Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir väl jättekul att se Munka-Ljungby ovanifrån @Hippocampus ???
ja det är en dröm jag har haft länge. Fågelperspektivet. I bästa fall landar jag vid konditoriet, där finns fantastiska arraksbollar. I värsta fall flyger jag kanske mot Tidaholmstrakten? Jag kan ju få uppleva drömmen flera gånger så det är svårt att veta exakt vart jag kommer att landa, såhär tidigt på säsongen.
Jag kunde ha sålt gråa hästen i onsdags då jag plötsligt hade en köpare, men varför skulle jag vilja sälja min dröm?

Haha, den där soffan skördade visst en del offer förra året! :p
Åke ser inte sånt för han är en förblindad hoppidiot... :angel:

Jag tänker att den hade varit lättare om vi inte vetat att det inte borde bo kuddar i den för vi känner den soffan och kuddarna måste ha smugit sig dit alldeles av sig själva, och antagligen vara väldigt hungriga...

Nå. En mer rutinerad ryttare hade fått honom att hoppa på andra eller tredje försöket, det kände jag. Men det är inte jag, så vi kom inte längre.

Jag tänker att den hade varit lättare om vi inte vetat att det inte borde bo kuddar i den för vi känner den soffan och kuddarna måste ha smugit sig dit alldeles av sig själva, och antagligen vara väldigt hungriga...

Nå. En mer rutinerad ryttare hade fått honom att hoppa på andra eller tredje försöket, det kände jag. Men det är inte jag, så vi kom inte längre.
Anridningen där tycker jag egentligen är lite tveksam på hinder 2 i 90-klass.
Svårt nog för orutinerade hästar och ryttare att sikta mellan ett gigantiskt körhinder och en stor grushög.
Jag vet att jag tyckte det var lite sisådär när jag gick banan.

Anridningen där tycker jag egentligen är lite tveksam på hinder 2 i 90-klass.
Den har vi gjort nog många gånger för att det inte ska vara ett problem. (Och jag är för orutinerad för att se sådana saker; jag oroar mig för hundgården uppe vid trean, monstren bakom huset vid däckhindret, och annat i den stilen istället.:)) Och kuddarna! :banghead: Nå, mer träning i år så tror vi det går bättre.

Den har vi gjort nog många gånger för att det inte ska vara ett problem. (Och jag är för orutinerad för att se sådana saker; jag oroar mig för hundgården uppe vid trean, monstren bakom huset vid däckhindret, och annat i den stilen istället.:)) Och kuddarna! :banghead: Nå, mer träning i år så tror vi det går bättre.
Jadå, det är bara att träna på! Säger jag som gett Åke sommarlov... :o :D

@fio Det är skillnaden på er och oss dressyrtanter. Det är utrustningen som gör det, tror vi bling-dressyrare.. Jag är en wannabiefältävlansH90 och jag har precis köpt hoppsadel med långa stroppar och en kort magplatta. Och eftersom jag har långa stroppar så kommer jag inte sist! ( Såklart)

@fio OJ NU blev jag impad- du har inte tänkt på att vara dressyrtant på heltid? Rider du Msv B - St George på samma häst som du fälttävlar med?
-- Nu har jag fått ett nytt mål att sträva emot-- :D

@fio OJ NU blev jag impad- du har inte tänkt på att vara dressyrtant på heltid? Rider du Msv B - St George på samma häst som du fälttävlar med?
-- Nu har jag fått ett nytt mål att sträva emot-- :D

Ja jag gjorde det. Han gick St George samtidigt som han gick svår internationell fälttävlan.. men det är ju inget ovanligt precis? Nu har jag slutat tävla dressyr för det är så jäkla tråkigt. Den hästen är 23 år idag och jag har honom kvar men han tävlar givetvis inte längre.

Senast ändrad:
Å jag vann en auktion på ebay ikväll... en terrängsadel enkelkåpa för 175 pund O_o :laugh: :o:nailbiting::cautious::D

Den kan ju passa.. den såg ok ut rundbossor och plats för benen att korta upp lädren så man slipper ha knäna utanför :D

Nu måste jag köpa en kort hoppgjord eftersom det är långa stroppar.
coolt. Bild ett måste när du fått den!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
833
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 440
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 661
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar