Det är helt omöjligt att hitta rätt ras.

Sv: Det är helt omöjligt att hitta rätt ras.

Grattis! Jag har undrat varför du inte kommit på den tanken tidigare. ;) staffen är en fantastiskt rolig hund att jobba med!

Sv: Det är helt omöjligt att hitta rätt ras.

Ja, det är oerhört behagliga hundar. Han tar sovmorgon, degar i soffan hur länge som helst, men när man väl ska hitta på något så är han med till 100%. Anledningen till att jag inte kikat på staffe är för att den är för liten, väldigt beroende på vädret (den här hatar regn och blåst).

Han är jätte följsam och förarvek, nästan så förarvek att han blir för "artig". Men han har fortfarande inte det här "följsamma" sätt som jag är van vid och söker hos en hund. Men det tror jag inte blir några problem att jobba upp, jag måste ju också vänja mig vid den här "sortens" hund och hur jag bäst når fram till honom. :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
35
· Visningar
308
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 286
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 593
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 054
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka