En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är jag den enda som har flutit med på det sättet?

Nej jag misstänker t.ex lobelia pga samma orsak. Men jag kan bara rösta på en person och allt sammantaget har jag tyckt du varit mest misstänkt både igår och idag.

Sen finns det en orsak till att jag ber om teorier och det är att jag är osäker på många och därför vill ha deras åsikter om varandra. Jag är väldigt intresserad av dina teorier också även om jag misstänker dig.
 
Vilken är din nuvarande teori?
Att ulvar många gånger inte behöver vara så listiga och påhittiga. De goda sköter det många gånger åt dom. Se bara hur Dentaku och Cirkus hade diskussion med varandra. + att jag inte riktigt kan släppa den röstningen när jag själv höll på att åka ut. Jag hade rätt om bollen_ , men var bara det en slump? Eller finns det något mer (som jag då trodde förut, men jag kanske trodde för mycket, vissa saker är kanske inte så lätta att se).
 
Jag har full förståelse för om folk inte har tid, men tror du verkligen andra som teoriar läser precis allt jättenoga? Det går ju att teoria om folk utan at gå tillbaka och läsa om tråden flera gånger, Man kan ta saker ur minnet, kolla röstningarna.(Mammas har samlat ihop röstningarna så de är lätta att hitta och analysera :up:) gå tillbaka och kolla upp speciella detaljer osv. Men har du inte tid så har du ju inte det är ju okej det med.:)
Jag tog typ halva listan för gårdagen. Ska se om jag får tid lite senare. Vill jag minnas så skrev du tidigare att du inte tar så hårt på oss nybörjares teorier och jag är nybörjare i leksammanhang :p
 
Oj vad du hugger här, att jag valde att svara på ditt inlägg har ett stort samband med att inte mycket nytt kommit. När jag läser det igen:



.. så ser jag att man kan göra två tolkningar av det du skriver.

Den ena är att du menar att lyan har haft information som hjälper dem att avgöra vem som är bäst att få ut på ett eller annat sätt. Det är det jag behandlar i mitt tidigare svar. Jag ser det som långsökt att om lyan haft information att de blottat lyan och dessutom misslyckats och det trots att en röst på Snurrfian dessutom bedömdes ogiltig.

Det andra scenariot är att ingen vet vem någon är, i vart fall inte bollen_(och därmed inte lyan) och att bollen då skulle välja att rösta på Tora utifrån något motiv som har att göra med att hon har koll på kandidaterna är uteslutet utifrån förutsättningarna.

Jag kan inte se någon anledning att godförklara Tora utifrån detta, för all del är det inget som tyder på att hon är ond heller enligt röstningen.

Med tanke på hur tydligt mitt inlägg var så tycker jag att det är ytterst märkligt att du väljer att svara på något mitt inlägg inte berör alls och tillskriva mig en massa åsikter jag öht inte yttrat mig om.

Och återigen - nej. Dina tolkningar är helt felaktiga, det är inte alls det jag pratar om. Jag pratar om bollens röst ur två alternativ.

Alternativ ett: Tora ond och bollen väljer att hellre rösta på henne än en person som hon möjligtvis tror är ond utanför lyan.

Alternativ två: Tora är god och bollen väljer att hellre rösta på henne än en person som hon möjligtvis tror är ond utanför lyan.

Alternativ ett tycker jag är väldigt otroligt, eftersom varför skulle en ond bollen hellre rösta ut en ulvkollega än någon som möjligtvis är ond? Det kan ske, visst, men jag ser det som osannolikt.


Förstår du nu vad jag pratar om? Det handlar alltså inte om vad för information lyan har, utöver att de vet vilka som ingår i lyan.
 
Att ulvar många gånger inte behöver vara så listiga och påhittiga. De goda sköter det många gånger åt dom. Se bara hur Dentaku och Cirkus hade diskussion med varandra. + att jag inte riktigt kan släppa den röstningen när jag själv höll på att åka ut. Jag hade rätt om bollen_ , men var bara det en slump? Eller finns det något mer (som jag då trodde förut, men jag kanske trodde för mycket, vissa saker är kanske inte så lätta att se).
Det stämmer, helt klart. Har du några du misstänker nu?
 
Jag tycker det är intressant att du använder de små sakerna mot mig, när jag förklarat och du verkar ha accepterat och förstått då. Jag har dessutom flera gånger påpekat att jag snarare tror det gör dig god, eftersom jag inte sett vad du som ond skulle tjäna på det, hur är det att vilja degradera din trovärdighet?

Nu blir jag dock osäker på dig, att du bygger en röst på det. Speciellt då du får folk med dig så enkelt. Dock har du spelat ett fruktansvärt högt spel om du är ond, och jag finner det osannolikt. I nuläget är det svårt att sålla bland spelarna och jag funderar på om du lagt ett rollpussel, kört på uteslutningsmetoden och någonstans fått ihop det fel, och när du låter så säker på mig kan ulvarna enkelt hoppa på tåget för att sen skylla allt på dig och kunna få ut ännu en god i nästa lynch...

Förstå är en sak, tro på en annan? Det är jag rätt säker på att jag skrev även då? :) Och man kan ju vara ute och cykla även om man är god? :)

Jag kan faktiskt inte se någon annan lösning än att du är ond just nu, och då spelar det faktiskt inte någon roll att du låter trovärdig och pålitlig, det gör du alltid! För att hitta dig behöver jag i princip lägga ihop de små sakerna och köra lite uteslutning. Klart det inte är failproof, men det går inte att vara det gällande dig. :)
 
Jag tog typ halva listan för gårdagen. Ska se om jag får tid lite senare. Vill jag minnas så skrev du tidigare att du inte tar så hårt på oss nybörjares teorier och jag är nybörjare i leksammanhang :p

Nej det skrev jag inte alls. Det jag skrev var att när nybörjare misstänker någon som röstat på dem själva så tar jag det med en nypa salt t-ex som när Dentaku misstänkte cirkus.

I övrigt är jag mycket intresserad av alla teorier.

Dessutom har jag påpekat för dig att du inte är så ny att jag räknade in dig i den gruppen.
 
Förstå är en sak, tro på en annan? Det är jag rätt säker på att jag skrev även då? :) Och man kan ju vara ute och cykla även om man är god? :)

Jag kan faktiskt inte se någon annan lösning än att du är ond just nu, och då spelar det faktiskt inte någon roll att du låter trovärdig och pålitlig, det gör du alltid! För att hitta dig behöver jag i princip lägga ihop de små sakerna och köra lite uteslutning. Klart det inte är failproof, men det går inte att vara det gällande dig. :)
Ja, det är ju precis det jag skrev att jag tror du är, god som är ute och cyklar. ;) Blir mer misstänksam mot de som följer din röst, faktiskt.

Det sista antar jag att jag helt enkelt får ta som en komplimang, även om det inte är positivt för mig nu. :p
 
Med tanke på hur tydligt mitt inlägg var så tycker jag att det är ytterst märkligt att du väljer att svara på något mitt inlägg inte berör alls och tillskriva mig en massa åsikter jag öht inte yttrat mig om.

Och återigen - nej. Dina tolkningar är helt felaktiga, det är inte alls det jag pratar om. Jag pratar om bollens röst ur två alternativ.

Alternativ ett: Tora ond och bollen väljer att hellre rösta på henne än en person som hon möjligtvis tror är ond utanför lyan.

Alternativ två: Tora är god och bollen väljer att hellre rösta på henne än en person som hon möjligtvis tror är ond utanför lyan.

Alternativ ett tycker jag är väldigt otroligt, eftersom varför skulle en ond bollen hellre rösta ut en ulvkollega än någon som möjligtvis är ond? Det kan ske, visst, men jag ser det som osannolikt.


Förstår du nu vad jag pratar om? Det handlar alltså inte om vad för information lyan har, utöver att de vet vilka som ingår i lyan.

Nu gick det upp ett liljeholmens, då förstår jag hur du tänker. Skulle Tora och bollen sitta i lyan tillsammans så är det inte så värst troligt att han skulle rösta på Tora i det läget. Då gällde det att verkligen ha stenkoll på rösterna och det fanns för mycket i bakgrunden för att veta. Din teori blev plötsligt väldigt mycket starkare :)

Nej jag förstod inte att du menade så här, tror jag läste inlägget 10 gånger, jag antar jag är trög då :p
 
Ja, det är ju precis det jag skrev att jag tror du är, god som är ute och cyklar. ;) Blir mer misstänksam mot de som följer din röst, faktiskt.

Det sista antar jag att jag helt enkelt får ta som en komplimang, även om det inte är positivt för mig nu. :p

Ja, det var det jag menade att du ville när jag skrev att du ville degradera min trovärdighet - att du ville få andra att tycka att jag är ute och cyklar. :)

Varsågod! ;) :D
 
Nej det skrev jag inte alls. Det jag skrev var att när nybörjare misstänker någon som röstat på dem själva så tar jag det med en nypa salt t-ex som när Dentaku misstänkte cirkus.

I övrigt är jag mycket intresserad av alla teorier.

Dessutom har jag påpekat för dig att du inte är så ny att jag räknade in dig i den gruppen.
Sorry, ville vara retas lite, ta det inte så allvarlig ;)
 
Även jag funderar såklart på Mammas och hennes röstande. Hur jag än vänder och vrider på det kan jag inte tolka det på annat sätt än att jag bör lita på henne. Hon har haft rätt om Snurrfian och Bollen. När hon nu så säkert lyfter Hedinn som ond antar jag att hon vet mer än jag. (Förhoppningsvis vet hon också bättre :p )

Så eftersom jag kommer vara upptagen resten av kvällen väljer jag att följa Mammas teorier mot Hedinn.

Mirtai röstar på Hedinn
Du ser ingen som helst möjlighet att Mammas kan ha fel? Känns lite vanskligt att bara haka på någon sådär, i ett såpass avgörande läge..? Bara för att någon med stor sannolikhet är god behöver det ju inte betyda att den har rätt, det har vi ju sett bevis på flera gånger tidigare i leken.
 
Ja, det var det jag menade att du ville när jag skrev att du ville degradera min trovärdighet - att du ville få andra att tycka att jag är ute och cyklar. :)

Varsågod! ;) :D
Aha, då förstår jag. Ja, i den bemärkelsen vill jag ju det, jag trodde dock att du menade att jag försökte peka på att du var ond.
 
Nu gick det upp ett liljeholmens, då förstår jag hur du tänker. Skulle Tora och bollen sitta i lyan tillsammans så är det inte så värst troligt att han skulle rösta på Tora i det läget. Då gällde det att verkligen ha stenkoll på rösterna och det fanns för mycket i bakgrunden för att veta. Din teori blev plötsligt väldigt mycket starkare :)

Nej jag förstod inte att du menade så här, tror jag läste inlägget 10 gånger, jag antar jag är trög då :p

Åh, men sluta låt så trovärdig i att du verkligen inte förstod förrns nu, jag som verkligen började misstänka att du missförstod med flit, för att du är ond såklart. :p
 
Som jag varit inne på innan, att jag tror att det finns ulvar som passar på att rösta på mig i det här läget så blir jag mest skeptisk mot Mirtai. Hennes teori kommer från ingenstans och det finns inget eget utan bygger helt och hållet på Mammas teori, hon verkar inte ens ha brytt sig om att kolla upp något på egen hand.

Hedinn röstar på Mirtai
 
11:30 Mammas röstar på hedinn
18:33 Glömmerallt röstar på Hedinn
18:37 Mirtai röstar på Hedinn
18:45 Lobelia röstar på Hedinn
20:23 Hedinn röstar på Mirtai

Jag brukar inte uppdatera röstlistor, just för att jag inte kan se tider från Paddan. Så vill nån fixa får den gärna. ;)
 
Åh, men sluta låt så trovärdig i att du verkligen inte förstod förrns nu, jag som verkligen började misstänka att du missförstod med flit, för att du är ond såklart. :p
Du jag var så inne på att jämföra med Snurris och Bollen att jag inte såg något alternativ. Jag tror ärligt att det inte har ett dyft med ond eller godhet, mer enkelspårighet.
 
Jag har tagit lite paus från leken under dagen, det blev väldigt intensivt igår med att läsa nästan hela tråden igen, men mina misstankar mot bollen stämde ju så än så länge behöver jag inte börja om från början med pusslet i alla fall. Men ska kolla igenom de senaste inläggen och se om jag kan sortera ut vem som är mest misstänkt av de jag har som osäkra...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 990
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 416
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp