Drak-och-enhörningsdrottningen strejkar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
I går var jag förresten och kollade in jobbet jag sökt och fått men inte vet om jag ska tacka ja till. Då var jag ju tvungen att skärpa till mig, klä mig lite mer strikt och se ut som att jag vet vad jag håller på med:

dgNBAYF.jpg

Undrar om vi skulle starta en liten matinsamling till @Scata, hon var här imorse och samlade ihop mina avgnagda kotlettben efter grillpartyt jag hade för mig och mig själv i går kväll, så jag tror inte hon har det så gått ställt inför semestern:(
Jag tror @Scata är i knipa, faktiskt. Häruppe har massor av hennes släktingar hittats med huvuden avslitna... Undra om fejden med drakarna inte är löst ändå:nailbiting:
Förutom några tusen miles, är Whiskey gjord på majs medans Whisky är gjord på maltad (och rökt) korn.

Sedan har vi den amerikanska Bourbon, som är en så nära efterlikning (gjord på korn) av Whisky man kan komma utan att det blir rätt.
Och irländsk Whiskey... All whisk(e)y är äcklig whisk(e)y i mitt tycke... Plus att man får sån jädra huvudvärk...:meh:

Somliga är lediga till måndag em, kl 15:00, utan semester. Mina dagar kommer i augusti, men inte alla. Med sparad semester skulle jag kunna ta ut 69 dagar i år. (69 är annars en väldigt privat siffra :o)

Jag gillar din bikini/ö-atoll, den klär dig bättre än den lilla svarta. ;)

Somliga är lediga till måndag em, kl 15:00, utan semester. Mina dagar kommer i augusti, men inte alla. Med sparad semester skulle jag kunna ta ut 69 dagar i år. (69 är annars en väldigt privat siffra :o)

Jag gillar din bikini/ö-atoll, den klär dig bättre än den lilla svarta. ;)

Tack så mycket, den är alldeles nyinköpt :D

Ta ut mer semester kvinna!

Undrar om vi skulle starta en liten matinsamling till @Scata, hon var här imorse och samlade ihop mina avgnagda kotlettben efter grillpartyt jag hade för mig och mig själv i går kväll, så jag tror inte hon har det så gått ställt inför semestern:(
Vaddå?? Jag trodde att det var det du bjöd på på dina grillpartyn :mad:. Menar du alltså att du hade grillpartyt INNAN jag kom fram :rage:.

By the way...
Kan ni hålla lite tummar, tår, enhörningshorn och annat åt mig i helgen är ni snälla
cute-cat.jpg

Jag ska på intensivkurs med skrivning och uppskjutning för Jägarexamen....
Fick materialet i måndags... :banghead:
Hunnit läsa mycket?... tillåt mig småle :arghh:

By the way...
Kan ni hålla lite tummar, tår, enhörningshorn och annat åt mig i helgen är ni snälla
cute-cat.jpg

Jag ska på intensivkurs med skrivning och uppskjutning för Jägarexamen....
Fick materialet i måndags... :banghead:
Hunnit läsa mycket?... tillåt mig småle :arghh:
Men är du läskunnig? Ser skillnad på en älgko och en tjur? Har lite hum om de mest elementära sakerna när det gäller jakt så kommer du att fixa det där! Jag är mest osams med alla dessa olika fåglar och sälar... Om jag någon gång får för mig att jaga säl så kommer jag att läsa på då, men jag ser inte det som så troligt... :angel:
Uppskjutningen är bara att ta det lugnt och skjuta! ;) På säker vapenhantering så är det bäst att ta det säkra före det osäkra hela tiden och tala om vad du gör. Avståndsbedömningen kan vara klurig om man som jag har brytningsfel men det gick bra det också! :D
Det där fixar du! Med tanke på vilka jubelidioter som har klarat skrivningen så borde du fixa det. En som gick samma kurs som mig ägnade vi 20 min åt att förklara skillnaden på motordrivet fordon och cykel för... Jag är inte helt säker på att hen förstod sen heller men sen höll hen käften åtminstone... ;)
Min kurs blev snabbt uppdelad i "vi äldre och engagerade" och "de yngre som skulle följa med pappa ut på älgjakt ute i inavelsland" ;) I min grupp så hade vi bla en polis och en veterinär så vi gick igenom en hel del saker väldigt grundligt! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 373
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 853
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 433
Senast: Jojo
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 941
Senast: Buzzter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama