Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu är jag avis på de som får vara i Flyinge, kollade banskisserna och det ser ut att vara roliga banor i både H90 och H100!

Fast dom har ju lättat upp 100 klassen betydligt ser jag, till skillnad från när vi var där och red i april. Men det är en annan banbyggare på denna tävlingen än i april.

Jag är också avis.. Buhu... Men vi fick iaf hoppa lite av hinderna från unghästbedömningen på saluhästvisningen igår. Och jag ska nog försöka ta mig dit och se lite terräng i helgen med.

Hur gick det på saluvisningen? Är han inte lite dyr för att visas som fälttävlanshäst?

Alltså, det här med resultatlistor i fälttävlan är ju ett jäkla sammelsurium! Hur utläser man dom egentligen? Jag fattar att dressyren står i första kolumnen, banhoppningen i andra och terrängen i tredje men alla dessa siffror i mittenraden? Är det faktiska dressyrprocenten som står på rad två i dressyrkolumnen? Tell me please.

Såg att tant @Novali01 och Bosse Bus skärpte till sig och landade på en 18:e plats. :D

Fast dom har ju lättat upp 100 klassen betydligt ser jag, till skillnad från när vi var där och red i april. Men det är en annan banbyggare på denna tävlingen än i april.

Ja, det är därför jag är avundsjuk! På pappret ser det ut som en väldigt trevlig bana, och klart lättare än i april.

Alltså, det här med resultatlistor i fälttävlan är ju ett jäkla sammelsurium! Hur utläser man dom egentligen? Jag fattar att dressyren står i första kolumnen, banhoppningen i andra och terrängen i tredje men alla dessa siffror i mittenraden? Är det faktiska dressyrprocenten som står på rad två i dressyrkolumnen? Tell me please.

Såg att tant @Novali01 och Bosse Bus skärpte till sig och landade på en 18:e plats. :D

Du menar inom parantes? Det är tidsfelen

Hur gick det på saluvisningen? Är han inte lite dyr för att visas som fälttävlanshäst?

Jo, det sa jag också till ägaren, fälttävlanshästar i den prisklassen har ju gått betydligt mer. Men hon tyckte vi skulle åka ändå och betalade avgift och körning för min del. Men tja, det var ingen som nappade på plats i alla fall :angel:.

Han skötte sig bra tycker jag, stod emot lite på häcken så vi kom ju i mer banhoppningsgalopp där än steeple-galopp, men han hoppade allt på första försöket, det var där flera mer rutinerade hästar som inte gjorde :p. Det var ändå rätt bra att känna hur han reagerar på en ny bana, vi har ju bara varit hos Ted nu förut.

Det står längst upp. ;)

I dressyren är det straff, procent och plats, i hoppningen och terräng straff, tidsstraff och plats. Längst till höger totalstraff, differens och plats. :)

/Lady_S

Det står längst upp. ;)

I dressyren är det straff, procent och plats, i hoppningen och terräng straff, tidsstraff och plats. Längst till höger totalstraff, differens och plats. :)

/Lady_S

Jag börjar hajja. :)
Bara en fråga till...differens, från vad? Optimaltiden eller från något annat?

Ja det var bra gjort av Bosse att släpa runt på tanten med bara 11.2 tidsfel :devil: Nu är det säkert fel på tidtagningen igen.. ;)

Såg bra ut på filmen oxå :)

Grattis till @emma-vsm som blev placerad :banana:

Jo, det sa jag också till ägaren, fälttävlanshästar i den prisklassen har ju gått betydligt mer. Men hon tyckte vi skulle åka ändå och betalade avgift och körning för min del. Men tja, det var ingen som nappade på plats i alla fall :angel:.

Han skötte sig bra tycker jag, stod emot lite på häcken så vi kom ju i mer banhoppningsgalopp där än steeple-galopp, men han hoppade allt på första försöket, det var där flera mer rutinerade hästar som inte gjorde :p. Det var ändå rätt bra att känna hur han reagerar på en ny bana, vi har ju bara varit hos Ted nu förut.

Men det är ju bra ju.. då får du ju behålla honom längre ;)

Satt hindervakt i 100 klassen,vårt hinder nr 5 gav rätt stort utslag men inte huset 5 galoppsprång trippelbrush som var 17 o 18.
Efter avslutat värv står jag i tältet när glad rödhårig människa kommer fram o påstår att hon är skyldig mig en dunk vin??? Trevligt men har hon tagit rätt person? Jodå det var ju @Krumelur som uppenbarade sig. Men jag var som vanligt skrämmande i egen hög person så hon slank iväg lika fort som hon dök upp...

Satt hindervakt i 100 klassen,vårt hinder nr 5 gav rätt stort utslag men inte huset 5 galoppsprång trippelbrush som var 17 o 18.
Efter avslutat värv står jag i tältet när glad rödhårig människa kommer fram o påstår att hon är skyldig mig en dunk vin??? Trevligt men har hon tagit rätt person? Jodå det var ju @Krumelur som uppenbarade sig. Men jag var som vanligt skrämmande i egen hög person så hon slank iväg lika fort som hon dök upp...

Jag har ALDRIG fått träffa dig! Vet inte ens hur du ser ut faktiskt :p Är ni kvar på lördag? Då ska jag o lilla mamma sitta på hinder :)

Njaaa, så skrämmande var du inte! Jag har förställt mig dig typ 2 meter lång med en sådan där röst som ridlärarna från förr hade, ni vet gamla militärer.. Så var hon en söt nätt liten leende figur! Red bra och i full fart över hindren gjorde hon också. :p
Jag har haft fullt upp att korsförhöra alla jag kom åt, banbyggare, tekniska delegater, controlers osv. Jag är så nöjd med mitt studiebesök med praktik. Lite av ett elddop som nybörjarhinderdomare att sitta vid det hindret som väldigt många stoppade vid. Nåja! Nu kan jag dubbelt så mycket än vad jag kunde innan om fälttävlan. :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
833
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 440
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 661
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar