Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är till skillnad från många SUPERTAGGAD. Men har varit sjuk i flera veckor nu och inte ens pallat mocka etc själv. Hoppas, hoppas bli frisk snart. Är så sugen på att träna!
Firar nyår hostande ikapp med sambon mkt stillsamt.
Gott nytt till er alla!
Den där 'plandsbåten' ska för övrigt vara en Ålandsbåt. Vet inte riktigt hur min telefon tänkte där.Jag red ett superpass som sista ritt i år. Hon var Sååå fin. Synd bara att piloten har så svårt att hålla i tyglarna.
Sen kämpar vi Alltid med hennes låååånga kropp och även om jag får ihop henne bättre så ser man ju att hon ff är som en plandsbåt.
God fortsättning på er alla!!
Jag ”har” ju uppvärmt ridhus med men en halvtimme med transport bort… och även om det är ljuvligt rida där när det är kallt är att transportera och köra bil i ordentlig kyla så himla besvärligt så jag brukar skippa det med /både lat och bekväm norrlänningVi har ju turen att ha uppvärmt ridhus på gården så rida går alltid
Skönt att hon svarat bra på träningen!Jag har ägnat hösten åt att stärka upp hästen.
Ridit ut och galopperat längre sträckor varannan dag och låtit henne vila varannan dag.
Hon känns faktiskt helt annorlunda i galoppen nu. Mycket starkare och fräschare.
Hon är ju en typisk modern sporthäst. Väldigt rörlig och med en massa nerv. Egentligen för svår för mig men nu råkar hon ju vara min och Hedwig är dräktig pensionär så Platina är den enda ridhäst jag har.
Även om hon aldrig kommer bli någon tävlingshäst eftersom hon är livrädd för det mesta och mår väldigt dåligt när hon kommer till tävlingsplatser så tänker jag att jag kan ändå kan ha som mål att se hur långt jag kan utbilda henne.
Se om det går att få henne såpass avspänd att hon blir mottaglig för inlärning.
Körde inte heller när jag stod i stall utan ridhus. Då var det bara att klä på sig och rida.Jag ”har” ju uppvärmt ridhus med men en halvtimme med transport bort… och även om det är ljuvligt rida där när det är kallt är att transportera och köra bil i ordentlig kyla så himla besvärligt så jag brukar skippa det med /både lat och bekväm norrlänning
Jag gjorde ett liknande jobb när jag körde fast med min häst i våras. Först bara avsutten träning i en månad, sen bara galoppjobb under en period. Hjälpte oss mycket med!Jag har ägnat hösten åt att stärka upp hästen.
Ridit ut och galopperat längre sträckor varannan dag och låtit henne vila varannan dag.
Hon känns faktiskt helt annorlunda i galoppen nu. Mycket starkare och fräschare.
Hon är ju en typisk modern sporthäst. Väldigt rörlig och med en massa nerv. Egentligen för svår för mig men nu råkar hon ju vara min och Hedwig är dräktig pensionär så Platina är den enda ridhäst jag har.
Även om hon aldrig kommer bli någon tävlingshäst eftersom hon är livrädd för det mesta och mår väldigt dåligt när hon kommer till tävlingsplatser så tänker jag att jag kan ändå kan ha som mål att se hur långt jag kan utbilda henne.
Se om det går att få henne såpass avspänd att hon blir mottaglig för inlärning.
Usch, nämn inte ålder! Har extrem åldersnoja när det kommer till min häst som blir 16 i år! Jag visste ju att jag köpte en 12-åring men jag tänkte inte att åren skulle gå så fort!!Idag vaknade vi till en massa slask och kramsnö Rätt glad att jag red ut igår när det var barmark…
Inledde nya året med ett dressyrpass på en pigg häst som var superfin och på hugger, Riktigt roligt. Tänk, i år är han 7 år. SJU!? Hur gick det till? Var tog min lilla treåring vägen
Vad är det som är fel och var blir hon öm? Med Zacke har vi en bra dialog med veterinären och han får lite underhållsbehandling i bakknäna. Senast var i somras men tror det är dags igen. Han är pigg och fräsch men den finns en liten liten motighet. Vi har diskuterat irap och så nåt nytt en gör med blodet, minns inte vad det heter..Har inte hängt med i tråden på tag då jag bara känner mej deppig över Hontasdjuret . Vi har haft oflyt hela 23. Så fort hon har känts fin och på topp så har det visat motsatsen när vi kom till tävling. Vi avslutade ju tidigt i höst och det har bara krånglat sen dess. Hon har varit och är fortfarande öm. Jag har haft diverse krångel med allt och nu det sista var jag sjuk veckan innan jul och åkte dessutom på matförgiftning för några dagar sen. Så det har varit mycket ofrivillig vila och när jag börjat komma igång så blir det inte tillräckligt.
Känns som att jag kan ge upp tävling nästa år Hon behandlades förra året men det verkar inte som att räckte. Veterinären ville inte behandla mer för hon behandlades 2 gånger året innan. Jag funderar på om jag ska behandla igen men jag vill ju inte sönderbehandla henne. Hon kommer ju inte bli bättre utan jag får underhålla så det inte blir värre. Men det känns som att allt jag gör blir fel. Hon är öm men det märks inte när vi rider. Nu har vi inte ridit ordentligt på ridbana på riktigt länge heller så det är möjligt att det skulle märkas mer där. Har kommit fram till i alla fall att det är dags att börja skrapa ihop till en ny häst och börja om från början igen. Skulle tagit föl på henne men det känns inte som nån bra idé. Väldigt tråkigt
Usch blev ett riktigt kräkinlägg