Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förra gången fick jag 46% så lite bättre är det, men tycker att själva ridningen var bättre idag.
Fel, fick 52% förra gången jag var iväg med gamla lc:2. Var kompisens häst som fick 46.
Men ändå så kändes denna gången bättre efter omständigheterna

Makalöst vilket dåligt morronhumör en del vuxna människor har då...:p:D:D

Har fått min nya sadel, en Ergo-X i kalvskinn. Red ut i den igår o idag har jag träningsvärk i höger ben som ffffffffffff------nnnnnnnn!!!:eek: Mitt högra ben lever nämligen ett eget liv, tappar konstant högra stigbygeln i vänster sväng t ex och kämpar överhuvudtaget med mig själv när jag hoppar. Får verkligen tvinga mig ned i sadeln o slappna av men enligt ÅF ska alla mina bekymmer nu vara över!:banana: Antagligen hoppar jag världscupen nästa vecka....:heart:angel:

Men skämt åsido, den var väldigt välbalanserad o när jag stod upp i galopp igår flaxade inte mina skänklar alls. Ska bli intressant att se om jag även kan sitta ned i den idag.

Makalöst vilket dåligt morronhumör en del vuxna människor har då...:p:D:D

Har fått min nya sadel, en Ergo-X i kalvskinn. Red ut i den igår o idag har jag träningsvärk i höger ben som ffffffffffff------nnnnnnnn!!!:eek: Mitt högra ben lever nämligen ett eget liv, tappar konstant högra stigbygeln i vänster sväng t ex och kämpar överhuvudtaget med mig själv när jag hoppar. Får verkligen tvinga mig ned i sadeln o slappna av men enligt ÅF ska alla mina bekymmer nu vara över!:banana: Antagligen hoppar jag världscupen nästa vecka....:heart:angel:

Men skämt åsido, den var väldigt välbalanserad o när jag stod upp i galopp igår flaxade inte mina skänklar alls. Ska bli intressant att se om jag även kan sitta ned i den idag.

Aha! :idea: Det är alltså en annan sadel som är knepet för att slippa flaxande skänklar. Men kalvskinn låter dyrt, finns det ingen hööks-kopia jag kan köpa? :angel:

Ja den är riktigt skön måste jag säga och det var faktiskt inga problem att behålla foten i stigbygeln i vänster svängar så nåt rätt måste den ju göra!

@Habina nej, den var inte dyr, såklart ngt mer än Hööks men inte i jämförelse med t ex min Antares eller annat sånt märke. Gå in på deras hemsida så ser du.

Ja den är riktigt skön måste jag säga och det var faktiskt inga problem att behålla foten i stigbygeln i vänster svängar så nåt rätt måste den ju göra!

@Habina nej, den var inte dyr, såklart ngt mer än Hööks men inte i jämförelse med t ex min Antares eller annat sånt märke. Gå in på deras hemsida så ser du.

:eek: Det var ju hiskeligt dyrt! Min dyraste sadel (bomlösa) kan jag ha till bägge hästarna = egentligen är det halva kostnaden/häst. Den gick på 13 000 kr och det är SVINDYRT. Min hoppsadel köpte jag för 6 000 kr och har ångest över varje gång jag rider i. :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
833
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 440
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 665
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar