En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Va? Nej, inte alls. Har du ens läst mitt inlägg?

Jag tror inte att tora är ond, dvs ulv, baserat på att jag inte ser att ulvar hellre röstar på en ulv än någon som möjligtvis kan vara ond utanför lyan.

Jag har inte fattat alls vad tora kan ha för roll som ulvarna vet om, och eftersom cirkus verkade fatta det och förklara för tora (utan framgång) att hon missförstått att ulvarna kan veta om den har jag sett det som ett missförstånd från toras sida.

Men jag kan ju fortfarande teoria om tora, och baserat på den lynchen ser jag det som osannolikt att tora är ond. Eller i vilket fall att hon var det då. Är det så att hon är offret och blivit omvänd är det ändå inte jätteintressant eftersom det i så fall bara är att låta henne hållas och plocka ut de ursprungliga ulvarna först.

Oj vad du hugger här, att jag valde att svara på ditt inlägg har ett stort samband med att inte mycket nytt kommit. När jag läser det igen:

Röstlista DL3
18.40 Lobelia röstar på Snurrfian
20.08 mammas röstar på snurrfian
21.44 Dentaku röstar på Artline
21.45 Snurrfian röstar på quarter4ever
21.47 Vira röstar på cirkus

21.50 Artline röstar på snurrfian (ogiltlig)
21.52 Hedinn röstar på Dentaku
21.54 LenaH röstar på Tora
21.54 Mirtai röstar på Tora
21.56 Sedna röstar på Tora
21.56 Tora röstar på Cirkus
21.58 glömmerallt röstar på snurrfian
21.59 bollen__ röstar på Tora
21.59 Cirkus röstar på Tora
22.00 quarter4ever röstar på snurrfian


När jag kollar på den här röstningen känns Tora ännu mer åt det goda hållet för mig. Jag ser inte att bollen i det läget som var skulle välja att rösta på sin ulvkollega snarare än en person som ev kan vara diamanda.

.. så ser jag att man kan göra två tolkningar av det du skriver.

Den ena är att du menar att lyan har haft information som hjälper dem att avgöra vem som är bäst att få ut på ett eller annat sätt. Det är det jag behandlar i mitt tidigare svar. Jag ser det som långsökt att om lyan haft information att de blottat lyan och dessutom misslyckats och det trots att en röst på Snurrfian dessutom bedömdes ogiltig.

Det andra scenariot är att ingen vet vem någon är, i vart fall inte bollen_(och därmed inte lyan) och att bollen då skulle välja att rösta på Tora utifrån något motiv som har att göra med att hon har koll på kandidaterna är uteslutet utifrån förutsättningarna.

Jag kan inte se någon anledning att godförklara Tora utifrån detta, för all del är det inget som tyder på att hon är ond heller enligt röstningen.
 
Jag har suttit och grunnat på @Mammas i mitt tycke tunna teroi och kan bara komma fram till att hon vet något jag inte vet annars skulle hon inte hoppa på en så svag teori så här långt in i spelet. När bollen_ åkte ut så hade Mammas rätt där också och minns jag rätt så röstade du först även igår. Jag har någon dag funderat över henne och vacklat mellan att hålla henne god eller ond och efter bollens tokiga röstning häromdagen så kom jag fram till att bollen__ antingen var ulv eller fått en snilleblixt om Mammas men inte lyckades uttrycka det bättre, se inlägg http://www.bukefalos.com/threads/en-midsommarnatts-mardrom-ulvlek.1300137/page-102#post-16824478.

Nu var Bollen__ ond och det får mig lättare att placera dig då du helt klart var drivande i utröstningen. Som en bonus så lade du Mammas förstarösten på Snurris när hon avslöjades vara Diamanda - om det var utifrån kunskap, en känsla eller bara ren tur är oklart. Själv kan jag när jag nu har facit se att Snurris faktisk diskret hintade om sin roll, inget jag upptäckte tidigare, minns dock inte inlägget men i början av denna gigantiska tråd.

Om Mammas vore ond så har hon spelat ett vansinnigt högt spel så hon seglar upp från tveksam till tämligen god. Jag ska ta mig en extra titt på mammas inlägg de lär ge ledtrådar.
 
Mitt internet har gått sönder (förbannade snöstorm!), och eftersom jag är i Norrland över helgen så har jag inte mobilmottagning hemma heller. Så skriver från stallet nu ... Så idag kommer jag inte att vara så aktiv, men kommer att sitta på tåget ikväll och kommer i alla fall kunna läsa och rösta därifrån :).
 
Om någon tycker följande låter bekant så beror det på att jag snattat mitt eget röstinlägg från igår, jag misstänker nämligen hedinn fortfarande för samma saker.


Glömmerallt röstar på Hedinn

Hon har förutom rösten på asko som jag tycker känns som en typiskt alibiröst bara röstat på sådanna jag tror är goda.

Känns också som hon glidit med väldigt mycket och inte utmärkt sig bortsett från att hon varit något insnöad på dentaku vilket i sig är skumt.

Känns också som att hon blivit "lyft" som skum många gånger men rösterna tenderar trots det att trilla iväg på någon annan.
 
Även jag funderar såklart på Mammas och hennes röstande. Hur jag än vänder och vrider på det kan jag inte tolka det på annat sätt än att jag bör lita på henne. Hon har haft rätt om Snurrfian och Bollen. När hon nu så säkert lyfter Hedinn som ond antar jag att hon vet mer än jag. (Förhoppningsvis vet hon också bättre :p )

Så eftersom jag kommer vara upptagen resten av kvällen väljer jag att följa Mammas teorier mot Hedinn.

Mirtai röstar på Hedinn
 
Jag har inte mycket mer att komma med. Hedinn har flutit med och bara varit. Hennes röststatistik är inte så där lysande, mest har hon röstat på Dentako som nu troligtvis är god baserat på Den senast lynchen. Förutom så röstar Mammas som genom handling utmärkt sig för att vara troligt god på henne.

Lobelia röstar på Hedinn
 
Jag ska iväg en stund men kommer att komma tillbaka i god tid innan DL(världsapråmiss!) så jag avvaktar nog lite med att rösta känner jag.
 
Om någon tycker följande låter bekant så beror det på att jag snattat mitt eget röstinlägg från igår, jag misstänker nämligen hedinn fortfarande för samma saker.


Glömmerallt röstar på Hedinn

Hon har förutom rösten på asko som jag tycker känns som en typiskt alibiröst bara röstat på sådanna jag tror är goda.

Känns också som hon glidit med väldigt mycket och inte utmärkt sig bortsett från att hon varit något insnöad på dentaku vilket i sig är skumt.

Känns också som att hon blivit "lyft" som skum många gånger men rösterna tenderar trots det att trilla iväg på någon annan.
Så om jag röstar på (enligt dig) goda gör jag fel och om jag röstar på onda så alibiröstar jag? Vad är det som gör min röst på Asko mer alibiröstig än någon annans?

Snöat in mig på Dentaku hade jag inte gjort, speciellt inte om du läser mina teorier. Andra rösten var efter cirkus panikinlägg om Tora, för det var där jag hade tänkt rösta först, och det fanns inte direkt tid att gå igenom något så jag gick helt enkelt på den jag såg som näst mest skum då. Tredje röstningen var jag långt ifrån ensam att rösta på Dentaku, och jag tror till och med det var du som skrev att det hade varit mer misstänkt om jag röstat på någon annan då? Vad har fått dig att ändra uppfattning?
 
hedinn har jag skrivit om tidigare, jag tycker att hon har saker som talar emot henne. jag vet inte om hon så lättvindigt använder godförklaring om allt som någon säger talar emot att någon är ond för att hon bara gör det eller för att hon vill vrida om det som hänt, men jag vet inte riktigt. Jag tycker också att det är lite anmärkningsvärt att hon säger att jag godförklarar gabby med en kort mening när jag redan utvecklat mitt varför och förklarat att det enbart får henne åt goda hållet, hon säger att hon missat det inlägget och visst kan det vara så, men jag får ändå känslan av att hon ville degradera min trovärdighet lite med hjälp av det. Men ja, förklaringen är ju trovärdig, helt klart. Inte för att det säger något om hennes roll att hon har en trovärdig förklaring dock. :cautious:
Jag tycker det är intressant att du använder de små sakerna mot mig, när jag förklarat och du verkar ha accepterat och förstått då. Jag har dessutom flera gånger påpekat att jag snarare tror det gör dig god, eftersom jag inte sett vad du som ond skulle tjäna på det, hur är det att vilja degradera din trovärdighet?

Nu blir jag dock osäker på dig, att du bygger en röst på det. Speciellt då du får folk med dig så enkelt. Dock har du spelat ett fruktansvärt högt spel om du är ond, och jag finner det osannolikt. I nuläget är det svårt att sålla bland spelarna och jag funderar på om du lagt ett rollpussel, kört på uteslutningsmetoden och någonstans fått ihop det fel, och när du låter så säker på mig kan ulvarna enkelt hoppa på tåget för att sen skylla allt på dig och kunna få ut ännu en god i nästa lynch...
 
Så om jag röstar på (enligt dig) goda gör jag fel och om jag röstar på onda så alibiröstar jag? Vad är det som gör min röst på Asko mer alibiröstig än någon annans?

Snöat in mig på Dentaku hade jag inte gjort, speciellt inte om du läser mina teorier. Andra rösten var efter cirkus panikinlägg om Tora, för det var där jag hade tänkt rösta först, och det fanns inte direkt tid att gå igenom något så jag gick helt enkelt på den jag såg som näst mest skum då. Tredje röstningen var jag långt ifrån ensam att rösta på Dentaku, och jag tror till och med det var du som skrev att det hade varit mer misstänkt om jag röstat på någon annan då? Vad har fått dig att ändra uppfattning?

Jag har inte ändrat uppfattning, Din röst på asko kom i ett läge och situation som kändes som om den kunde varit en alibiröst(och nej det är ite den enda som skulle kunna vara alibiröst, vad får du det ifrån? det är jag helt söker på att jag inte skrivit).

Sen kan du inte plocka saker ur sitt sammanhang jag skev(vilket du också citerar) "Känns också som hon glidit med väldigt mycket och inte utmärkt sig bortsett från att hon varit något insnöad på dentaku vilket i sig är skum"

Alltså ditt flitiga röstande på D får dig att sticka ut ur mängden jag tycker inget annat gör det och det är det jag tycker är skumt att du i övrigt bara glidigt med och följt strömmarna.
 
Jag är (som vanligt) väldigt ambivalent.

Jag är som sagt inte alltför förtjust i drev.

Oberoende vad ni tror så tar jag åt mig det ni skriver och jag har funderat mycket.

Jag har röstat på Hedinn en gång innan (första Dl). Då tyckte jag att hon skrev för säkert. Som om man visste lite mer än alla andra. I början vet egentligen ingen någonting, bortsett från ulvarna som i alla fall vet vem dom anda ulvarna är. Visst är det vagt men samtidigt är det första Dl. Finns inte så mycket att gå på.

Sen var jag lite halv om halvt misstänksam mot Lobelia1 (som visade sig vara enhörning). Skämtade tom om att hon kunde vara en ulv. Förvisso inget riktigt seriöst skämt men det var något som låg och skavde där. Det var något hon skrev/sättet hon uttryckte sig på som jag fastnade för. Tyvärr har jag letat men inte kunde hitta det. Men jag har inte riktigt haft tid och jag minns det bara lite vagt.

Jag var säker på att Koppen inte var ond. Tyckte att hon skrivit lite lustigt men inget som jag tolkade som ond.

Asko var jag nästan 100 på att hon var ond och det var mycket beroende på Q och hennes beteende.

Cirkus var ett misstag. Men man kan ju inte alltid ha rätt.
LenaH likaså. Men faktum är att om jag inte haft så bråttom så hade jag röstat på Mirtai istället men med samma motivering.

Trodde inte att Dentaku och Cirkus var onda i den lynchningen som inte blev av. Där röstade jag på bollen_ baserat på dels röstningen mot mig (mycket möjligt en felaktig teori) och just att hon glidit under radarn. Röstade även på bollen_ igår.

Så frågan är hur jag ställer mig till detta. Skall jag gå på det jag uppfattade om Hedinn först eller skall jag följa min nuvarande teori?

Nu skall jag lägga barnen återkommer med mer funderingar om de andra jag räknat upp om en stund.
 
Jag har inte ändrat uppfattning, Din röst på asko kom i ett läge och situation som kändes som om den kunde varit en alibiröst(och nej det är ite den enda som skulle kunna vara alibiröst, vad får du det ifrån? det är jag helt söker på att jag inte skrivit).

Sen kan du inte plocka saker ur sitt sammanhang jag skev(vilket du också citerar) "Känns också som hon glidit med väldigt mycket och inte utmärkt sig bortsett från att hon varit något insnöad på dentaku vilket i sig är skum"

Alltså ditt flitiga röstande på D får dig att sticka ut ur mängden jag tycker inget annat gör det och det är det jag tycker är skumt att du i övrigt bara glidigt med och följt strömmarna.
Är jag den enda som har flutit med på det sättet?
 
Jag skulle gärna gjort det och jag försökte, problemet är att det är 2200+ inlägg och att gå tillbaks och hitta exakt vad som skrivit är typ ett heltidsjobb.

Jag har full förståelse för om folk inte har tid, men tror du verkligen andra som teoriar läser precis allt jättenoga? Det går ju att teoria om folk utan at gå tillbaka och läsa om tråden flera gånger, Man kan ta saker ur minnet, kolla röstningarna.(Mammas har samlat ihop röstningarna så de är lätta att hitta och analysera :up:) gå tillbaka och kolla upp speciella detaljer osv. Men har du inte tid så har du ju inte det är ju okej det med.:)
 
Jag är (som vanligt) väldigt ambivalent.

Jag är som sagt inte alltför förtjust i drev.

Oberoende vad ni tror så tar jag åt mig det ni skriver och jag har funderat mycket.

Jag har röstat på Hedinn en gång innan (första Dl). Då tyckte jag att hon skrev för säkert. Som om man visste lite mer än alla andra. I början vet egentligen ingen någonting, bortsett från ulvarna som i alla fall vet vem dom anda ulvarna är. Visst är det vagt men samtidigt är det första Dl. Finns inte så mycket att gå på.

Sen var jag lite halv om halvt misstänksam mot Lobelia1 (som visade sig vara enhörning). Skämtade tom om att hon kunde vara en ulv. Förvisso inget riktigt seriöst skämt men det var något som låg och skavde där. Det var något hon skrev/sättet hon uttryckte sig på som jag fastnade för. Tyvärr har jag letat men inte kunde hitta det. Men jag har inte riktigt haft tid och jag minns det bara lite vagt.

Jag var säker på att Koppen inte var ond. Tyckte att hon skrivit lite lustigt men inget som jag tolkade som ond.

Asko var jag nästan 100 på att hon var ond och det var mycket beroende på Q och hennes beteende.

Cirkus var ett misstag. Men man kan ju inte alltid ha rätt.
LenaH likaså. Men faktum är att om jag inte haft så bråttom så hade jag röstat på Mirtai istället men med samma motivering.

Trodde inte att Dentaku och Cirkus var onda i den lynchningen som inte blev av. Där röstade jag på bollen_ baserat på dels röstningen mot mig (mycket möjligt en felaktig teori) och just att hon glidit under radarn. Röstade även på bollen_ igår.

Så frågan är hur jag ställer mig till detta. Skall jag gå på det jag uppfattade om Hedinn först eller skall jag följa min nuvarande teori?

Nu skall jag lägga barnen återkommer med mer funderingar om de andra jag räknat upp om en stund.
Vilken är din nuvarande teori?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 990
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 416
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp