En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att mina motiveringar blir så korta men lillan har säkert vaknat 5-6ggr denna den senaste timmen. Jag hinner bara inte.

Jag måste försöka rösta innan 19:00 även om det mesta intressanta händer från 20:00 till 22:00. Inte för att jag har mer tid innan 19:00 heller. Men då kan jag dra det på lite mer än en timme i alla fall.

Jag har väl egentligen inget problem med att hinna till Dl så sätt men jag känner att mina motiveringar blir lidande. Tiden räcker inte riktigt till att utveckla dom så mycket som jag skulle vilja.

Och nu vaknar hon igen. Får se vad som hänt när jag kommer tillbaka.
 
Uppdatering!

Gullefjun hade fascinerats av dansarna, och hade gärna fortsatt se dem stånka omkring. Vad är tid när man är evigt ung? Men han saknade Smörblomma - otåliga, underbara Smörblomma, som såklart hade ledsnat och sökt egna äventyr först av alla. Gullefjun hade sett honom kasta blickar mot Slottet och anade att det måste vara dit han begett sig. Med en glittrande blick mot de pustande dansarna gled han iväg mellan träden - dags att se vad Smörblomma hittat för lustigt! :sneaky:

Slottet var överraskande stort - hur hade dessa fula, dumma apor lyckats bygga något sådant? Visst, det var fult, klumpigt och stillöst, men det var i alla fall ett slott! Gullefjun distraherades av sin egen nyfikenhet och glömde bort att han sökte just Smörblomma när han fick syn på en katt utanför muren. Katten fräste när den såg honom och spatserade stelt iväg, in genom en liten port i ett av tornen. Det var en enormt ful katt! Enögd, gigantisk och så ärrad att pälsen såg ut som ett lapptäcke. Luktade illa gjorde den också! Den skulle kunna bli en jätterolig lekkamrat! :sneaky:

Så Gullefjun följde katten genom dörren, och uppför den smala spiraltrappa han fann innanför. Uppför, uppför, uppför trappan, tills han kom ut på en avsats med en dörr åt ena hållet och en korridor åt andra - men ingen katt! Var var katten?!
- Lilla sööööööta kissemissen, dådå? Komsi, komsi... :love: :devil:
Kanske katten gömt sig bakom den halvöppna dörren? Gullefjun smög fram mot dörren på tysta fötter...

Det var många år sedan någon annan än Nanny kallat Greebo "kissemiss", och det fanns en anledning till det. För det mesta kallades han för "Aaaaargh-tabortden-tabortden-tabortden-aaaaaaaaaaj!!!!", vilket passade alla mycket bättre. Den här varelsen behövde lära sig hur saker låg till. Greebo såg den smyga mot dassdörren och när den lutade sig fram för att kika genom springan hoppade han ner från takkronan där han suttit och spanat, och landade på den överraskade Älvans rygg.

Skoj! Få se om han kunde styra, ungefär som han sett människor göra med hästar? :idea: Greebo borrade in tänderna i Älvans nacke, bakklorna låste han om dess ryggrad, och med framtassarna mot öron, hals och ögon drev han den framåt, in genom dörren. Med ett välriktat snitt över skalpen och ett "YYYYYOOOWWWWWWWRRRRRRRR!!!!" i (vad som var kvar av) vänstra örat fick han den att snurra ett halvt varv. Så var det bara att släppa greppet, klösa hela ryggen i strimlor och ta sats och hoppa bakåt! :cool:

Gullefjun snubblade framåt, förblindad av sitt eget blod, tippade över kanten på det Kungliga Dasset och föll ner genom hålet. Låååååångt, långt ner. Han landade visserligen mjukt, men då tog det å andra sidan så mycket längre tid att drunkna... :cry:

Stackars Gullefjun. Men kanske fick han träffa Smörblomma igen?

Hedinn var Gullefjun, Älva

Natt-DL kl 10!
 
Uppdatering!

Gullefjun hade fascinerats av dansarna, och hade gärna fortsatt se dem stånka omkring. Vad är tid när man är evigt ung? Men han saknade Smörblomma - otåliga, underbara Smörblomma, som såklart hade ledsnat och sökt egna äventyr först av alla. Gullefjun hade sett honom kasta blickar mot Slottet och anade att det måste vara dit han begett sig. Med en glittrande blick mot de pustande dansarna gled han iväg mellan träden - dags att se vad Smörblomma hittat för lustigt! :sneaky:

Slottet var överraskande stort - hur hade dessa fula, dumma apor lyckats bygga något sådant? Visst, det var fult, klumpigt och stillöst, men det var i alla fall ett slott! Gullefjun distraherades av sin egen nyfikenhet och glömde bort att han sökte just Smörblomma när han fick syn på en katt utanför muren. Katten fräste när den såg honom och spatserade stelt iväg, in genom en liten port i ett av tornen. Det var en enormt ful katt! Enögd, gigantisk och så ärrad att pälsen såg ut som ett lapptäcke. Luktade illa gjorde den också! Den skulle kunna bli en jätterolig lekkamrat! :sneaky:

Så Gullefjun följde katten genom dörren, och uppför den smala spiraltrappa han fann innanför. Uppför, uppför, uppför trappan, tills han kom ut på en avsats med en dörr åt ena hållet och en korridor åt andra - men ingen katt! Var var katten?!
- Lilla sööööööta kissemissen, dådå? Komsi, komsi... :love: :devil:
Kanske katten gömt sig bakom den halvöppna dörren? Gullefjun smög fram mot dörren på tysta fötter...

Det var många år sedan någon annan än Nanny kallat Greebo "kissemiss", och det fanns en anledning till det. För det mesta kallades han för "Aaaaargh-tabortden-tabortden-tabortden-aaaaaaaaaaj!!!!", vilket passade alla mycket bättre. Den här varelsen behövde lära sig hur saker låg till. Greebo såg den smyga mot dassdörren och när den lutade sig fram för att kika genom springan hoppade han ner från takkronan där han suttit och spanat, och landade på den överraskade Älvans rygg.

Skoj! Få se om han kunde styra, ungefär som han sett människor göra med hästar? :idea: Greebo borrade in tänderna i Älvans nacke, bakklorna låste han om dess ryggrad, och med framtassarna mot öron, hals och ögon drev han den framåt, in genom dörren. Med ett välriktat snitt över skalpen och ett "YYYYYOOOWWWWWWWRRRRRRRR!!!!" i (vad som var kvar av) vänstra örat fick han den att snurra ett halvt varv. Så var det bara att släppa greppet, klösa hela ryggen i strimlor och ta sats och hoppa bakåt! :cool:

Gullefjun snubblade framåt, förblindad av sitt eget blod, tippade över kanten på det Kungliga Dasset och föll ner genom hålet. Låååååångt, långt ner. Han landade visserligen mjukt, men då tog det å andra sidan så mycket längre tid att drunkna... :cry:

Stackars Gullefjun. Men kanske fick han träffa Smörblomma igen?

Hedinn var Gullefjun, Älva

Natt-DL kl 10!
Jag visste väl att katter och vatten skulle orsaka min död! :mad: Finns en anledning till att jag inte gillar nåt av dem.
 
Den teorin har jag skrotat. Som sagt, jag tror att ulvarna till stor del hållt sig i bakgrunden. Jag ser ingen direkt anledning att stoppa in Mirtai på min lista över potentiall ulvar, men hon kan ju vara lurig, så säker ska man väl aldrig vara.

Nu när vi pratar godförklaringar hit och dit vill jag ändå lyfta att det faktiskt fanns en person som inte misstänkte mig :p
 
Jag har tvingat min man att sitta och uppdatera hela tiden och genast tala om om det hände något. :D

Så Hedinn var ond. Katten (:D) också skulle gått på den känslan jag hade första dagen. Nämligen att Hedinn skrev lite för självsäkert för att vara första dagen. De enda som kan ha extrainfo i början och vara något så när säkra på saker och ting är de som i alla fall vet vilka andra som är ulv.

Men idag spelade inte min röst någon större roll i alla fall.
 
Nu när vi pratar godförklaringar hit och dit vill jag ändå lyfta att det faktiskt fanns en person som inte misstänkte mig :p

Ja och hon påpekar att hon inte var säker.

Jag tror inte att Sedna hade någon extrainfo om vare sig dig eller mig utan helt enkelt teoriade sig fram till att hon trodde vi var goda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 378
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 986
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 416
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp