Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag trodde det var 8 kvar. Vem har jag glömt?
mammas
Gabby
Mirtai
Lobelia
Tora
Glömmerallt
Vira
Dentaku
Så om jag inte är helt borta efter en till natt med en massa vaknanden så betyder det nu att vi är minst 5 goda och som mest 3 ondaVi är bara 8 nu men vi var 9 med Hedinn och hon var ju ond, därför behöver vi vara åtminstonde 5 goda.
Idag känner jag mig lite piggare och ska försöka mig på en sammanfattning.
Lobelia - känns som en spelare som lyckats undvika granskning väldigt länge, kanske för att hon är duktig. När jag läser hennes inlägg så känns det som om det hela tiden finns brasklappar i teorierna - det känns som en smart sak att göra om man är älva så att man kan lägga sin röst på den spelare som löper störs risk för att bli lynchad. För mig känns även hennes röst på Asko väldigt skum - hon är väldigt skeptiskt till q4e och hennes tidiga röst på Asko och uttrycker även misstankar mot Snurrfian men när Asko har 6 röster och Snurrfian 4 så väljer Lobelia att rösta på Asko hon också. Ser ut som en alibiröst i mina ögon. Står för tillfället högst på min misstankelista även om mycket kan hända under dagen som ändrar detta.
Så du menar att det är en alibiröst att vid DL 2 tveka om jag ska rösta på Asko eller Snurris därefter välja att rösta ut Asko för att vid nästa DL lägga en tidig röst på Snurrfian som blir lynschad då jag fortfarande finner henne skum?
Missade ju en...
Gabby_Ossi - finns kvar på misstankelistan men har ingen topplacering för tillfället, eftersom hon var aktiv i teoriandet mot både bollen__ och Hedinn. Tidigare röstningar gör dock att jag fortfarande har koll på henne.
Jag och 5-10 andra gjorde så. Det var från början bara 1-2 som stöde Q4. Jag var i ett stort och till stor del gott sällskap.Jag tycker det är märkligt att du är så tveksam till q4e men plötsligt litar tillräckligt på henne för att rösta på Asko, ja. Jag tycker du gör det lite väl lätt för dig genom att följa strömmen.
Jag och 5-10 andra gjorde så. Det var från början bara 1-2 som stöde Q4. Jag var i ett stort och till stor del gott sällskap.
Jag håller alltid dörrar öppna oavsett om jag är god eller ond så länge jag inte är 100% säker på vem jag tänker rösta på, jag tror merparten gör så. Det skulle vara konstigt om jag inte gör så. Jag har inte för vana att bita mig fast i en person utan följer om möjligt utveckling. Just därför kunde jag till skillnad från en del andra hjälpa till att få ut Asko.Ja, det var flera goda som röstade ut Asko - annars hade det väl inte varit något alibi? Om du ser på min lista så är det flera som jag håller för goda och när det nu börjar bli få deltagare kvar finns det inte plats för dig där. Din tendens att hela tiden hålla dörrar öppna inför omröstningar så att det är möjligt för dig att ändra dig i sista minuten gör att jag misstänker att du är en riktigt skicklig ulv som lyckats hålla dig under radarn och sluppit granskning.
Idag känner jag mig lite piggare och ska försöka mig på en sammanfattning.
Mirtai - ville cirkus ha på Sednas lista och jag funderar på om det faktiskt finns en anledning till det. Röstlistan ger ett mer negativt än positivt intryck och överlag tycker jag att Mirtai hörde till de spelare som inte stack ut för fem öre de första dagarna - var det medvetet? Skrev i lördags att hon hade jättedålig koll på Hedinn och baserade sin röst dagen efter endast på Mammas röst - alibi? Definitivt misstänkt i alla fall.
Sedan vill jag också säga att både Sedna och Cirkus släppte sina misstankar mot mig, kanske fanns en anledning till det?
Å andra sidan hade både Sedna och cirkus mig som misstänkt och där hade de bevisligen fel. Dessutom kan inte cirkus ha fått någon extrainfo mellan det att hon hade dig som misstänkt och det att hon gick till att(kanske) hålla dig som neutral, så den enda anledningen till att hon släppte sina misstankar var att folk fick henne på andra tankar.
Jag uppfattade det inte som att cirkus släppte misstankarna mot mirtai mer som att hon valde att fokusera på andra först efter att jag(och kanske även andra?) påpekat vad sedna skrev.
Ja, när jag läser alla inlägg tycker jag ungefär lika. Det handlar inte om att hon plötsligt uppfattar Mirtai som god utan mer att hon, som sagt, fokuserar på andra i första hand.
Mm jag har förövrigt en teori att ulvarna valde att käka just cirkus för att de skulle kunna uttnyttja det hon skrev till sin fördel. T.ex få oss att misstänka gabby för det var ju typ det sista cirkus gjorde. Precis som käkandet av pilot tidigare i leken kan ha varit ett försök att sprida misstankar mot cirkus. Så att Mirtai "tjatar" om att Sedna och cirkus tyckte hon var god gör mig mer misstänksam mot henne. Jag har kollat upp S och C åsikter och det verkar inte röra sig om någon extrainfo när det kommer till Mirtai. Och att goda spelare har fel är ju inte ovanligt.
Sant. Mina misstankar mot både Lobelia och Mirtai blir dessutom inte mindre av att Hedinn placerar dem i lyan i ett inlägg där hon vet att hon kommer att ryka(dessutom efter att ha röstat på Mirtai, väl?). Jag tror att det var ett försök att ge alibi till övriga onda. Jag är övertygad om att åtminstone en av dem är ulv/älva och blir inte förvånad om båda är det.