En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
%C3%A4rtskida.jpg
 
@Gunnar Fixar du så LenaH blir LenaM istället?

Vad är det där för älvfasoner!:mad: Hon ska kallas Pålbankare Kock Inget annat!

Uppdatering!

Dansen gick över stock och sten,
Hopp! och Skutt! och brutna ben
- nämen vänta lite nu, tänkte pålbankare Kock, nånstans får man faktiskt lov att dra en jäkla gräns! OK att skutta runt i skogen med träskor och käppar som en annan hovnarr, men nåt jädrans rimmande går jag inte med på! :cautious:
Med bägaren gott och väl runnen över tvärvände han och Snurr!ade mot närmsta Älva med käppen och träskorna i högsta hugg (han var en vig typ, långvarigt morrisdansande i svår terräng kan göra underverk även för en medelålders kropp :up:), här skulle mosas Älvor!

Tyvärr är Älvor Älvor just för att de är vääääääldigt mycket bättre än människor - även morrisdansande karlar beväpnade med träskor :( - så den enda lön han fick var ett hånskratt, som han fick lyssna på ett bra tag. Medan han funderade på om han inte borde haft lite större tålamod med rimmande ändå...

LenaH var morrisdansare (bybo)

Natt-DL kl 10!
Man kan alltid lita på pålbankare Kock, finns det någon att vända upp emot kommer hen att göra det till sitt sista andetag! :laugh:
 
Vad är det där för älvfasoner!:mad: Hon ska kallas Pålbankare Kock Inget annat!

Hm, du beter dig suspekt - antingen läser du inte ordentligt, eller så hittar du på saker jag aldrig skrivit! :cautious:

"Pålbankare" är inte namnet utan yrket, alltså inte "Pålbankare Kock" utan "pålbankare Kock". Sådetså. :mad:

Kan man få en sammanställning av alla uppdateringarna sen?
SNÄLLA @Momsan

Haha, va? Du menar uppdateringarna ihoppklippta till ett enda inlägg? :confused:
 
Pålbankare Kock, det blir yrke på yrke det.

Det är poängen, de flesta män i Lancre är döpta efter ett yrke men jobbar med något annat medan kvinnorna ofta är döpta efter dygder (och är i sin tur odygdiga :angel:) - utom Bestiality och hans bröder, som är döpta efter synder. :D

Äh titlar ska ha stor bokstav! :angel:

Jag har absolut inga invändningar mot att hon ska ha det som namn, med stora bokstäver och allt! :D

Jag tyckte bara det var väldigt ulvigt av dig att inte läsa vad jag skrev/avsiktligt feltolka min text! :cautious: :laugh:
(Obs, OT! Outar ingen roll! ;))
 
Vad tror du jag har då, gissa vad mitt favoritgosedjur när jag var liten som sov med mig i sängen(Nej @Tora inget annat) hette? :mad:

Ledtråd: inte Hedinn. :cool:

Du och @Hedinn kanske ska tröstkrama varandra om nätterna, och lösa båda problemen! :idea:

Och avskräckt mig ifrån att läsa böckerna ;)

Va!? Neeeeeej, de är ju så braaaaaa!!! :arghh:

Jag lovar att mina utskrivningar har mer med mina mentala problem att göra än med böckerna! :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 376
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 986
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp