En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag känner jag mig lite piggare och ska försöka mig på en sammanfattning.

Dentaku - jag vet att jag är god

Mammas - finns inget som tyder på att hon är ond, är duktig på att leta ulvar och även om man skulle kunna tänka sig att hon pekade ut en kompis i lyan som alibi så har jag oerhört svårt att se att flera onda skulle offras på samma sätt. Hamnar långt ner på misstankelistan.

glömmerallt - har jag inte fått någon riktigt klar känsla av än och röstlistorna ger ingen entydig bild men teoriade bra mot Hedinn och ger överhuvudtaget intrycket av att aktivt försöka hitta ulvar. Ska kolla lite mer på men är inte huvudmisstänkt för närvarande.

Vira - upplever jag som erfaren och saklig och kommer med kloka inlägg. Får ingen direkt enhetlig bild av röstlistan här heller men det faktum att hon höll både LenaH och q4e vad jag kan förstå talar till hennes fördel. Hamnar lågt på misstankelistan även om jag inte utesluter att jag är grundlurad.

Tora - är oerhört svårplacerad. Jag vet hur svårt det är som nybörjare och den här leken med alla roller kan göra vem som helst förvirrad vilket gör att jag lutar åt god men jag håller ett öga på henne och utesluter ingenting.

Mirtai - ville cirkus ha på Sednas lista och jag funderar på om det faktiskt finns en anledning till det. Röstlistan ger ett mer negativt än positivt intryck och överlag tycker jag att Mirtai hörde till de spelare som inte stack ut för fem öre de första dagarna - var det medvetet? Skrev i lördags att hon hade jättedålig koll på Hedinn och baserade sin röst dagen efter endast på Mammas röst - alibi? Definitivt misstänkt i alla fall.

Lobelia - känns som en spelare som lyckats undvika granskning väldigt länge, kanske för att hon är duktig. När jag läser hennes inlägg så känns det som om det hela tiden finns brasklappar i teorierna - det känns som en smart sak att göra om man är älva så att man kan lägga sin röst på den spelare som löper störs risk för att bli lynchad. För mig känns även hennes röst på Asko väldigt skum - hon är väldigt skeptiskt till q4e och hennes tidiga röst på Asko och uttrycker även misstankar mot Snurrfian men när Asko har 6 röster och Snurrfian 4 så väljer Lobelia att rösta på Asko hon också. Ser ut som en alibiröst i mina ögon. Står för tillfället högst på min misstankelista även om mycket kan hända under dagen som ändrar detta.
 
Idag känner jag mig lite piggare och ska försöka mig på en sammanfattning.

Missade ju en...

Gabby_Ossi - finns kvar på misstankelistan men har ingen topplacering för tillfället, eftersom hon var aktiv i teoriandet mot både bollen__ och Hedinn. Tidigare röstningar gör dock att jag fortfarande har koll på henne.
 
Lobelia - känns som en spelare som lyckats undvika granskning väldigt länge, kanske för att hon är duktig. När jag läser hennes inlägg så känns det som om det hela tiden finns brasklappar i teorierna - det känns som en smart sak att göra om man är älva så att man kan lägga sin röst på den spelare som löper störs risk för att bli lynchad. För mig känns även hennes röst på Asko väldigt skum - hon är väldigt skeptiskt till q4e och hennes tidiga röst på Asko och uttrycker även misstankar mot Snurrfian men när Asko har 6 röster och Snurrfian 4 så väljer Lobelia att rösta på Asko hon också. Ser ut som en alibiröst i mina ögon. Står för tillfället högst på min misstankelista även om mycket kan hända under dagen som ändrar detta.

Så du menar att det är en alibiröst att vid DL 2 tveka om jag ska rösta på Asko eller Snurris därefter välja att rösta ut Asko för att vid nästa DL lägga en tidig röst på Snurrfian som blir lynschad då jag fortfarande finner henne skum?
 
Så du menar att det är en alibiröst att vid DL 2 tveka om jag ska rösta på Asko eller Snurris därefter välja att rösta ut Asko för att vid nästa DL lägga en tidig röst på Snurrfian som blir lynschad då jag fortfarande finner henne skum?

Jag tycker det är märkligt att du är så tveksam till q4e men plötsligt litar tillräckligt på henne för att rösta på Asko, ja. Jag tycker du gör det lite väl lätt för dig genom att följa strömmen.
 
Missade ju en...

Gabby_Ossi - finns kvar på misstankelistan men har ingen topplacering för tillfället, eftersom hon var aktiv i teoriandet mot både bollen__ och Hedinn. Tidigare röstningar gör dock att jag fortfarande har koll på henne.

Jag finner det högst osannolikt att en nybörjar ulv skulle rösta ut andra ulvar på det viset men koll är det ju bra att fortsätta ha.


Jag har för övrigt ett långt inlägg på gång där jag tar upp alla men det får vänta lite för jag behöver kolla en sak med @Monstermom först angående rollistan.
 
Jag tycker det är märkligt att du är så tveksam till q4e men plötsligt litar tillräckligt på henne för att rösta på Asko, ja. Jag tycker du gör det lite väl lätt för dig genom att följa strömmen.
Jag och 5-10 andra gjorde så. Det var från början bara 1-2 som stöde Q4. Jag var i ett stort och till stor del gott sällskap.
 
Jag och 5-10 andra gjorde så. Det var från början bara 1-2 som stöde Q4. Jag var i ett stort och till stor del gott sällskap.

Ja, det var flera goda som röstade ut Asko - annars hade det väl inte varit något alibi? Om du ser på min lista så är det flera som jag håller för goda och när det nu börjar bli få deltagare kvar finns det inte plats för dig där. Din tendens att hela tiden hålla dörrar öppna inför omröstningar så att det är möjligt för dig att ändra dig i sista minuten gör att jag misstänker att du är en riktigt skicklig ulv som lyckats hålla dig under radarn och sluppit granskning.
 
Ja, det var flera goda som röstade ut Asko - annars hade det väl inte varit något alibi? Om du ser på min lista så är det flera som jag håller för goda och när det nu börjar bli få deltagare kvar finns det inte plats för dig där. Din tendens att hela tiden hålla dörrar öppna inför omröstningar så att det är möjligt för dig att ändra dig i sista minuten gör att jag misstänker att du är en riktigt skicklig ulv som lyckats hålla dig under radarn och sluppit granskning.
Jag håller alltid dörrar öppna oavsett om jag är god eller ond så länge jag inte är 100% säker på vem jag tänker rösta på, jag tror merparten gör så. Det skulle vara konstigt om jag inte gör så. Jag har inte för vana att bita mig fast i en person utan följer om möjligt utveckling. Just därför kunde jag till skillnad från en del andra hjälpa till att få ut Asko.
 
Idag känner jag mig lite piggare och ska försöka mig på en sammanfattning.


Mirtai
- ville cirkus ha på Sednas lista och jag funderar på om det faktiskt finns en anledning till det. Röstlistan ger ett mer negativt än positivt intryck och överlag tycker jag att Mirtai hörde till de spelare som inte stack ut för fem öre de första dagarna - var det medvetet? Skrev i lördags att hon hade jättedålig koll på Hedinn och baserade sin röst dagen efter endast på Mammas röst - alibi? Definitivt misstänkt i alla fall.

Att jag inte stack ut första dagarna berodde snarare på att jag inte hade tid. Satt på internat med jobbet och hade typ inget internet... Sedan tycket tydligen många att jag stack ut dag ett med tanke på alla röster jag fick då ;)

Jag hade dålig koll på Hedinn. Det gjorde att jag varken kunde placera henne som god eller ond. Men när Mammas verkade så säker och jag tror att Mammas är någon som man bör lita på i den här rollen känns det väl korkat att inte göra det?

Sedan vill jag också säga att både Sedna och Cirkus släppte sina misstankar mot mig, kanske fanns en anledning till det?
 
Sedan vill jag också säga att både Sedna och Cirkus släppte sina misstankar mot mig, kanske fanns en anledning till det?

Å andra sidan hade både Sedna och cirkus mig som misstänkt och där hade de bevisligen fel. Dessutom kan inte cirkus ha fått någon extrainfo mellan det att hon hade dig som misstänkt och det att hon gick till att(kanske) hålla dig som neutral, så den enda anledningen till att hon släppte sina misstankar var att folk fick henne på andra tankar.
 
Å andra sidan hade både Sedna och cirkus mig som misstänkt och där hade de bevisligen fel. Dessutom kan inte cirkus ha fått någon extrainfo mellan det att hon hade dig som misstänkt och det att hon gick till att(kanske) hålla dig som neutral, så den enda anledningen till att hon släppte sina misstankar var att folk fick henne på andra tankar.

Jag uppfattade det inte som att cirkus släppte misstankarna mot mirtai mer som att hon valde att fokusera på andra först efter att jag(och kanske även andra?) påpekat vad sedna skrev.
 
Jag uppfattade det inte som att cirkus släppte misstankarna mot mirtai mer som att hon valde att fokusera på andra först efter att jag(och kanske även andra?) påpekat vad sedna skrev.

Ja, när jag läser alla inlägg tycker jag ungefär lika. Det handlar inte om att hon plötsligt uppfattar Mirtai som god utan mer att hon, som sagt, fokuserar på andra i första hand.
 
Ja, när jag läser alla inlägg tycker jag ungefär lika. Det handlar inte om att hon plötsligt uppfattar Mirtai som god utan mer att hon, som sagt, fokuserar på andra i första hand.

Mm jag har förövrigt en teori att ulvarna valde att käka just cirkus för att de skulle kunna uttnyttja det hon skrev till sin fördel. T.ex få oss att misstänka gabby för det var ju typ det sista cirkus gjorde. Precis som käkandet av pilot tidigare i leken kan ha varit ett försök att sprida misstankar mot cirkus. Så att Mirtai "tjatar" om att Sedna och cirkus tyckte hon var god gör mig mer misstänksam mot henne. Jag har kollat upp S och C åsikter och det verkar inte röra sig om någon extrainfo när det kommer till Mirtai. Och att goda spelare har fel är ju inte ovanligt.
 
Jag har haft föreläsningar hela dagen idag, men härligt att det inte blev något käk inatt heller. Bra jobb med beskyddet ;)

Jag hinner inte teoria nu heller, ska vidare till stallet strax och när jag väl börjar gräva ner mig fastnar jag lätt :angel:. Nu har jag bara paus för att fika lite och vänta på att min måndagsmigrän skall släppa.

Men jag ska försöka hinna med ett inlägg med lite mer substans när jag kommer tillbaka. Nu har mina huvudmisstänkta åkt ut och alla som är kvar har jag i princip hållit mot det godare hållet (mer eller mindre starkt) sett till inläggen såhär långt, men det är ni ju uppenbarligen inte :cautious: så det är kanske läge att gå in förutsättningslöst igen även om jag har en inbördes rangordning jag också!
 
Mm jag har förövrigt en teori att ulvarna valde att käka just cirkus för att de skulle kunna uttnyttja det hon skrev till sin fördel. T.ex få oss att misstänka gabby för det var ju typ det sista cirkus gjorde. Precis som käkandet av pilot tidigare i leken kan ha varit ett försök att sprida misstankar mot cirkus. Så att Mirtai "tjatar" om att Sedna och cirkus tyckte hon var god gör mig mer misstänksam mot henne. Jag har kollat upp S och C åsikter och det verkar inte röra sig om någon extrainfo när det kommer till Mirtai. Och att goda spelare har fel är ju inte ovanligt.

Sant. Mina misstankar mot både Lobelia och Mirtai blir dessutom inte mindre av att Hedinn placerar dem i lyan i ett inlägg där hon vet att hon kommer att ryka(dessutom efter att ha röstat på Mirtai, väl?). Jag tror att det var ett försök att ge alibi till övriga onda. Jag är övertygad om att åtminstone en av dem är ulv/älva och blir inte förvånad om båda är det.
 
Sant. Mina misstankar mot både Lobelia och Mirtai blir dessutom inte mindre av att Hedinn placerar dem i lyan i ett inlägg där hon vet att hon kommer att ryka(dessutom efter att ha röstat på Mirtai, väl?). Jag tror att det var ett försök att ge alibi till övriga onda. Jag är övertygad om att åtminstone en av dem är ulv/älva och blir inte förvånad om båda är det.

Om inte minst en av dem är det så misstänker jag att det kan bli trångt i @cirkus toalett :D

De är mina två huvudmisstänkta, jag förklarar varför i det långa inlägg jag inte vill posta innan jag fått en sak bekräftat av LL.
 
Sammanfattning av lite tankar kring deltagarna

Min röst kommer nog hamna på Mirtai eller lobelia dag om jag har rätt i mitt lilla utpusslande av de goda rollerna borde de två vara ulvar. Tveksam till att vi har fler ulvar då jag inte finner så mycket som är misstänkt med övriga, visst finns det småsaker, jag har tagit upp flera men det finns fler saker som talar för att de är goda. Dessutom har jag ju misstankar mot dem som jag tidigare tagit upp.


Dentaku har jag motiverat tidigare varför jag tror är god.


Gabby var ju tidigt inne på bollen och det talar för hennes godhet och så verkar andra jag tror är goda inte misstänka henne heller.


Mammas har jag ju pladdrat en del om var drivande mot snurrfian och deesutom teoriade hon en hel del mot hedinn nu på slutet så tror hon är god.


När det gäller Vira så instämmer jag med Mammas och Dentaku, hennes agerande kring Q talar för att hon inte är ulv och så tror jag fortfarande på min teori om vira och cirkus(jag kan gå tillbaka och leta om ni inte minns, säg till då)


Så om det finns en tredje ulv så tror jag det är Tora pga av ovanstående. Uteslutningsmetoden liksom. Däremot är det ju inte alls säkert att det finns en tredje ulv. Om det var 5 från början borde det ju bara vara två kvar.


Sen har vi ju möjligheten att bestiality har gått och blivit ond. Om det är tre onda kvar tror jag mer på den möjligheten än på tre ulvar. Vem det i så fall är ju svårare att lista ut eftersom vi inte vet om och i så fall när bestiality blev ond. Det måste ju dock ha hänt medan bollen var kvar i leken. Jag har dubbelkollat med LL.


Så spontat om Bestiality har blivit ond så borde det vara någon som verkade mer god förut än nu eller hur jag ska beskriva det.


Jag tror inte Dentaku(tror annan roll där) Gabby och Mammas är bestiality. Gabby för hon känns som att hon får fler och fler saker som talar till hennes fördel var ganska tidigt inne på hedinn också tror jag som tillägg till vad jag nämnt om bollen. Hon är också en av få som jag upplever inte försökt sprida misstankar mot Mammas och på tal om henne så tror jag inte hon teroiat så som hon gjorde mot hedinn nu på slutet om hon varit ond.


Det lämmnar ju Mirtai, Lobelia Tora och Vira. De två förstnämda ser jag inget som talar mot att de skulle vara bestiality men jag tror mer på dem som ulvar tittar därför närmare på övriga två.


Tora var tidigt inne på bollen det talar till hennes fördel men det var ju medan bollen fortfarande var kvar i leken så säger ju inte så mycket.) Dock har jag efter alla mina disskussioner med henne börjat fundera på en annan god roll där.(jag tänker inte säga mer disskussionerna finns i tråden för den som vill läsa)


Å så Vira då som jag haft som god länge, se teorierna ovan. Och jag tycker väl inte direkt att hon betet sig misstänkt nu på slutetet möjligen att hon följt strömmen mer nu än tidigare. Det ända som skulle tala för att hon är en ond B är att det som gör att jag tror hon är god ligger långt tillbaka i leken. Är det någon som skrivit några teorier/har åsikter om hur hon agerat nu på slutet? Jag har dålig koll, har fokuserat på andra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 377
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 986
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 416
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp