Idag går jag som en 95 årig tant! Det borde ju innebära att jag vinner dressyrmomentet/tävlingar eftersom jag är tant och äldst här inne?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Å jag vann en auktion på ebay ikväll... en terrängsadel enkelkåpa för 175 pund
Den kan ju passa.. den såg ok ut rundbossor och plats för benen att korta upp lädren så man slipper ha knäna utanför
Nu måste jag köpa en kort hoppgjord eftersom det är långa stroppar.
@fio OJ NU blev jag impad- du har inte tänkt på att vara dressyrtant på heltid? Rider du Msv B - St George på samma häst som du fälttävlar med?
-- Nu har jag fått ett nytt mål att sträva emot--
Hallå! Du missade säga vad det var för sadel Du som fått mig o prova Amerigo flera gånger, vadan detta köp?
Ja det såg ut att vara en ordentlig läderlapp/terräng sadel . Ser väldigt smidigt ut med alla ringar på framvalvet en till schabrak och en till förbygeln ^_^.Haha men jag ska ha kvar min Amerigo såklart.. den säljer jag aldrig! Jag ska ju hoppa i den, men när jag kortar upp lädren så mkt som jag vill i terrängen så hamnar knäna utanför så jag behöver något som är mer framskuret. Jag vill hamna mer i "stolsits" (hur man nu kan vilja det) men jag tror ni fattar hur jag menar .. Amerigos terrängsadel är jag inte förtjust i alls, tycker inte den är tillräckligt framskuren. Jag skulle ju såklart velat haft en Devoucoux eller vad fan den nu heter men det har jag verkligen inte råd med, så 175 pund var ju överkomligt
Det är en Jeffries flyover monoflap. Den har inga klossar för det vill jag inte ha då jag bara tycker dom är i vägen.
Den är nog tillräckligt gammal för att kunna ligga okey
Ja det såg ut att vara en ordentlig läderlapp/terräng sadel . Ser väldigt smidigt ut med alla ringar på framvalvet en till schabrak och en till förbygeln ^_^.
(Är den typ alldeles för spikrak och bred som en lada så får du gärna skicka den hit )
Jag är anmäld till ST80, hoppas att hästen inte skadar sig innan dess...@fio när ska du tälvla ft nästa gång? och ni andra, ska ni tävla här nere under fälttävlansveckan?
@fio när ska du tälvla ft nästa gång? och ni andra, ska ni tävla här nere under fälttävlansveckan?
Hade gärna varit med på en st80 klass men då måsten man nog kunna galloperar mer än 2 varv i paddock en utan att få håll...
Ja men ni galloperar en hel del mer än oss =bättre kondition.Vi red i en paddock första gången på evigheter i helgen på kursen. Började bra med att Tiger höll på o gå omkull innan han förstod att matte inte fanns där som ett 5:e ben med tyglarna när vi svängde (det där med kortsidan )
@fio när ska du tälvla ft nästa gång? och ni andra, ska ni tävla här nere under fälttävlansveckan?
@fio Jag har en Ordo Equester (det är väl typ Globus märke tror jag?)
Köpte beg ihop med sadel så jag har ingen aning om nypris dock
Fick terrängsadeln idag, den ser precis så bra ut som jag hoppades på!! Nu måste jag hitta en sadelgjord till den bara och den kostar typ mer än hela sadeln Blir att köpa från England igen.. Det finns en ny sadelgjord i samma märke med magplatta då för typ 98 pund fast bara i brunt.. denna är svart.
Vilka andra bra sadelgjordar med magplattor finns det? Alltså för långa stroppar? Visst Amerigo vet jag för 2400