Dressyrsnack 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja därför har dom ju varsin 😁 Du kan prova den och se om den passar. Det var den jag hade på fuxen på den mkt spännande kadriljen 😅

Den Amerigon är dock inte till salu.
Kan vara så att jag tar dig på orden och knatar över gårdsplanen. Framför allt är det ju bomvidden jag vill ha koll på.

Den spännande kadriljen får övas på till nästa år :p

• Gilla
Reactions: fio
Ny ridhusresa idag och som alltid är jag nu på rätt sida av julafton, med ett årsskifte framför mig så känns livet plötsligt lite lättare.
Jag vet att det är massor med vinter kvar ;) men det KÄNNS som om det är utförsbacke nu, lite mer vinter men sen är det VÅR, en låååååång sommar och en fantastisk höst (min favorit årstid) och som jag brukar säga verkar hästarna fortfarande vara inridna :D så bara piloten blir lite kvickare och starkare så blir nog det här bra 💪
Märkligt hur hjärnan fungerar, innan jul är allt rätt hopplöst men det räcker ta sig förbi julen så är livet rätt bra igen 🙃

Duktig och skötsam fuxpojke idag med!
Öppnorna i trav känns riktigt enkla nu, behövs lite mer styrka i slutorna men i galoppen var slutorna riktigt bra så tror det är på väg att lossna?

https://www.instagram.com/stories/johannaberglund80/3268492488282739793?igsh=bGI4c2hycmdqc3Zx

I know😅
Jobbar på det, men det är svårt. Av någon anledning extra svårt när galoppen också ska kortas. Kämpar på🤪🤪

Min tränare har sagt att jag borde skaffa en pilstesboll så jag kan sitta hrmma och öva på den där cirkelrörelsen. Någon gång tar jag väl tag i sånt..
Visst har jag visat hur effektivt det kan vara att ta tyglarna i ytterhanden och ta den inte rakt upp. Det är en magisk övning om man vill bli mer följsam, men den bygger på att du sitter med framåt i riktningen med både höft och axlar. :) prova när ni är igång igen.

Visst har jag visat hur effektivt det kan vara att ta tyglarna i ytterhanden och ta den inte rakt upp. Det är en magisk övning om man vill bli mer följsam, men den bygger på att du sitter med framåt i riktningen med både höft och axlar. :) prova när ni är igång igen.
Hmm, hur menar du med inte rakt upp?
Jag blir stum i bäckenet. Om man tänker att det ska vara som en cirkelrörelse så blir jag liksom stel efter halva cirkeln sas. Bättre när jag aktivt tänker på det hela tiden, men svårt att automatisera😅

Hmm, hur menar du med inte rakt upp?
Jag blir stum i bäckenet. Om man tänker att det ska vara som en cirkelrörelse så blir jag liksom stel efter halva cirkeln sas. Bättre när jag aktivt tänker på det hela tiden, men svårt att automatisera😅
Herregud vad jag är dålig på att skriva. Jag menar rakt upp, ordet inte skulle inte vara med där. haha. Det här är ett bra sätt att låta kroppen sköta jobbet, och inte behöva tänka så mkt. Det är nämligen nästan omöjligt att spänna "hålla emot"-musklerna när man har handen Rakt upp.

Det som jag kanske tänkte att jag skulle skriva är att det är viktigt att det Verkligen är rakt upp, inte lite åt sidan eller utåt. Här lyfte jag visserligen ytterhanden (det var innan jag fattade att innerhanden gav bättre resultat) men typ så här:
Länk till min instagram

Ny ridhusresa idag och som alltid är jag nu på rätt sida av julafton, med ett årsskifte framför mig så känns livet plötsligt lite lättare.
Jag vet att det är massor med vinter kvar ;) men det KÄNNS som om det är utförsbacke nu, lite mer vinter men sen är det VÅR, en låååååång sommar och en fantastisk höst (min favorit årstid) och som jag brukar säga verkar hästarna fortfarande vara inridna :D så bara piloten blir lite kvickare och starkare så blir nog det här bra 💪
Märkligt hur hjärnan fungerar, innan jul är allt rätt hopplöst men det räcker ta sig förbi julen så är livet rätt bra igen 🙃

Duktig och skötsam fuxpojke idag med!
Öppnorna i trav känns riktigt enkla nu, behövs lite mer styrka i slutorna men i galoppen var slutorna riktigt bra så tror det är på väg att lossna?

https://www.instagram.com/stories/johannaberglund80/3268492488282739793?igsh=bGI4c2hycmdqc3Zx

Alltså jag är precis likadan.. men jag måste komma över nyåret oxå. Då helt plötsligt är man på väg mot en ny säsong och allt känns heeeelt annorlunda.

Angående diskussionen ovan - det är skitsvårt att rida.
Jag kan ha en massa tankar om hur och vad osv och sen är det inte alls så och halsen blir kort och näsan bakom och jag skumpar och det går fan inte att sitta på den och sen när jag faktiskt kommer ner i sadeln så skuttar den för en solkatt och sen upptäcker jag att jag är sned och varför puttar jag över mig till höger och nej, jag ska bara rida hoppning. :cool:

Himla tur att ingen filmar när jag rider på marken och NEJ - det blir ingen pivo här. :D

Är du oxå här nu pga inaktivitet på hopp och ft forumet 😄

Men kan vi inte försöka skaka liv i det istället? Iofs lite fel säsong kanske. ;)
Haha ja.. Vi hade ju faktiskt den ENDA tråden, men den fick vi inte ha kvar och sen dog forumet. 😅 Den var ju lite som Dressyrsnacktråden, förutom att det kommit massa trådar nu på sistone

Inte bara inaktivitet på forumet, jag rider knappt alls! :rofl:

Men va? Eller det gör inte jag heller just nu. Fick Covid och var sjuk i 3 veckor i slutet av november och sen har jag inte kommit igång efter det. Undantaget en kadriljritt 😂 men den hästen har en medryttare så han har ju varit igång.

Herregud vad jag är dålig på att skriva. Jag menar rakt upp, ordet inte skulle inte vara med där. haha. Det här är ett bra sätt att låta kroppen sköta jobbet, och inte behöva tänka så mkt. Det är nämligen nästan omöjligt att spänna "hålla emot"-musklerna när man har handen Rakt upp.

Det som jag kanske tänkte att jag skulle skriva är att det är viktigt att det Verkligen är rakt upp, inte lite åt sidan eller utåt. Här lyfte jag visserligen ytterhanden (det var innan jag fattade att innerhanden gav bättre resultat) men typ så här:
Länk till min instagram
Ah nu fattar jag! Det ska jag lägga på minnet tills jag väl kan rida igen.
Min kära häst var tyvärr sämre idag och jag misstänker att hon sparkat sig själv på skena och/eller griffelben..

Men va? Eller det gör inte jag heller just nu. Fick Covid och var sjuk i 3 veckor i slutet av november och sen har jag inte kommit igång efter det. Undantaget en kadriljritt 😂 men den hästen har en medryttare så han har ju varit igång.
Jag är så paj i min höft (hoppas protes under våren!) så jag kan knappt rida. "Löshoppar" uppsuttet typ. :D

Min kära häst var tyvärr sämre idag och jag misstänker att hon sparkat sig själv på skena och/eller griffelben..
Håller tummarna för att det inte är något allvarligt. Ni har ju haft tillräckligt med strul tycker jag.

Tror också mer på böld om hon är sämre! När Dio hade sin spricka blev han mycket bättre av att vara stilla.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
10 11 12
Svar
232
· Visningar
17 016
Senast: Hedwig
·
Svar
2 032
· Visningar
182 206
Senast: Mineur
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
794
Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 843
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar