Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte mindre än vanligt. April,maj och augusti där ligger typ alla tävlingar. /QUOTE] Inom nästan räckhåll från mig finns det en tävling varje helg i augusti. Irriterande nog ligger de två som jag faktiskt skulle vilja åka på (dvs där jag varit och tränat på banan innan), helgerna efter varann.

@Gnapp det är inga problem att tävla 2 helger på raken.. eller 3 helger på raken, vissa perioder blir det helt enkelt så beroende på att vi ofta har en rätt pissig termin.

Några enstaka ggr har jag tävlat 3 helger på raken, då rider jag mindre i veckorna bara. 2 helger på raken är rätt vanligt att dom flesta gör.

@Gnapp det är inga problem att tävla 2 helger på raken.. eller 3 helger på raken
Jag tänker mest att eftersom vi är ovana så blir det mer ansträngning både för huvudet och kroppen, både för mig och hästen, än för en som är mer van att vara ute på tävlingar. Nå, jag är just nu anmäld till båda, och får väl se hur det blir; först ska det bli terrängläger i tre dagar, och sen får jag se om jag borde stryka mig från alltihop. :crazy:

Jag tänker mest att eftersom vi är ovana så blir det mer ansträngning både för huvudet och kroppen, både för mig och hästen, än för en som är mer van att vara ute på tävlingar. Nå, jag är just nu anmäld till båda, och får väl se hur det blir; först ska det bli terrängläger i tre dagar, och sen får jag se om jag borde stryka mig från alltihop. :crazy:

Äsch ni får vila i höst! Just unga/oerfarna hästar kan det ju vara bra att ta ut på många tävlingar som ligger tätt så dom kommer igång och lär sig för att sedan ge en längre vila.

I mitt fall så är det jag som har svårt att orka med flera tävlingar tätt. Hästen har ju hela dagarna på sig i veckorna att vila, en annan måste ju slita på jobbet. (Ja, ibland är jag avundsjuk).

Just nu är jag avis på de som får vara i Flyinge, kollade banskisserna och det ser ut att vara roliga banor i både H90 och H100!

I mitt fall så är det jag som har svårt att orka med flera tävlingar tätt. Hästen har ju hela dagarna på sig i veckorna att vila, en annan måste ju slita på jobbet. (Ja, ibland är jag avundsjuk).

Just nu är jag avis på de som får vara i Flyinge, kollade banskisserna och det ser ut att vara roliga banor i både H90 och H100!

Jag är med avis... men jag får hålla ut till Öveds

Jag är också avis.. Buhu... Men vi fick iaf hoppa lite av hinderna från unghästbedömningen på saluhästvisningen igår. Och jag ska nog försöka ta mig dit och se lite terräng i helgen med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
833
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 440
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 661
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar