En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Absolut. Det är t ex möjligt att Mammas tvilling fått specialinfo och att hon kan vara säker av den anledningen. Risken är också mycket stor att lyan har specialinformation och det är därför jag hellre litar på en erkänt god.

Har väl aldrig sagt något annat heller men tycker det är dumt att bara gå på vad en person säger utan att reflektera över andra möjligheter!
 
Har väl aldrig sagt något annat heller men tycker det är dumt att bara gå på vad en person säger utan att reflektera över andra möjligheter!

Jag reflekterar naturligtvis över andra möjligheter - men jag misstänkte dig tidigare och du är för närvarande den som står överst på min misstankelista.
 
Fast Mammas var först inne på att rösta på Mirtai igår - det tror jag inte hon skulle gjort utan starka skäl. Det var att andra röstat på Lobelia först som fick henne att välja att lägga sin röst där också. Jag tror snarare att ulvarna börjar bli desperata nu.

Jag tror för övrigt inte heller att Mammas siat alla hon uttalat sig om men det har kanske inte varit nödvändigt i alla fall heller, t ex har hon ju kunnat använda gissningar för att hitta sin tvilling.
Så uppfattade jag Mammas också, dvs att hon hade Mirtai högst upp på sin ulvlista igår. Med Lobelia inte långt efter.

Det stämmer ju väl överens med mina misstankar så jag är ju böjd att hålla med :D
 
Man ska inte heller glömma bort att Mammas inte är den enda som kan ha haft specialinformation. Mycket sådan info i omlopp nu med paket och spionrader
Ja det är något man får ta hänsyn till också, och försöka pussla ihop vem som kan ha fått tillgång till vilken info i den här röran.

Fast Mammas var först inne på att rösta på Mirtai igår - det tror jag inte hon skulle gjort utan starka skäl. Det var att andra röstat på Lobelia först som fick henne att välja att lägga sin röst där också. Jag tror snarare att ulvarna börjar bli desperata nu.

Jag tror för övrigt inte heller att Mammas siat alla hon uttalat sig om men det har kanske inte varit nödvändigt i alla fall heller, t ex har hon ju kunnat använda gissningar för att hitta sin tvilling.
Jag tycker att det blir lite farligt ibland när siare är med, att man riskerar att tro på allt de skriver fastän de bara har en begränsad mängd info. Jag tror inte heller att Mammas nödvändigtvis behöver ha spelat så att hon siade den mest misstänkta, hon kan också ha siat någon mindre misstänkt som god (för att försäkra sig om att det inte fanns fler ulvar eller för att få veta en specialroll hon vågade lita på) om hon trodde sig vara säker på t.ex. Mirtai som ulv av andra skäl såsom uteslutningsmetoden.

Jag har tittat mer på GA, och jag är inte helt förtjust i hur lätt hon blev godförklarad efter att Sedna skrev att hon kanske trodde att GA var god. Osäkerheten som uttrycktes verkar ha gått alla förbi, och jag undrar varför - kan ulvarna ha haft ett finger med i spelet och drivit på godförklaringarna? GA har resonerat vettigt, men det gör hon oavsett roll, och jag gillar inte hur hon har glidit under radarn helt och hållet och klarat sig undan misstankar. Precis så tror jag att en ond GA skulle spela i den här situationen, när siaren är kvar i leken, och sedan nu när siaren är borta börja rösta ut goda. Det skulle absolut vara ett högt spel av lyan, men jag tror inte att det är något som en erfaren spelare som GA skulle dra sig för när siaren är kvar i leken så länge.

Vira röstar på glömmerallt
 
@Vira

Den enda som verkat hållt mig som god bara pga det sedna sagt är du.

Jag har dessutom påpekat att jag inte tror hon hade extrainfo om mig, sedna sa ju att hon var osäker.
 
Absolut. Det är t ex möjligt att Mammas tvilling fått specialinfo och att hon kan vara säker av den anledningen. Risken är också mycket stor att lyan har specialinformation och det är därför jag hellre litar på en erkänt god.

Tvillingen bör ju ha kunskap om tidigare sior också, så lyssna på tvillingen är en bra ide.


För mig känns det skönt nog ganska lätt nu eftersom jag misstänkte att Masmmas var siare så har jag bra koll på hon har skrivit så jag har inga skäl att ändra mina misstankar.
 
Det är klart att det finns en möjlighet att Mammas faktiskt inte visste något, trots att hon flera gånger uttalade tydliga misstankar mot Mirtai. Men skulle det vara så får jag bita i det sura äpplet. Jag har själv haft misstankar mot Mirtai eftersom hon glidit under radarn, eftersom cirkus hade misstankar mot henne och eftersom röstningarna inte talar till hennes fördel. Det i kombination med att Mamma i flera inlägg hade henne som klar huvudmisstänkt gör saken lätt.

Dentaku röstar på Mirtai
 
Jag tror att Vira verkar veta något som inte jag vet. Det baserar jag på att hennes röst kommer tidigt och att hon skriver på ett sätt som jag tycker signalerar "jag har mer info än jag kan avslöja". Därför väljer jag att rösta på glömmerallt, en person som jag sedan tidigare haft som misstänkt.

Jag tror @Tora är inne på ett smart spår att ulvarna har en onding som smygit med hela leken och passerat som god.

Mirtai röstar på glömmerallt
 
Vem i hela friden kan man lita på

Sannolikheten?

Du gillade väl Matte? Tvillingarna har ju fått gissa en gång speldygn var till de hittade varandra och med tanke på hur långt in i leken vi kommit borde sannolikheten att de inte hittat varandra väldigt låg. Sen kunde ju siorna fungera som gissningar också.
 
Sannolikheten?

Du gillade väl Matte? Tvillingarna har ju fått gissa en gång speldygn var till de hittade varandra och med tanke på hur långt in i leken vi kommit borde sannolikheten att de inte hittat varandra väldigt låg. Sen kunde ju siorna fungera som gissningar också.

Matematiken säger att du leder inläggsstatistiken med mer än 110 inlägg fler än nr 2. Hur hinner du skriva så mycket!? :eek:
 
Sannolikheten?

Du gillade väl Matte? Tvillingarna har ju fått gissa en gång speldygn var till de hittade varandra och med tanke på hur långt in i leken vi kommit borde sannolikheten att de inte hittat varandra väldigt låg. Sen kunde ju siorna fungera som gissningar också.
Vad menar du med att siorna kunde fungera som gissningar också?
 
Om cirkus hade rätt i sin teori om att Q var tvilling så tror jag de hittade varandra ganska direkt för Mammas röstade på Q dag1 så det är ju mycket möjligt att hon siade Q sen. Mammas var också en av få som inte verkade misstänka Q sen.
 
(Rollerna är skrivna så det ska räcka att läsa endast det kursiverade inom parentes, om man inte vill ta sig igenom temabitarna. Säg tack till @Myrten allihop. ;))

GODA:

Esmerelda Weatherwax
(modifierad siarlärling/tvilling, natt-DL)
Om häxor hade en ledare skulle det varit Granny Weatherwax. Men det har de inte, så det är hon inte. Men alla vet att det skulle varit hon, så det fungerar ändå. Som alla häxor kan Granny se delar av framtiden, men på sista tiden har hon sett något ovälkommet. Det verkar som att Döden närmar sig, och det har hon verkligen inte tid med just nu! Men hon kan inte längre kontrollera vad hon ser och upplever, hon minns saker som inte hänt, hon upplever ett liv hon aldrig levt... Vad hade hänt, den där sommarnatten för en hel livstid sedan, om hon hade valt annorlunda och mött Mustrum? Granny är så distraherad av Tidens Långkalsonger att hon inte kan koncentrera sig förrän hon hittat vad som en gång i tiden hade kunnat bli hennes livs kärlek! Hon kan bara sia varannan natt, tills hon och Mustrum hittat varandra.
(Siar första natten och varannan därefter. Får varje natt försöka gissa vem hennes tvilling är, när någon av dem träffat rätt får de ha kontakt utanför leken (tvillingar) och får använda sina krafter varje natt därefter. Siar hon Mustrum räknas det som en korrekt gissning. Om en tvilling dör innan de fått kontakt får de kontakt därefter.)


@Tora Det står här, jag fetade aktuell rad. :)
 
spööök det är bara för att jag inte är med längre :cool:
kom igen goda- detta fixar ni!!!!!!
:banana:


Ja men precis någon måste ju fylla leken med inlägg efter att du inte är med längre:D

För övrigt tror jag du jinxa mig eller vad det heter när du skrev att jag inte skrev så mycket.:cool: Jag som var så nöjd med att ha lärtmig skriva mindre :rofl:
 
Sannolikheten?

Du gillade väl Matte? Tvillingarna har ju fått gissa en gång speldygn var till de hittade varandra och med tanke på hur långt in i leken vi kommit borde sannolikheten att de inte hittat varandra väldigt låg. Sen kunde ju siorna fungera som gissningar också.
Sannolikhetslära var inte min grej. Jag fick förvisso högsta betyg men det var för att jag gissade mig till ungefär vilken typ av uppgifter som skulle komma och pluggade stenhårt på dessa.

:D
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 986
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp