I våran kommun så erbjuder dom sommar-skola för barn med F i ett eller fler ämnen, från åk 7. Kolla med din kommun om dom har det.Jag kan ingenting om extra läxhjälp, menar du att det kan finnas nu under sommaren på skolan ?
Jag har kontaktat rektorn som sagt och frågat om planer inför hösten, men jag kanske ska fråga om läxläsning även under sommaren ? Ja finns det bara någon läxhjälp att gå till så är det inga problem att skippa nätet en dag i veckan, men det är just det som är problemet, ingen verkar veta vad man ska göra, och man får inga direktiv. Jag känner mig helt ovetande själv i det här, men jag får forska. Kom in på BRIS hemsida och där stod lite som var värt att veta, som jag inte hade en aning om.
Tack
Fast jag tycker också att ett samtal om att skolan inte fångat upp barnet i tid är på sin plats. Dom har helt klart brustit i sin meddelandeplikt till er. Dom måste kunna ge er en bättre handlingsplan med återkoppling till hösten så att det inte fortsätter.
Det är ju ingen katastrof - än!
Men det kan ju bli jättekämpigt att ligga efter från start sas, det måste till en förbättring nu.
Edit; ser i efterhand att jag är både tvåa och trea på bollen