En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu gick det upp ett liljeholmens, då förstår jag hur du tänker. Skulle Tora och bollen sitta i lyan tillsammans så är det inte så värst troligt att han skulle rösta på Tora i det läget. Då gällde det att verkligen ha stenkoll på rösterna och det fanns för mycket i bakgrunden för att veta. Din teori blev plötsligt väldigt mycket starkare :)

Nej jag förstod inte att du menade så här, tror jag läste inlägget 10 gånger, jag antar jag är trög då :p
Jag är visserligen en boll men jag är en hon! :rofl:
 
På begäran... Dock ur huvudet och utan citat för jag varken orkar eller hinner gå tillbaka och hitta vad alla skrivit.

Lobelia Jag tycker att hennes diskussioner med Mammas känns knepiga. Förstår hon inte eller spelar hon? La en sen röst på Tora i lynchen när LenaH åkte. La fjärde rösten på Dentaku vilket ju egentligen inte säger så mycket eftersom det var 8 röster kvar. Men kanske ett sätt att befästa ett drev?

Mammas Jag kanske är hellurad (vore ju inte första gången :p) men jag har svårt att placera in mammas som ond. Det baserar jag delvis på att hon drivit så hårt mot 3 onda. Det fanns liksom ingen anledning att göra det om hon verkligen var ond.

glömmerallt ständigt denna GA ;) Jag tycker GA är skitsvår att placera. Hon skriver vettiga inlägg och är en av de som jag tycker syns mest i leken. Men betyder det att hon är god? Jag vet faktiskt inte! När vi andra försökte rösta ut Dentaku så la hon en sen röst på Gabby.

Vira jag tycker Vira gör många vettiga inlägg och vänder på många stenar. Röstade på Cirkus 2 gånger i rad när vi andra röstade på Tora/Dentaku/LenaH.

Hedinn Jag tycker Hedinn har glidit undan misstankar ganska bra så här långt. Förutom Toras röst i lynch nr 1 har hon väl inte fått fler röster? Baserat på vad jag skrev i min röst så placerar jag Hedinn i lyan.

Gabby_Ossi Jag tycker Gabby imponerar som nybörjare! Hennes sätt att lyfta Bollen var verkligen smart. Däremot så får det mig inte att placera henne som god utan jag undrar om det inte var ett sätt att offra Bollen som ju själv skrev att hon hade lite tid och på samma sätt få Gabby godförklarad?

Tora Få spelare som fått mig att :banghead: så många gånger i en och samma lek :p Jag fattar oftast inte alls vad Tora menar! Hennes resonemang runt lyan och deras vetskap om olika roller var för mig helt obegriplig. Nu verkar det ju mest bygga på ett missförstånd men jag är fortfarande inte övertygad.

Dentaku håller jag som god baserat på den stoppade lynchen. En borgmästare hade inte stoppat en lynch utan mycket goda skäl.

Tror det var alla va?

Så baserat på det så håller jag Dentaku och Mammas som goda.

Hedinn, Gabby, Tora och Lobelia håller jag som misstänkta!

glömmerallt och Vira är väl inte direkt omisstänkta men hamnar lägre ner på listan än de 4 ovan.
 
Okej, nu blir det här inte optimalt för jag är sämst på att sitta från mobilen och mottagningen svajar hit och dit. Så jag ber om ursäkt för att det inte blir så våldsamt mycket mer än röst och motivering idag.

Jag ser att Hedinn är den som ligger risigt till idag med väldigt övertygade röster från både GA och Mammas + att Lobelia och Mirtai har hakat på. Det finns vissa saker som väger mot att Hedinn är ulv som också har tagits upp, typ röstandet och att hon har glidit med, men jag tycker i alla fall inte att det är tillräckligt för att motivera en sådan säkerhet som jag uppfattar i Mammas och GA:s inlägg. Därför ser jag två möjliga scenarier: Hedinn är god och Mammas och GA är ulvar (alt att en av dem är ulv och att den andra är god men råkat lita på den första), eller att Hedinn är ulv och att det finns extra info.

GA har jag haft som troligt god, detta baserat på q4:s godförklaring via Sedna, om jag inte har snurrat till det nu. Det som stör mig en aning med det är att jag har även Tora som troligt god på samma grunder, och risken finns att jag överskattar hur mycket info Q4 hade. Så jag bör nog titta närmare på det, men jag har fortfarande GA som troligt god vilket väger tungt i hur jag uppfattar Hedinn-situationen.

Mammas velar jag fortfarande hit och dit med. Att bollen var ulv talar till hennes fördel, men jag kan inte utesluta att det var en väl uttänkt alibigrej. Dock så känns det som lite väl riskabelt att spela så aggressivt som hon gör om hon hade varit ulv - det är inte uteslutet, för Mammas är duktig, men enligt min erfarenhet så är det ändå rätt sällan som lyor tänker ut avancerade planer om de inte är hårt pressade.

Så sammantaget väljer jag att rösta på Hedinn idag. Min motivering är att hon har smugit med i leken och röstat på goda så ofta det har gått (i Asko-lynchen var det ju ändå rätt kört för Asko) och att jag väljer att lita på att GA är god och att Mammas troligen också är det. Och om Hedinn skulle vara god så har jag om inte annat fått något värdefullt att fundera på i min bedömning av Mammas och GA.

Vira röstar på Hedinn

(Min mobil vägrar att fetmarkera med knappen, testar ovanstående bokstäver men känns som att jag glömt något tecken? Får se vad det blir ...)
 
*känner mig jättejätteduktig som lyckades fetmarkera, även om det blev lite mycket :p*

Och när jag ovan skriver "väger mot att Hedinn" så menar jag alltså mot som åt det hållet, inte emot, insåg att det kan missuppfattas.
 
Det ser mörkt ut för Hedinn men även om man inte kan vara säker på någonting och vi kan vara grundlurade så står hon högt på min misstankelista också. Sedna misstänkte henne, cirkus hade inga invändningar. En titt på röstlistorna gör inte mina misstankar mindre och det känns som om det är dags att se var Hedinn egentligen står.

Dentaku röstar på Hedinn
 
11:30 Mammas röstar på hedinn
18:33 Glömmerallt röstar på Hedinn
18:37 Mirtai röstar på Hedinn
18:45 Lobelia röstar på Hedinn
20:23 Hedinn röstar på Mirtai
21:13 Vira röstar på Hedinn
21:21 Dentaku röstar på Hedinn
 
På begäran... Dock ur huvudet och utan citat för jag varken orkar eller hinner gå tillbaka och hitta vad alla skrivit.

Lobelia Jag tycker att hennes diskussioner med Mammas känns knepiga. Förstår hon inte eller spelar hon? La en sen röst på Tora i lynchen när LenaH åkte. La fjärde rösten på Dentaku vilket ju egentligen inte säger så mycket eftersom det var 8 röster kvar. Men kanske ett sätt att befästa ett drev?

Mammas Jag kanske är hellurad (vore ju inte första gången :p) men jag har svårt att placera in mammas som ond. Det baserar jag delvis på att hon drivit så hårt mot 3 onda. Det fanns liksom ingen anledning att göra det om hon verkligen var ond.


Tora Få spelare som fått mig att :banghead: så många gånger i en och samma lek :p Jag fattar oftast inte alls vad Tora menar! Hennes resonemang runt lyan och deras vetskap om olika roller var för mig helt obegriplig. Nu verkar det ju mest bygga på ett missförstånd men jag är fortfarande inte övertygad.
Först anklagar du mig för eventuellt låtsas att inte förstå Mammas inlägg och så tar du inte Mammas resonemang i beaktande när det gäller Tora. Studerar du röstningen som Mammas tog upp så ser du att bollen__ lägger en potentiellt avgörande röst på Tora vilken mycket väl kunde vara avgörande om inte dolda röster och eventuella lottningar så till att onda Snurrfian åkte ut. Antingen så spelar bollen ett högt spel för att säkra alibi när hon röstar på en lykompis eller så vet bollen att Tyra inte sitter i lyan.

Vill du se till att ha ryggen fri för att kunna rösta på Tora genom att fortfarande sätta ett frågetecken?
 
Först anklagar du mig för eventuellt låtsas att inte förstå Mammas inlägg och så tar du inte Mammas resonemang i beaktande när det gäller Tora. Studerar du röstningen som Mammas tog upp så ser du att bollen__ lägger en potentiellt avgörande röst på Tora vilken mycket väl kunde vara avgörande om inte dolda röster och eventuella lottningar så till att onda Snurrfian åkte ut. Antingen så spelar bollen ett högt spel för att säkra alibi när hon röstar på en lykompis eller så vet bollen att Tyra inte sitter i lyan.

Vill du se till att ha ryggen fri för att kunna rösta på Tora genom att fortfarande sätta ett frågetecken?

Skillnaden är väl att jag tycker du reagerade knepigt på Mammas inlägg. Vad gäller hennes inlägg mot Tora så har jag läst men jag behöver väl inte hålla med om allt?
 
Eftersom det ser ut som att jag kan ryka ikväll vill jag få ned mina tankar.

Mammas tror jag, som skrivet innan är god. Det finns ingen logik i hennes agerande om hon skulle vara ond, om hon inte gör världens mest lyckade lurendrejeri. Vilket hon visserligen skulle kunna dra till med, men jag har svårt att tro det.

Gabby_Ossi verkar ju Mammas anse är åt det goda hållet, även om det fortfarande, enligt mig, är på ganska svaga grunder, men det känns ju som att hon vet nåt där och i så fall bör ju även Gabby vara god.

Glömmerallt har jag länge haft åt det troligt goda hållet, även om jag inte är helt säker där. Hon är en bra spelare och kan mycket väl lyckas luras, men jag tycker ändå hon verkar leta onda och hon verkar ju tro på Mammas godhet och följer henne idag, vilket inte behöver tyda på ondhet bara för att rösten är på mig. Som sagt, inte säker, men lutar ändå åt goda hållet fortfarande.

Dentaku tror jag ju fortfarande på som borgmästare i och med den stoppade lynchen, så även hon bör vara god.

Vira har ju tidigare blivit godförklarad av någon (vem det nu var) som verkade sitta på en del info, så även Vira bör väl vara god, om det inte var någon miss där. Men hon verkar verkligen leta onda och spelar som en god Vira brukar.

Mirtai känns som att hon följde Mammas röst lite väl enkelt och det tror jag absolut att ulvarna passade på att göra nu, därav min röst på henne idag. Så henne placerar jag i lyan.

Lobelia och Tora är jag väldigt osäker på, men på uteslutningsmetoden bör de hamna i lyan med Mirtai. Ska någon mer in bör det vara Glömmerallt eller Vira, eller möjligtvis Gabby. Eller så är det Mammas som toklurar oss och sitter nöjd och ser på hur goda ryker en efter en, men det är jag ytterst tveksam till.
 
Jag baserar min röst på det som jag reagerade på igår angående röstningen på Asko. Det borde finnas en eller flera ulvröster och pga tidigare teorier är de som jag har som mest misstänkta Hedinn och Lobelia. Av dem är den jag tycker varit minst aktiv i letandet av ulvar är Hedinn. Efter rösten på Asko hon har lagt två helt udda röster på Dentaku utan att i mina ögon haft så mycket bakom dem.

Gabby_Ossi röstar på Hedinn
 
11:30Mammas röstar på hedinn
18:33 Glömmerallt röstar på Hedinn
18:37 Mirtai röstar på Hedinn
18:45 Lobelia röstar på Hedinn
20:23 Hedinn röstar på Mirtai
21:13 Vira röstar på Hedinn
21:21 Dentaku röstar på Hedinn

21:52 Gabby_Ossi röstar på Hedinn
 
Det här är ju jättesvårt. Egentligen spelar det ingen roll vad jag röstar. Hedinn lär ju åka ut ändå och jag har haft henne som misstänkt en gång tidigare och har egentligen inte riktigt släppt det även om det mest legat på is.

Mirtai är ju som sagt misstänkt.

Lobelia, Mammas, och glömmerallt velar jag fram och tillbaka över hela tiden. Tycker att alla skriver vettiga inlägg men väl underbyggda teorier.

Gabby_Ossi får jag ingen riktig koll på heller. Men där har jag verkligen ingenting att gå på om hon är ond eller inte. Inget alls. Nada.

Dentaku har jag för närvarande som god, tror inte det behövs vidare motivering där.

Vira är inte helt enkel heller.

Nu har tiden stuckit iväg som vanligt. Jag har lite svårt att hinna med det här. Minstingen verkar ha en väldigt orolig period nu då hon sover dåligt. Jag blir avbruten hela tiden. Och mycket tid går åt till att försöka få henne att somna om.

Tora röstar på Mirtai

Därför att jag tycket hon sticker ut lite med sin röstning på mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 378
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 986
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 416
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp