för tidigt?

Senast ändrad:
Weii, mensen har kommit.
Sambon är hemma från fredag tom den 19e så det blir stickor och sen en del mys innan han åker igen då :D

Jag har inte nån större koll på när jag brukar ha ÄL. Är det nån idé att börja med stickor redan dagen efter mensen är slut eller är det på tok för tidigt?
Nej det är det inte. Tycker det kan vara skönt att få in snitsen lite innan det blir "skarpt läge" :D

Dessutom vet du att du inte började för sent.

Hur långa cykler brukar du ha?

Och jag är dum i huvudet.:p Har ju skaffat en app och fyllt i alla "mensar" sen jag slutade med p-piller,och mensen krånglade ju lite där i januari så enligt appen hade jag en cykel på 32 dagar pga det (har legat på 28 dagar både före och efter krånglet) så jag raderade det och började om från februari,vilket gav mig helt andra dagar för ÄL och mens. Blev nämligen så fundersam varför jag fick min mens idag när den egentligen skulle komma på lördag,men efter att gjort om efter diffet så skulle mensen komma idag,vilket den nu gjort. Skönt att kroppen hittills fungerar som den ska,trots så många år av piller-knaprande.

Eftersom det blev framflyttat några dagar så levde vi farligt vid senaste ÄL (har ju bestämt att vi ska vänta till juli iaf) men det verkar inte ha tagit sig endå då. Hade ju misstänkt symtom här om dagen,och hade jag vetat att vi faktiskt råkat pricka ÄL så hade jag varit säker på att jag skulle vara gravid,men nu kom ju mensen som sagt. Har beställt ÄL och grav.test nu också,tänkte testa vid ÄL för att se så det stämmer överens med appen,så vi har lite mer koll på läget tills det är dags.

Får se om vi kan hålla oss till juli nu bara. :angel::D

Men va i helvete!!
Vaknar utan mensvärk och tänker Yes! Dags att testa. O som ett hån när jag står o väntar på resultatet så får jag världen mensvärk o börjar blöda.. Givetvis ett fett minus på stickan..

Nu sitter jag här o bölar som en barnunge! FAN va detta är för jävligt!!

Men va i helvete!!
Vaknar utan mensvärk och tänker Yes! Dags att testa. O som ett hån när jag står o väntar på resultatet så får jag världen mensvärk o börjar blöda.. Givetvis ett fett minus på stickan..

Nu sitter jag här o bölar som en barnunge! FAN va detta är för jävligt!!

Det är för jävligt. :( @lil-sis också :(

Igår fick jag en kallelse till en läkarundersökning jag ej kan göra om jag är gravid. Jag har väntat på att få en tid jättelänge, så nu hoppas jag att det inte tagit denna månad (heller).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 953
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 968
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben