En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, nu slog tröttheten till. Jag måste vila, kommer förhoppningsvis orka läsa lite och definitivt vara med innan DL men jag tänker ändå lägga en tidig röst för säkerhets skull.

Jag tycker att Lobelia smugit omkring i kulisserna alldeles för länge och undvikit att dra på sig misstankar genom att varken ha några uttalade misstänkta eller uttalade troliga goda. Nu när det finns spelare som börjar utmärka sig positivt med sitt spelbeteende fungerar inte den taktiken längre när det gäller mig, jag tycker i stället att det är mycket suspekt.

Dentaku röstar på Lobelia
 
Den här måndagen har jag koll på att jag ska rida så slipper panikrösta som förra veckan ;)

Jag tycker glömmerallt känns lite märklig när hon menar att Gabby är god för att hon inte försökte sprida misstankar mot henne? Så vi andra är onda för att vi granskar alla deltagare? Tycker det är ett märkligt resonemang!

Jag tror också att det finns 2 ulvar kvar baserat på hur många goda specialroller det finns kvar kontra antalet deltagare. Och så finns ju såklart bestiality kvar som vi inte vet om rollen är god eller ond...

Jag tror verkligen att Mammas är god baserat på hennes drivande mot Snurrfian, Bollen och Hedinn. Samma sak med Dentaku baserat på den stoppade lynchen. Jag vet att jag är god.

Så jag velar mellan glömmerallt, Vira, Lobelia och Tora i lyan. Av de 4 så håller jag Vira som mest trolig som god eftersom jag tycker hon skriver vettiga inlägg och teoriar på ett sätt jag tycker smart.

Tora håller jag som trolig ond. Det finns många anledningar men framförallt att jag inte blir riktigt klok på var jag har henne. Ibland briljerar hon med tankar som jag önskar att jag kommit på själv men ofta så känner jag att jag inte fattar vad hon menar. Någon (kommer inte ihåg vem och hinner inte kolla) menade att det var ett tecken på att hon nog var god eftersom om hon var i lyan så skulle de hindra henne. Jag tänker tvärtom, det är ju perfekt att låta henne tänka såhär fritt för då minskar risken att någon tycker att hon spelar för tillrättalagt.

Mirtai röstar på Tora
 
Så, nu ska jag försöka få med något om alla. Har inte läst om allt igen :p men försökt vara öppen för andra alternativ.

Mest troligt god (förutom mig själv) ser jag Dentaku som eftersom jag inte tror Borgmästaren skulle ha stoppat lynchen utan att vara helt säker på hennes roll.

Sedan har jag Mammas. Hon har dragit igång röstningarna på både bollen__ och Hedinn när de åkte ut och kan inte se att någon i lyan skulle spela så högt spel. Hon fortsätter också komma med vettiga inlägg och letar ulvar.

Sedan har vi Tora som har varit misstänkt till och från och ibland hänger jag inte med på riktigt vad hon menar i sina teorier. Men jag håller fast vid att hon inte har uppfört sig så som jag skulle förvänta mig av en nybörjare som sitter i lyan. Men framför allt utifrån röstningen DL3 när det står mellan Tora och Snurrfian och bollen__ röstar på Tora, känns som att det är väldigt osannolikt att bollen__ skulle utsätta en ulvkollega för så stor risk att lynchas. Så jag ser det som med stor trolighet att Tora om inte annat var god i alla fall då. Och om hon nu skulle vara Besitality och blivit inlockad i lyan efter det (även om inget jag hittat tyder på detta) så är det som sagt inte nödvändigt att få ut Bestiality.

Vira har också vettiga resonemang och är aktiv i ulvletandet och går jag tillbaka så är det främst röstningen mot Asko som sticker ut för hennes del. Även om hon inte var först efter q4 att rösta på Asko så var det hon som tidigast och tydligast tog parti för q4 och poängterade att det var bättre att rösta på Asko även om man var osäker på q4s roll i detta. Jag tycker det är väldigt osannolikt att en ulvkollega skulle vända misstankarna som redan fanns från en god mot en ulv i ett så tidigt skede. Om det skulle vara så så är det en väldigt långsiktig och riskabel bluff. Även för hennes del gäller det att hon skulle kunna vara en omvänd Bestiality nu, men som sagt koncentrerar jag mig på att hitta de ursprungliga älvorna.

glömmerallt är kanske den som jag har något högre osäkerhetsgrad på. Allt i hennes agerande och inlägg tyder dock på att hon är god. Skall jag plocka ut en specifik händelse så är det Sednas sätt att utelämna glömmerallt från sin "misstänkta" lista på deltagare som i huvudsak röstat sent och inte haft så mycket misstankar emot sig. När glömmerallt påpekar detta svarar Sedna på ett sätt som får mig att tro att Sedna hade information om glömmerallt. Sedna som bybo kan ganska troligt haft någon slags information, och min känsla är att sättet hon utelämnade glömmerallt var ett starkare budskap än de hon faktiskt plockade upp som misstänkta, även om hon prickade in en del ulvar där också.

Sedan har vi då Lobelia och Mirtai som är de som jag mest troligt har som ulvar om vi tror på att det finns två av de ursprungliga kvar. Endast utifrån inlägg och röstningar oberoende av övriga deltagares ageranden skulle de väga mer åt det goda än onda hållet. Men nu ska det ju finnas ulvar kvar och då är ni tyvärr de mest misstänkta ;). Skulle jag ha fel på någon av de andra är det dock ändå värt att göra en jämförelse dem emellan innan jag bestämmer hur jag ska rösta.
Jag upplever att Lobelia utmärker sig mer än vad Mirtai gör på både positivt och negativt sätt. Hon framför mer teorier, men det betyder även att hon mer har försökt misstänkliggöra deltagare som jag håller som goda. Hon högg t.ex. ganska snabbt på Mammas när hon lade ut sitt längre teoriinlägg med sin troliga lya. Sedan väljer hon ändå att följa Mammas (precis som nästan alla andra) när det är dags för röstning. Kan den första reaktionen på Mammas inlägg varit ett sista desperat försök att vända misstankarna mot Mammas istället, som hon sedan övergav när hon märkte att de flesta andra också hade misstankar på bollen__?
Mirtai har å andra sidan mer flutit med på senaste tiden även om hon var bland de som hade störst risk att åka ut i DL1. Tittar man på röstningarna så har hon bara röstat på deltagare utanför lyan fram till de senaste två strömröstningarna på bollen__ och Hedinn. Jämfört med Lobelia så gör det dock inte så stor skillnad för den enda rösten på en ulv hon har tidigare är den på Asko.
Jag tycker att Mirtais röst idag på Tora är onyanserad och inte speciellt övertygande, hon tar bara upp de gamla misstankarna som funnits mot Tora men kommenterar inget av de nya argument som kommit fram som gör det mindre troligt att hon skulle vara en av älvorna.

Så ja, det var mina tankar. Avvaktar dock lite till innan jag bestämmer var jag lägger min röst!
 
Den här måndagen har jag koll på att jag ska rida så slipper panikrösta som förra veckan ;)

Jag tycker glömmerallt känns lite märklig när hon menar att Gabby är god för att hon inte försökte sprida misstankar mot henne? Så vi andra är onda för att vi granskar alla deltagare? Tycker det är ett märkligt resonemang!

Du hade kanske tyckt det varit mindre misstänkt om du sett att det var Mammas som jag tyckte övriga spred misstankar mot men inte gabby och det får hon plus i kanten för av mig.

Jag tycker det är bra att granska alla men jag tycker det gjorts mer än granskats när det gäller mammas. Jag tycker det från flera håll kommit inlägg i stil med "kolla här är inte det här skumt" om något hon gjort som jag inte tycker varit så skumt och ibland verkar det ofta som de missuppfattat(kanske som taktik?) vad mammas menar.

Men visst kan det vara jag som tolkar Mammas fel.
 
Jag tänker inte vänta med min röst - är trött och rädd att somna ifrån deadline.

Jag velar mellan Lobelia och Mirtai, framförallt genom uteslutningsmetoden men även för att jag tycker att båda har gjort saker som är skumma. Tex Lobelias upprepade felläsning av mitt inlägg tycker jag är lite skum. Sedan väger det inte att dentaku redan lagt en röst på lobelia, jag tror att dentaku är god och jag tror att det är bra om goda samlar sina röster. Därför: Mammas röstar på lobelia
 
Ulvarna kan rösta precis hur som helst, både först sist och i mitten. De kan starta drev på egna, de kan uppföra sig om de vore den godast i värden. Skickliga ulvar uppträder helt oskumt och avslöjas egentligen bara av sior eller annan information i spelet, inte av sitt agerande.
Det här håller inte jag riktigt med dig om. Man lämnar alltid någon form av ett mönster efter sig. Frånvaro av ett mönster är ett mönster i sig. Att tolka mönstret det är däremot klurigt, väldigt klurigt. Många gånger träffar man rätt av ren tur, men inte alltid.

Det har hänt en hel del här under dagen.

Mirtrai är fortfarande en starkt misstänkt. Kan fortfarande inte riktigt släppa röstningen där jag höll på att åka ut. Speciellt inte med tanke på att till nästa lynchning så hade jag verkligen ett konstigt beteende. Trodde det var så gott som säkert att jag skulle åka ut. Men då fick jag bara en eller två röster.

Väldigt intressant att Mitrai har röstat på mig. Är det ett desperat försök att få bort mig när jag börjar närma mig sanningen?

Men efter @Dentaku påpekande om Lobelia så har jag läst in mig på Lobelia. Hon har definitivt seglat upp som en starkt misstänkt ulv.
Dentaku har verkligen fått upp mina ögon på Lobelia.

Sättet hon har röstat på kan lätt tolkas för alibiröstning. Håller även med att hon skriver lite "safe". Detta gör att det är lätt för henne att ändra sig beroende på åt vilket håll vinden blåser.

Har lite svårt att bestämma mig. Får fortsätta att fundera lite till.

Nu måste jag gå upp och lägga de två äldsta av mina fyra avkommor.

Återkommer.........

De jag velar mellan är Lobelia och Mirtrai. Måste tänka några varv till.
 
Jag håller med Mammas om att goda borde samla sina röster och eftersom de två personer jag har längst upp på min lista av mest troligt goda röstar på lobelia så.

glömmerallt röstar på Lobelia.

Som jag skrivit tidigare så skaver hennes röst på dentaku rätt mycket och det är även misstänkt att hon glidit med utan att väcka så mycket uppmärksamhet.
 
Under tiden jag la mina två äldsta pojkar så har jag kommit fram till följande:

Tora röstar på Lobelia

Jag skall inte sticka under stol med att den största anledningen är att Dentaku utpekar Lobelia. Och jag är nästan övertygad om att Dentaku är god.
Men även det som jag skrev förut spelar in:

"Sättet hon har röstat på kan lätt tolkas för alibiröstning. Håller även med att hon skriver lite "safe". Detta gör att det är lätt för henne att ändra sig beroende på åt vilket håll vinden blåser."
 
Ja, det verkar ju inte hända så mycket till. Jag lägger också röst nu så behöver jag inte komma ihåg att passa någon tid. Jag håller med om att det är bra att samla rösterna även om det inte verkar vara så många som sätter emot.

Gabby_Ossi röstar på Lobelia

Jag upplever att hon försökt vända misstankar bort från andra lyamedlemmar och mot t.ex. Mammas som har velat rösta ut dem.
 
Lobelia röstar på Tora.

Jag har svårt att hitta någon ond alls och dessutom ordentligt ont om tid, kom hem från stallet för 10 minuter sedan.

Anledningen till att jag väljer Tora är att hon gjort fullt med märkliga uttalanden om vad ulvar gör och inte gör samt menat att ulvarna känner till hennes roll. Hon har visserligen en gansak fläckfri röststatistik och annat i röstningen talar emot, men hon är nybörjare och rösterna har tidvis ramlat in tätt vilket mycket väl kan förklara den saken.
 
Röstlista

17.53 Dentaku röstar på Lobelia
18.09 Mirtai röstar på Tora
20.46 Mammas röstar på Lobelia
20.53 glömmerallt röstar på Lobelia
21.13 Tora röstar på Lobelia

21.29 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21.56 Lobelia röstar på Tora
 
Jag har haft ont om tid idag, men ska försöka göra en sammanfattning nu när det är ett vettigt antal deltagare kvar.

Mammas har jag velat fram och tillbaka med och ett tag haft som ganska rejält misstänkt ond. Igår började jag dock vackla åt andra hållet som jag skrev då, och efter at Mammas varit drivande för att rösta ut Hedinn så lutar jag än mer åt en helt och hållet god Mammas. Att spela som hon som ulv när det finns en siare kvar i leken skulle helt enkelt vara vansinne.

Gabby_Ossi velar jag fortarande med. Jag är osäker på om Mammas godförklaring av henne bygger på info eller om det bygger på att hon tog upp bollen, vilket jag som jag tidigare förklarat inte håller med om behöver innebära godhet.

Lobelia har gått under radarn för mig rätt länge. Hon spelar "huggande", men jag tycker mig ha förstått att det är mer av en spelstil än hennes roll. Hon har på senare tid misförstått ibland vid tillfällen där jag har tyckt att meningen var uppenbar - men har dock låtit trovärdig i förklaringar efteråt. Lobelia är nu huvudmisstänkt i röstningen, till stor del pga uteslutningmetoden från andra spelare. Jag har inte lyckats lägga samma pussel eftersom jag har flera spelare som jag är enormt osäker på, men eftersom goda måste samla sina röster och flera spelare som jag ser som troligt goda och som förhoppningsvis har mer info än jag har röstat på Lobelia så kommer även min röst att hamna där.

Dentaku ser jag som troligt god, eftersom borgmästaren inte bör ha stoppat lynchen utan goda skäl

Mirtai minns jag från när jag diskuterade med cirkus som misstänkte denna men ändrade sig. Jag vet att jag då inte fann något misstänkt, åtminstone inte i det cirkus tog upp, men jag har inte tittat närmare på Mirtai sedan dess.

Tora har jag hållit som god pga Q4:s uttalande. Jag har på sistone börjat vela över huruvida Q4 verkligen hade den infon, men som det mycket riktigt har påpekats tidigare i tråden så pekar bollens röst på Tora i lynchen vs Snurrfian på att Tora är god.

GA har jag också hållit som god efter Q4, men som sagt har jag börjat undra hur mycket hon egentligen visste. Jag tycker dock att GA har resonerat vettigt hittills, och att hon var drivande mot Hedinn igår talar mot att hon ändå är god.

Vira röstar på Lobelia
 
Röstlista

17.53 Dentaku röstar på Lobelia
18.09 Mirtai röstar på Tora
20.46 Mammas röstar på Lobelia
20.53 glömmerallt röstar på Lobelia
21.13 Tora röstar på Lobelia
21.29 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21.56 Lobelia röstar på Tora
21.58 Vira röstar på Lobelia
 
Uppdatering!

Ärtblomster hade börjat känna sig illa till mods, det verkade vara något som inte stämde med den här världen... Visst hade dansarna varit roliga - och de som slutat dansa ännu roligare! - men ändå. Någonting kändes inte rätt. Var var förresten de andra? Till och med Drottningen var försvunnen! :cautious:

Modstulen vandrade han omkring och kastade sten på småfåglarna - han hade till och med tappat bort dansarna! Vilket ruttet ställe! Han fick syn på en liten blå fågel i en buske längre fram och smög närmare med en sten i högsta hugg. Det var inte jätteroligt att döda fåglar, men i brist på bättre så... Fast det var då en märklig fågel, helt blå och så glest fjädrad att den såg sjuk ut. Ärtblomster tvekade.
- Men PIP förihelvete, PIIIP! Dumma Älvjävel! raspade "fågeln" fram genom den - kunde Ärtblomster nu se - fastknutna näbben!
- Ach, vems idé var det att ha Daft Wullie som lockfågel? hördes från en buske till vänster. Arrh, skitsamma - nac mac feegle! Nae quin!
- Crivens!
Ut från buskarna och ljungen runtom Ärtblomster strömmade små blå män, vilt svärande och svingande svärd. De svärmade upp längs Älvans ben och det sista Ärtblomster fick se i denna världen var en pytteliten blå skalle, krönt av en illröd hårtofs, som kom emot honom i dödlig hastighet. Nac mac feegle må vara små, men de kan skalla en oxe.

Lobelia var Ärtblomster, Älva

Natt-DL kl 10!
 
cute-fairy-fight-tinkerbell-Favim.com-294279_large.gif
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 376
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 986
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp