Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kom på att jag glömt bort att svara dig! Jag pratade med min kompis, hon kunde träffa dig nångång på klubben. Hennes ena är absolut inte reserverad, den andra är lite skeptisk till karlar, men inget som inte går över efter en stund
Tråkigt intryck du har av kelpien. Det är inget jag upplever varken med mina egna eller dem jag har träffat på.
Men titta på aussien, de vänner jag har med aussien tycker att mina kelpar är alldeles för mycket, för galna och alltid överallt hela tiden så aussien är lugnare men fortfarande en bra brukshund.
Har PMat dig om tollare
KL
TS: Eftersom vi delvis tittat på samma raser så är jag lite nyfiken på vad du inte gillade med schnauzrarna? Är lite inne på dem efter att ha träffat Granas supertrevliga gäng men tvekar ändå. Kikar fn på korthårscollien, jag är totalt lost i rasträsket...
Men det verkar som om du vill ha snäppet över mig i aktiveringskrav dock.
Jaktgolden då?
I min värld har en bra aussie lika stort arbetsbehov som en bc, om än inte med vallning.
I min värld med. Jag relaterar nog Aussies så starkt till vallning pga min vovves tränare som vallar regelbundet med sina. Men jag håller med dig i att en BC´s vallningbehov är större. Men aktiveringsnivån har jag uppfattat som liknande hos båda.
Jag tror inte att du ska stirra dig jätteblind på rasen, utan tänk mer på individer.Var hittar jag en mjuk, arbetsvillig men ej för krävande ras? I bordercollie storlek.
Australian stock dog
Men båda namnen verkar användas
http://www.skk.se/hundraser/australian-stock-dogworking-kelpie/