En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Älskar även scifi. När jag förkortar Quarter4ever till Q så är det en flirt med Star Trek The Next Generation. En gudliknade roll som kan böja tid och annat smått och gott. Liiiiite ond men är längst innerst en riktigt softis.

Pratchett flörtar egentligen med sci-fi också, det är bara mer abstrakt än flashiga rymdskepp och lasergevär. :D

Tänk mer teoretisk fysik istället för tillämpad. ;)
 
Ungdoms/vuxenböcker.
Vuxenböcker :o:o:o:o

Som mina barn säger "Det är tråkigt med mammas vuxenfilmer"

(motsatsen till barnfilmer är vuxenfilmer, heeeelt logiskt i ett barns värld)

Och nu förstår jag plötsligt min fixering vid snusk :idea:

Med fyra barn så blir det inte så mycket snusk............ (ibland undrar jag hur sjutton man hade tid att tillverka dom :laugh:)
 
Senast ändrad:
De flesta är för vuxna, några är ungdomsböcker (Tiffany Aching-böckerna tex) - men alla är bra! :D

Postar den här igen... :angel:
the-discworld-reading-order-guide-20.jpg

Man blir ju helt snurrig bara av denna :confused: :cautious:
 
För att bli lite seriös då igen.

Både Lobelia och Mirtai röstade på mig! Mycket intressant! Är det ett sista desperat försök att misskreditera mig? Att få de goda att tro att jag är en ulv?

Var det tre onda kvar i lyan innan Lobelia åkte ut och så försöker man desperat att låta ulv nr tre obemärkt slinka förbi de godas radar? Någon som ingen skulle misstänka?
 
Uppdatering!

Granny Weatherwax var irriterad. Kanske var hon till och med lite... arg! Hela sitt liv hade hon ägnat åt att hjälpa de boende i Lancre, men nu undrade hon om hon istället borde låtit dem alla förgås. De hade släppt in Älvorna i världen - Älvor! En del av dem gjorde det med avsikt, andra för att de var dummare än än ett brinnande utedass, men gjort var det. Älvor. I hennes värld! Och vad gjorde folk? Som vanligt ingenting - värre än ingenting, de hade börjat peka finger och slå ihjäl varandra! :banghead:

Som vanligt föll allt på Granny, hon måste reda upp i röran. Hon hade Lånat andras medvetanden om och om igen för att hitta information som kunde användas mot Älvorna, och hon var trött nu. Tröttare än hon någonsin varit, aldrig förr hade hon Lånat om och om igen utan paus. Det var förföriskt att Låna, att rida en annan varelses medvetande, att se världen genom en ekorres ögon och känna vinden i pälsen... Det var svårt att komma ihåg att återvända igen. Men Granny var stark, starkare än någon annan, och hon måste ut igen! Hon måste hitta Älvorna och se vad som kunde göras åt dem.

Granny klev in i en förbipasserande uggla - utmärkt, med den kunde hon flyga ljudlöst och spana! Men den var så hungrig... Det var inte rätt att tvinga den att svälta för att Granny ville jaga annat byte. Men hon hade inte tid att återvända till sig själv och leta någon annan att Låna ifrån - det skulle säkert gå lika bra att bara Låna vidare! Så Granny hoppade till en fladdermus. Vilken rusch! Från en nattlig jägare till en annan, men det var som att hamna i en helt annan värld! Fantastiskt... Något rörde sig bland träden, en räv! Snabbare än tanken var Granny istället hos räven, fascinerad av skillnaderna och likheterna.

Vem hon var från början, och varför hon gett sig ut i natten, försvann. Kvar fanns bara en önskan att utforska, upptäcka, uppleva. Vidare, vidare, ständigt vidare, medan hennes gamla kropp låg stel och kall i ljungen...

Förr visste man i alla fall vad man skulle passa sig för, nu kan Granny vara vad som helst, var som helst. Det är alltid någon som ser dig. :cautious:

Mammas var Esmerelda Weatherwax, siare/tvilling

Dag-DL kl 22!
 
Citerar mig (jag verkar ju ha en förkärlek till det så varför bryta en vana liksom :D)

"För att bli lite seriös då igen.

Både Lobelia och Mirtai röstade på mig! Mycket intressant! Är det ett sista desperat försök att misskreditera mig? Att få de goda att tro att jag är en ulv?

Var det tre onda kvar i lyan innan Lobelia åkte ut och så försöker man desperat att låta ulv nr tre obemärkt slinka förbi de godas radar? Någon som ingen skulle misstänka?"
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 986
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp