En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Citerar mig (jag verkar ju ha en förkärlek till det så varför bryta trenden liksom :D)

För att bli lite seriös då igen.

Både Lobelia och Mirtai röstade på mig! Mycket intressant! Är det ett sista desperat försök att misskreditera mig? Att få de goda att tro att jag är en ulv?

Var det tre onda kvar i lyan innan Lobelia åkte ut och så försöker man desperat att låta ulv nr tre obemärkt slinka förbi de godas radar? Någon som ingen skulle misstänka?

Jag tror du har en jättepoäng i det sista du skriver! Uppenbarligen finns det minst en ond som lyckats smyga helt under radarn!
 
Jag tror du har en jättepoäng i det sista du skriver! Uppenbarligen finns det minst en ond som lyckats smyga helt under radarn!

Fast huvudsaken är att vi får ut den sista älvan - rimligtvis finns det bara en kvar, plus Bestiality. Det finns ett par jag håller ett öga på men du är huvudmisstänkt med god marginal, till stor del tack vare Mammas.
 
Fast huvudsaken är att vi får ut den sista älvan - rimligtvis finns det bara en kvar, plus Bestiality. Det finns ett par jag håller ett öga på men du är huvudmisstänkt med god marginal, till stor del tack vare Mammas.
Men tänk om Mitrai är Bestiality? I så fall betyder det att finns en ulv som gömmer sig bland oss.

I så fall förklarar det varför Ulvarna valde just mammas. Eftersom alla i princip mer eller mindre har godförklarat dom som är kvar så har inte mammas (siaren) hunnit sia den sista ulven i så fall.

Annars borde hon väl i så fall försökt tala om det på något sätt.
 
Men tänk om Mitrai är Bestiality? I så fall betyder det att finns en ulv som gömmer sig bland oss.

I så fall förklarar det varför Ulvarna valde just mammas. Eftersom alla i princip mer eller mindre har godförklarat dom som är kvar så har inte mammas (siaren) hunnit sia den sista ulven i så fall.

Annars borde hon väl i så fall försökt tala om det på något sätt.
Jag glömde att den andra tvillingen med extraröst är kvar. Men i så fall beror det på om tvillingarna har hittat varandra. Om dom inte gjort det så är frågan vilket nr denna lynchningen har.
 
Jag glömde att den andra tvillingen med extraröst är kvar. Men i så fall beror det på om tvillingarna har hittat varandra. Om dom inte gjort det så är frågan vilket nr denna lynchningen har.

Jag tror vi kan vara ganska säkra på att de hittat varandra. De har ju obegränsat med gissningar och vi är så få kvar.
 
Men tänk om Mitrai är Bestiality? I så fall betyder det att finns en ulv som gömmer sig bland oss.

I så fall förklarar det varför Ulvarna valde just mammas. Eftersom alla i princip mer eller mindre har godförklarat dom som är kvar så har inte mammas (siaren) hunnit sia den sista ulven i så fall.

Annars borde hon väl i så fall försökt tala om det på något sätt.
Jag glömde att den andra tvillingen med extraröst är kvar.
Jag glömde att den andra tvillingen med extraröst är kvar. Men i så fall beror det på om tvillingarna har hittat varandra. Om dom inte gjort det så är frågan vilket nr denna lynchningen har.
Tror det är lynchning nr 9 idag om jag räknat rätt. I så fall är det okej.
 
Men tänk om Mitrai är Bestiality? I så fall betyder det att finns en ulv som gömmer sig bland oss.

I så fall förklarar det varför Ulvarna valde just mammas. Eftersom alla i princip mer eller mindre har godförklarat dom som är kvar så har inte mammas (siaren) hunnit sia den sista ulven i så fall.

Annars borde hon väl i så fall försökt tala om det på något sätt.

Jag tycker snarast att Mammas envisa utpekande av just Mirtai tyder på att hon ansåg det viktigt att försöka få bort henne. Sedan fanns det några som Mammas i sitt sista teoriinlägg antydde att hon inte var säker på, bl a dig. Om man bortser från Lobelia(som vi nu vet var ond) och Mirtai så låg du sämst till på hennes misstankelista och hon nämnde till och med att du skulle kunna vara "offer" om du är i lyan.
 
Förlåt men jag har lite svårt att lita på vad du säger just nu :cautious:

Vem i hela friden kan man lita på

Ett visst mått av paranoia är sunt men inte för mycket ;)

Men tänk på att vi nu vet att Mammas är tvilling. Jag tycker, baserat på vad som skrivits i tråden, att det är ganska uppenbart vem den andra tvillingen är.
 
Men tänk om Mitrai är Bestiality? I så fall betyder det att finns en ulv som gömmer sig bland oss.

I så fall förklarar det varför Ulvarna valde just mammas. Eftersom alla i princip mer eller mindre har godförklarat dom som är kvar så har inte mammas (siaren) hunnit sia den sista ulven i så fall.

Annars borde hon väl i så fall försökt tala om det på något sätt.

Men hon får ju inte "tala om" att hon skulle ha siat eller på annat sätt veta säkert vad som gäller angående någon. Och hon var ju ganska tydlig med att det var Lobelia och Mirtai som var hennes huvudmisstänkta, sedan röstade hon ju på Lobelia eftersom hon ville ha rösterna samlade.

Angående möjligheten att Mirtai är Bestiality och någon annan är ulv så tror jag inte så mycket på den teorin heller, se mitt inlägg från igår. Det skulle möjligtvis vara glömmerallt då, om jag har tolkat för mycket in i Sednas inlägg, då jag inte kan peka på någon specifik händelse som "diskvalificerar" henne som ulv. Men med tanke på hur lågt Mammas haft henne på misstänkta listan och vilken roll hon hade så stärker det snarare min tidigare teori.
 
Frågan är ju hur många Mammas verkligen hann sia? Det har ju faktiskt hänt att siare misstänkt personer utan att ha siat dem och haft fel ;)
 
Frågan är ju hur många Mammas verkligen hann sia? Det har ju faktiskt hänt att siare misstänkt personer utan att ha siat dem och haft fel ;)

Risken finns naturligtvis men jag tror att Mammas misstänkte rätt starkt att hon skulle bli käkad nu när ängeln var borta. I och med att det inte blev något käk igår så måste väl någon fått ett skydd att använda i ett paket, eller finns det någon annan möjlighet? Hur som helst så tror jag att Mammas verkligen ville skicka en stark signal om det var så att hon skulle försvinna ur spelet. Jag är väldigt tveksam till att hon skulle uttala så starka misstankar mot någon utan att ha goda skäl för det.
 
Jag tycker snarast att Mammas envisa utpekande av just Mirtai tyder på att hon ansåg det viktigt att försöka få bort henne. Sedan fanns det några som Mammas i sitt sista teoriinlägg antydde att hon inte var säker på, bl a dig. Om man bortser från Lobelia(som vi nu vet var ond) och Mirtai så låg du sämst till på hennes misstankelista och hon nämnde till och med att du skulle kunna vara "offer" om du är i lyan.
Just nu ligger Mirtai högt upp på min misstankelista bla på det som Mammas skrev.

Har dock lite dålig koll på vad hon skrivit om mig.
 
Men hon får ju inte "tala om" att hon skulle ha siat eller på annat sätt veta säkert vad som gäller angående någon. Och hon var ju ganska tydlig med att det var Lobelia och Mirtai som var hennes huvudmisstänkta, sedan röstade hon ju på Lobelia eftersom hon ville ha rösterna samlade.

Angående möjligheten att Mirtai är Bestiality och någon annan är ulv så tror jag inte så mycket på den teorin heller, se mitt inlägg från igår. Det skulle möjligtvis vara glömmerallt då, om jag har tolkat för mycket in i Sednas inlägg, då jag inte kan peka på någon specifik händelse som "diskvalificerar" henne som ulv. Men med tanke på hur lågt Mammas haft henne på misstänkta listan och vilken roll hon hade så stärker det snarare min tidigare teori.
Tala om är väl inte rätt uttryckt men det var ju tex knappast någon tvekan att hon tyckte att tex Lobelia var skum.

Men tänk om hon inte hunnit sia alla?
 
Det som stör mig lite är varför både Mirtai och Lobelia röstade på mig igår. Att Lobelia gjorde det är väl inget konstigt men Mitrai? Varför följde hon inte bara med strömmen som hon gjort innan? Varför dra på sig misstankar i onödan?

Ja, ja jag är väl bara överparanoid.
 
Just nu ligger Mirtai högt upp på min misstankelista bla på det som Mammas skrev.

Har dock lite dålig koll på vad hon skrivit om mig.
Det som oroar mig är att jag inte kan se hur Mammas skulle ha siat alla hon uttalat sig om, och åtminstone jag tolkar Mammas inlägg som att hon mest har använt uteslutningsmetoden när hon har kommit fram till Mirtais roll? Nu har vi i och för sig förmodligen så pass många goda kvar i spelet att vi nog skulle kunna vinna även om vi råkar rösta ut en god idag, men jag blir ändå nojig. Det är flera spelare som det finns feta frågetecken kring. T.ex. GA har ju i stort sett godförklarats av alla (inklusive mig rätt länge) pga Sednas inlägg, men om man läser vad Sedna faktiskt skrev så poängterade hon att hon var osäker och att hon byggde det på att Q4 hade godförklarat GA. Och om man i sin tur tittar på vad Q4 skrev så god/ondförklarade hon fler än vad hon rimligtvis kan ha haft info om :crazy:.

Jag blir orolig för att anledningen till att ulvarna har låtit oss lyncha dem utan så mycket protester är att de har en helt o-misstänkt ulv i beredskap, som lurar skiten ur oss nu när siaren är borta ur spelet.
 
Fast Mammas var först inne på att rösta på Mirtai igår - det tror jag inte hon skulle gjort utan starka skäl. Det var att andra röstat på Lobelia först som fick henne att välja att lägga sin röst där också. Jag tror snarare att ulvarna börjar bli desperata nu.

Jag tror för övrigt inte heller att Mammas siat alla hon uttalat sig om men det har kanske inte varit nödvändigt i alla fall heller, t ex har hon ju kunnat använda gissningar för att hitta sin tvilling.
 
Man ska inte heller glömma bort att Mammas inte är den enda som kan ha haft specialinformation. Mycket sådan info i omlopp nu med paket och spionrader
 
Man ska inte heller glömma bort att Mammas inte är den enda som kan ha haft specialinformation. Mycket sådan info i omlopp nu med paket och spionrader

Absolut. Det är t ex möjligt att Mammas tvilling fått specialinfo och att hon kan vara säker av den anledningen. Risken är också mycket stor att lyan har specialinformation och det är därför jag hellre litar på en erkänt god.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 986
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp