Såå...
Imorse innan vi åkte så klämde jag över honom och idag reagerade han över ryggen, det har han inte gjort de andra dagarna.
När vi kom fram så kände veterinären över honom, kollade rörlighet åt båda håll osv. Han reagerade över ländryggen och var spänd där. Böjdes i alla fyra och var helt ren (skönt!).
Longering på olika underlag -gick bra. Precis så som det varit hemma, när han blivit sådär konstig de här dagarna har jag kollat honom på lina och rakt fram utan ryttare och då har han sprungit obehindrat. Jag behövde inte rida tyckte veterinären utan hon tror att han sträckt sig ordentligt på nåt vänster under ridpasset i fredag och och han behandlas utifrån detta.
Han fick ett par sprutor i musklerna för att hjälpa dem slappna av, ska nu skrittas för hand i 5 dagar, sedan longeras i 7 dagar och därefter ska jag prova att rida -är han inte ok då så får vi komma in igen, för då är det troligtvis nåt annat.
Hoppas hoppas att det ÄR en sträckning och går över nu, det vore så skönt om det kunde vara så
Men vad tror ni, jag funderade lite själv över om han (i rörelse) inte borde påverkas av en sträckning även utan ryttare?
Fixade även till hans tänder för det var dags, och vägde honom (641kg). Sedan på hemvägen hamnade vi i poliskontroll där de grillade mig om vikter på ekipaget (Får du köra det här? Är du säker? -ja, annars hade jag inte varit ute och kört
), kollade lampor och upplyste mig sedan om att jag hade 70kg tillgodo på ekipaget så jag fick köra vidare