Jag brukar lägga upp det på längre perioder än en vecka t.ex. tio dagar. Sedan blir det till viss del säsongsbetonat. Mer konditionsträning under våren för att komma upp i tävlingskonditionen. Under vintern mer dressyr och hoppning jobba på styrka och finslipa moment. Tid att göra ändringar i sin träning och sitt system om det behövs.Nä, strikt veckoschema har inte jag heller. Men försöker få in alla pass någon gång under veckan, även om det inte riktigt går ihop sig. Inför ft-lägret försöker jag hoppträna mer, vilket gör att dressyrjobbet får stryka på foten. Känns liksom som att jag alltid måste prioritera bort något. Vi behöver mer dressyr, eftersom vi skall tävla två helger efter lägret.
Kan även lägga mer fokus på t.ex. dressyren under några veckor även under tävlingssäsong om jag vill förbättra något särskilt eller känner att det behövs av annan anledning.
Sedan använder jag all ridning till att träna allt, så att säga. Det är ju grunderna som är det viktigaste, genom att i all ridning vara noga med dem så spelar det egentligen mindre roll om vi hoppar, dressyrar eller rider ut.