En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara några små reflektioner:

Två dagar i rad offrades det ulvar. De andra ulvarna försöker inte ens rädda situationen. Varför? Är det för att skydda någon speciell? Någon som inte misstänkts alls för att vara ulv?

Mammas röstade först båda gångerna. Är det en alibiröst? Eller vet hon något som vi andra inte vet?

Hedinn röstade på Mirtai, är det en alibiröst? Är det ett försök att få oss att tro att Mirtai är god?

Glömmerallt röstade på Hedinn två dagar i rad. Låter onekligen som om hon var säker på vem hon ville få bort. Eller är det en välplanerad ulvkomplott?

Sen har vi Dentaku är hon verkligen god? Kan det vara en slamkrypare?

Det finns i alla fall fyra goda kvar. Kan det finnas någon Morrisdansare kvar?

Så det betyder att det kan finnas fyra till tre ulvar kvar. Men det är väl knappast troligt.

Hur fungerar det med Bestiality? Om dom tagit honom så hade vi inte fått något offer under nästa natt antar jag?

Skall bli intressant att se vad natten för med sig.
 
Bara några små reflektioner:

Två dagar i rad offrades det ulvar. De andra ulvarna försöker inte ens rädda situationen. Varför? Är det för att skydda någon speciell? Någon som inte misstänkts alls för att vara ulv?

Mammas röstade först båda gångerna. Är det en alibiröst? Eller vet hon något som vi andra inte vet?

Hedinn röstade på Mirtai, är det en alibiröst? Är det ett försök att få oss att tro att Mirtai är god?

Glömmerallt röstade på Hedinn två dagar i rad. Låter onekligen som om hon var säker på vem hon ville få bort. Eller är det en välplanerad ulvkomplott?

Sen har vi Dentaku är hon verkligen god? Kan det vara en slamkrypare?

Det finns i alla fall fyra goda kvar. Kan det finnas någon Morrisdansare kvar?

Så det betyder att det kan finnas fyra till tre ulvar kvar. Men det är väl knappast troligt.

Hur fungerar det med Bestiality? Om dom tagit honom så hade vi inte fått något offer under nästa natt antar jag?

Skall bli intressant att se vad natten för med sig.

Jag tycker också det är lite märkligt att det inte ens gjorts något försök att rädda älvorna nu. I och för sig skulle det ju vara ganska tydligt då vilka som är de kvarvarande onda, speciellt om de hade lyckats att vända det mot någon god istället...

Ang Bestiality så märker vi inget om han har hamnat i lyan eller inte, det är bara om han hade blivit käkad som det inte blir käk natten efter, och hade han blivit käkad hade vi fått veta det.

Så det finns inget sätt att veta säkert vilken sida han är på nu, men vi behöver inte hitta honom egentligen för får vi bara ut alla älvorna så blir han "fri" igen.
 
Bara några små reflektioner:

Två dagar i rad offrades det ulvar. De andra ulvarna försöker inte ens rädda situationen. Varför? Är det för att skydda någon speciell? Någon som inte misstänkts alls för att vara ulv?

Mammas röstade först båda gångerna. Är det en alibiröst? Eller vet hon något som vi andra inte vet?

Hedinn röstade på Mirtai, är det en alibiröst? Är det ett försök att få oss att tro att Mirtai är god?

Glömmerallt röstade på Hedinn två dagar i rad. Låter onekligen som om hon var säker på vem hon ville få bort. Eller är det en välplanerad ulvkomplott?

Sen har vi Dentaku är hon verkligen god? Kan det vara en slamkrypare?

Det finns i alla fall fyra goda kvar. Kan det finnas någon Morrisdansare kvar?

Så det betyder att det kan finnas fyra till tre ulvar kvar. Men det är väl knappast troligt.

Hur fungerar det med Bestiality? Om dom tagit honom så hade vi inte fått något offer under nästa natt antar jag?

Skall bli intressant att se vad natten för med sig.

Det kan omöjligt vara bara fyra goda kvar då hade leken varit slut igår eftersom de onda isåfall varit fler än de goda(9 totalt fyra goda blir 5 onda).

När det gäller Bestiality begriper jag inte alls vad du menar gissar att du missuppfatt rollen på något vis. Huruvida B blir ond eller inte har noll och intet med ulvarnas käk att göra.
 
Jag tycker också det är lite märkligt att det inte ens gjorts något försök att rädda älvorna nu. I och för sig skulle det ju vara ganska tydligt då vilka som är de kvarvarande onda, speciellt om de hade lyckats att vända det mot någon god istället...

Ang Bestiality så märker vi inget om han har hamnat i lyan eller inte, det är bara om han hade blivit käkad som det inte blir käk natten efter, och hade han blivit käkad hade vi fått veta det.

Så det finns inget sätt att veta säkert vilken sida han är på nu, men vi behöver inte hitta honom egentligen för får vi bara ut alla älvorna så blir han "fri" igen.

Jag tycker inte det är det minsta märkligt, både bollen och Hedinn var så misstänkta att ulvarna måste insett att det är kört. Det hade varit betydligt konstigare om lyan försökt rädda dem.
 
Bagare, om älvorna tar honom orkar de inte jaga nästa natt.

När de tar honom menar de alltså när de käkar honom, inte när de tar över honom till lyan?

Fast då hade de väl stått när älvadrottning tar honom förstås.
 
Det kan omöjligt vara bara fyra goda kvar då hade leken varit slut igår eftersom de onda isåfall varit fler än de goda(9 totalt fyra goda blir 5 onda).

När det gäller Bestiality begriper jag inte alls vad du menar gissar att du missuppfatt rollen på något vis. Huruvida B blir ond eller inte har noll och intet med ulvarnas käk att göra.
Jag trodde det var 8 kvar. Vem har jag glömt?
mammas
Gabby
Mirtai
Lobelia
Tora
Glömmerallt
Vira
Dentaku
 
Senast ändrad:
Jag tycker inte det är det minsta märkligt, både bollen och Hedinn var så misstänkta att ulvarna måste insett att det är kört. Det hade varit betydligt konstigare om lyan försökt rädda dem.
Men var de så misstänkta redan under dagen att ulvarna förstod att dom skulle bli utröstade redan då?

Tyckte inte det var såååå tydligt att alla skulle rösta på bollen_ och Hedinn men det kanske är något såndär man lär sig se allt eftersom.

För ulvarna är det lättare förstås för dom vet ju vilka dom skall ha koll på när det gäller hur det ser ut hur röstningen kommer gå.
 
Om ulvarna hade röstat på någon annan hela tiden så hade man ju lättare listat ut vem som var ulv. Men vad jag undrar är hur länge Ulvarna väntar med att rösta? Röstar dom alltid sist så blir det ju lika tydligt där.

Jag antar att det kan finnas en viss fördel med att inte rösta ut sina egna. Samtidigt finns det ju fördel med att alibirösta (om jag nu inte missuppfatta betydelsen av ordet).

Dessutom finns ju tvillingen med extra röst kvar. Och borgmästaren vars röst väger tyngre vid oavgjort.

Har tvillingarna hittat varandra nu?

Jag tänker bara lite högt här och jag hoppas ni har lite överseende med en nybörjares pladder. Vill ju bara lära mig.
 
Röstlista DL1
15.33 Lobelia1 röstar på quarter4ever
16.46 cirkus röstar på Koppen
19.06 LenaH röstar på cirkus
19.36 Koppen röstar på cirkus
19.52 Mirtai röstar på Koppen
21:00 Snurrfian röstar på Mammas
21:03 Artline röstar på koppen
21:12 Sedna röstar på Mirtai
21.20 Pilot röstar här med på Asko
21.40 Dentaku röstar på Artline
21.47 Gabby_Ossi röstar på Sedna
21.47Vira röstar på Mirtai
21.53 glömmerallt röstar på snurrfian
21.54Sasse röstar på LenaH
21,54 quarter4ever röstar på Mirtai
21,56 Tora röstar på Hedinn
21,57 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
22.00 Hedinn röstar på Tora
22.00Mammas röstar på quarter4ever

Röstlista DL2
19,44 quarter4ever röstar på Asko
20.03 Sasse röstar på quarter4ever
21.41 LenaH röstar på Asko
21.41 cirkus röstar på Snurrfian
21.46 Snurrfian röstar på Asko
21.48 Vira röstar på Asko
21.49 Sedna röstar på Asko
21.49 Hedinn röstar på Asko
21.50 Dentaku röstar på cirkus
21.50 Mammas röstar på snurrfian
21.52 Mirtai röstar på Snurrfian
21.53Artline röstar snurrfian.
21.53 Lobelia röstar på Asko
21.54 Pilot röstar på cirkus
21.55 glömmerallt röstar på Asko
21.56 bollen__ röstar på Snurrfian
21.56 Gabby_Ossi röstar på Asko
21,59 Tora röstar på Asko
22.00 Asko röstar på Q4E

Röstlista DL3
18.40 Lobelia röstar på Snurrfian
20.08 mammas röstar på snurrfian
21.44 Dentaku röstar på Artline
21.45 Snurrfian röstar på quarter4ever
21.47 Vira röstar på cirkus
21.50 Artline röstar på snurrfian (ogiltlig)
21.52 Hedinn röstar på Dentaku
21.54 LenaH röstar på Tora
21.54 Mirtai röstar på Tora
21.56 Sedna röstar på Tora
21.56 Tora röstar på Cirkus
21.58 glömmerallt röstar på snurrfian
21.59 bollen__ röstar på Tora
21.59 Cirkus röstar på Tora
22.00 quarter4ever röstar på snurrfian

Röstlista DL4

14.29 Mammas röstar på LenaH
19.18 Vira röstar på cirkus
21.41 Mirtai röstar på Tora
21.44 LenaH röstar på Tora
21.48 cirkus röstar på Vira
21.49. Matmissbrukaren röstar på cirkus
21.52Gabby_Ossi röstar på LenaH
21.52 Dentaku röstar på cirkus
21.53 Hedinn röstar på Dentaku
21.55 Sedna röstar på Vira
21.55 glömmerallt röstar på LenaH
21.57 LenaH ändrar röst till Vira
21.58 Tora röstar på LenaH
21.58 Lobelia röstar på Tora
21.59 bollen__ röstar på LenaH

Lynch 5
19:15 Mirtai röstar på Dentaku
19:16: cirkus röstar på Dentaku
21:10 mammas röstar på Dentaku
21:24 Lobelia röstar på Dentaku
21:47 gabby_ossi röstar på Bollen__
21:53 Hedinn röstar på Dentaku
21:56 Tora röstar på Bollen__
21:57 Vira röstar på Dentaku
22:00 Matmissbrukaren röstar på Dentaku
22:00 Dentaku röstar på Gabby_Ossi
22:00 glömmerallt röstar på Gabby_ossi
22:00 bollen__ röstar på Mammas

Röstlista dag 6:
20:19 mammas röstar på bollen__
21:02 Hedinn röstar på bollen__
21:19 Gabby_Ossi röstar på bollen__
21:24 Mirtai röstar på Bollen__
21:35 Lobelia röstar på Bollen__
21:52 Tora röstar på bollen_
21:53 Glömmerallt röstar på Hedinn
21:54 Vira röstar på bollen
21:57 Dentaku röstar på bollen__

Lynch 7:
11:30 Mammas röstar på hedinn
18:33 Glömmerallt röstar på Hedinn
18:37 Mirtai röstar på Hedinn
18:45 Lobelia röstar på Hedinn
20:23 Hedinn röstar på Mirtai
21:13 Vira röstar på Hedinn
21:21 Dentaku röstar på Hedinn
21:52 Gabby_Ossi röstar på Hedinn
21:59 Tora röstar på Mirtai
 
Så, ska jag komma med något känns det som att det är dags, såhär inför DL.

Från goda till onda:
mammas - jag är fett god!
Gabby - Jag ser verkligen ingenting i hennes spel som talar för att hon är ond. Varför skulle hon plocka upp bollen isf? Hon började även teoria mot hedinn tidigt, vilket gör att det känns tveksamt att det skulle handla om alibi, det känns väldigt långdraget för att det skulle vara alibi. Även om det såklart kan vara möjligt, men det känns inte jättetroligt.
Dentaku - För att BM ska stoppa en lynch känns det som att hon måste vara säker på att personen hon gör det för är god. Alltså borde dentaku vara bm, om inte bm fått en sia av dentaku av brevbäraren.
Glömmerallt - Spelar fortfarande precis som alltid när hon är god, och jag ser inte hur heller spel kan stämma överens med att hon sitter i lyan.
Vira - efter grejen med q4 i askolynchen har jag svårt att se att vira skulle vara ond. Hon kan vara det, men det känns lite långsökt.
Tora - känns mest som en förvirrad nybörjare. Efter grejen i lynchen där bollen lade en sen röst som fick henne mer troligt lynchad har jag svårt att se att hon är i lyan. Är hon i lyan borde det vara om offer isf.
Lobelia - hade en märklig felläsning igår, men lät sedan trovärdig när hon förklarade det. Hon är definitivt någon jag behöver kolla upp.
Mirtai - är den som känns mest suspekt just nu. Hon känns smygig och som att hon inte riktigt vill ha ut goda, men det är väldigt subtilt och utan mycket att gå på. Jag behöver kolla närmare på henne med, men skulle jag behöva rösta nu skulle rösten hamna här.
 
Om ulvarna hade röstat på någon annan hela tiden så hade man ju lättare listat ut vem som var ulv. Men vad jag undrar är hur länge Ulvarna väntar med att rösta? Röstar dom alltid sist så blir det ju lika tydligt där.
Du kan lugnt räkna med att ulvarna gör så gott de kan för att inte bli upptäckta inklusive att offra de sina.

Jag antar att det kan finnas en viss fördel med att inte rösta ut sina egna. Samtidigt finns det ju fördel med att alibirösta (om jag nu inte missuppfatta betydelsen av ordet).
Vad skulle en ulv tjäna på att alibirösta? Och vad skulle en alibiröst vara i detta läget?
 
Uppdatering!

*gääääääsp*

icon_bored.gif


Träd... Gräs... Ljung... En och annan stuga...

_pacing__by_kitlightning-d6etj3f.gif


Diamanda kanske hade en poäng ändå? Händer det ingenting i den här hålan?! :cautious:

Dansen går i alla fall vidare.

dancing1_189128320.gif


Dag-DL kl 22!
 
Du kan lugnt räkna med att ulvarna gör så gott de kan för att inte bli upptäckta inklusive att offra de sina.


Vad skulle en ulv tjäna på att alibirösta? Och vad skulle en alibiröst vara i detta läget?
Att den som röstar först på sina egna inte blir misstänkt.
 
Att den som röstar först på sina egna inte blir misstänkt.
Ulvarna kan rösta precis hur som helst, både först sist och i mitten. De kan starta drev på egna, de kan uppföra sig om de vore den godast i värden. Skickliga ulvar uppträder helt oskumt och avslöjas egentligen bara av sior eller annan information i spelet, inte av sitt agerande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 377
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 986
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 416
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp