Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De flesta ridbanor är ju lite större än en tävlingsbana. Mät och skärma av med staket eller bommar om det inte är möjligt att stå precis utanför ridbanan?Lite sugen på att testa en dressyrtävling online, passar ju min dam att inte resa. Men om man ska ha den som filmar vid C så känns det som man antingen får rida lite innanför eller riskera kameramannens liv. Eller missar jag någon smart lösning?
Jag placerar kameran utanför ridbanan med grinden öppenLite sugen på att testa en dressyrtävling online, passar ju min dam att inte resa. Men om man ska ha den som filmar vid C så känns det som man antingen får rida lite innanför eller riskera kameramannens liv. Eller missar jag någon smart lösning?
De flesta ridbanor är ju lite större än en tävlingsbana. Mät och skärma av med staket eller bommar om det inte är möjligt att stå precis utanför ridbanan?
Önsketänkande?
Har bättre koll på hur grå är byggd än Ärling
Vårt ridhus har C vid läktaren, så eventuell filmare kan stå där. Du får väl rida programmet åt andra hållet annars, eller sätta om bokstäverna?Lite sugen på att testa en dressyrtävling online, passar ju min dam att inte resa. Men om man ska ha den som filmar vid C så känns det som man antingen får rida lite innanför eller riskera kameramannens liv. Eller missar jag någon smart lösning?
Vårt ridhus har C vid läktaren, så eventuell filmare kan stå där. Du får väl rida programmet åt andra hållet annars, eller sätta om bokstäverna?
Vi har ingen hel läktare, men du gav mig en idé ändå. Vi har domarbåset precis rakt över C, så bara det är ok med en film som är uppifrån så funkar det. Måste testa.
Det har jag svårt att tro, de brukar vilja ha det filmat från samma position som där domaren normalt sitter.
Jag är lite tjatig om rödljusterapi, men det är en liten investering (en "platta" i vettig storlek kostar 8-900:-) och det gör skillnad!Här är det fortsatt boxvila och korta promenader för gräddponnyn. Det har överlag gått framåt, bra temp varje dag hemma hittills och normal aptit + allmäntillstånd. Hältan har blivit bättre, som bäst i början av veckan. Sedan tisdag får han halverad dos metacam och det syns tyvärr, hältan sämre igen igår, men bättre än för drygt en vecka sedan åtminstone och temp fortfarande bra. Aningen bättre idag igen. Dags att ringa veterinär snart för att diskutera/boka återbesök, om det fortsätter såhär.
Är så j*vla nervös hela tiden och kämpar med att bara ta en dag i taget i limbo så att säga. Vågar varken vara optimistisk (men det händer glimtvis vissa dagar) eller fundera på om han inte kommer bli bättre eller rentav sämre och då behöva ta beslut snabbt i värsta fall.
Grädden tar boxvilan oväntat bra än så länge, vilket iaf är väldigt skönt. Uttråkad och sällskapssjuk men inte alls stressad. Mest bekväm är han med stödjande kinesiologitejp runt hasen och elektroterapi minst varannan dag. Gör vad jag kan för att underhålla resten av kroppen någorlunda med, utan att vara för jobbig med honom.
Visa bifogad fil 135591
Har hon snösulor? Brukar vara denna tiden på året som känsliga hästar känner av dom och kan bli väldigt halta.Kör en repris då med inställd träning pga häst som var jättehalt när jag skulle börja rida
Blir så sjukt orolig. Inga solklara tecken i övrigt på vad som kan vara fel, men idag har det varit extremt halt så kan ju gissa att hon halkat eller liknande. Hon är ju broddad men kan ändå bli tokigt..
Ja men hon har aldrig reagerat på dem förut så känns tveksamt. Vi har dessutom vanligtvanligt mycket snö så det är inte någon lera eller liknande som ställer till med problem..Har hon snösulor? Brukar vara denna tiden på året som känsliga hästar känner av dom och kan bli väldigt halta.
Hoppas det är nåt enkelt!Ja men hon har aldrig reagerat på dem förut så känns tveksamt. Vi har dessutom vanligtvanligt mycket snö så det är inte någon lera eller liknande som ställer till med problem..
Men jag får se hur det utvecklas, blir troligen ett klinikbesök om hon inte mirakulöst blir bra under helgen..
Jag är utbildad på bland annat laserterapi på häst med, det är användbart! Har dock (hittills) inte köpt någon egen då elektroterapi är lika bra eller bättre i de flesta avseenden förutom smidighet.Jag är lite tjatig om rödljusterapi, men det är en liten investering (en "platta" i vettig storlek kostar 8-900:-) och det gör skillnad!
Använder det mycket både på mig och hästarna. Är så imponerad hur stor skillnad det faktiskt gör!Jag är utbildad på bland annat laserterapi på häst med, det är användbart! Har dock (hittills) inte köpt någon egen då elektroterapi är lika bra eller bättre i de flesta avseenden förutom smidighet.
Här i Östergötland säger flera hovslagare att många hästar är extra känsliga i sulorna efter den blöta sommaren & hösten.Ja men hon har aldrig reagerat på dem förut så känns tveksamt. Vi har dessutom vanligtvanligt mycket snö så det är inte någon lera eller liknande som ställer till med problem..
Men jag får se hur det utvecklas, blir troligen ett klinikbesök om hon inte mirakulöst blir bra under helgen..
Hoppas jag också!Hoppas det är nåt enkelt!
Ja jag kan ju inte garantera något men det känns osannolikt. Men det lär väl märkas..Här i Östergötland säger flera hovslagare att många hästar är extra känsliga i sulorna efter den blöta sommaren & hösten.