Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej vad tråkigt! Är hunden okej?@emma-vsm Nej, jag är inte ens nere. Min hund nova fick opereras ganska akut för en juvertumör som började läcka.
Kul att det går framåt!! Men hur är med headshakingen?
Huvudsaken hon blir braJa hon mår jättebra nu! Hämtade henne i går, men det är ju medicin och begränsade promenader och tratt.. inte jättepoppis direkt
Är det någon som har tips på Box och boende i närheten av Styringes tävlingar?
@emma-vsm Jag funderar på om min andra start i ft någonsin ska bli Åkerbo och jag är lite nervös, eftersom det där med bed and box är en omständighet som jag inte är van vid som gammal dressyrtant. Har du några tips på b&b så jag vågar anmäla mig? Eller har någon annan? PM gärna!
Heja! Bravo! Lycka till!har jag nu vågat anmäla mig till Åkerbos tävlingar ! TACK !
Seriöst - hur gör man för att få tid där? Jag vet ju att han inte tar nya patienter, men det känns som om vi verkligen skulle behöva åka dit och reda ut en gång för alla varför min häst är så sned som hon är och om jag kan göra ngt åt det.Alltså jag får väl flytta hit från newbietråden, vi kommer ju aldrig till start
Idag är jag i alla fall jätteglad! Min häst har åkt transport och gillat det! Eller i alla fall helt accepterat det och tyckt det varit lugnt o skönt. Han fick åka till veterinären tillsammans med sin älskade stallkompis Han är normalt alltid lite spänd, han är en sådan ängslig typ. Drar ett djup andetag o slutar andas kan man säga.
O stallkompisen, liten ängslig arabflicka som efter otaliga veterinärresor sa tack o adjö till o bli lastad skötte sig så exemplariskt att jag fortfarande undrar om det faktiskt hände Hon har avancerat snabbt när vi lastat i veckan o gick snällt in. Men det vi var mest oroliga för var att hon inte skulle gå upp på bandet som min veterinär kollar hältor på. Och hon bara följde med som en liten hund, trippade fint upp o tyckte det var helt okej! Lite stirrigt när det startade o hon skulle börja gå (tur hon inte är någon hoppbegåvning, hon tänkte testa det också) o sen trava men skötte sig superfint! Duktig flicka!
Att veterinären (som nr 7 i ledet på 6 år utan ens 1 helt hältfritt år i sträck, där ägarinnan envist trott att hältan sitter högre upp o ingen veterinär kommit högre än höger bakknä men ändå aldrig kunnat peka på VAD som gör att hon blir halt hela tiden utan mer belastning än skicklig tömkörning och mycket lätt ridning på backen) dessutom hittade en STOR gammalt skada i bäckenet, en inflammerad SI-led och fula korsband gjorde ju inte saken sämre. Om man åtm vet VAD som felar o på sikt i vilken omfattning så känns det ju lite mer välgrundat att ta beslut om triangelmärkning/avlivning eller vad som nu passar hästen bäst.
Med denna långa utläggning så betyder det alltså att Tiger inte är helt fräsch o vi får se framemot ev små tävlingar nästa år i stället Om matte lär sig rida så att han håller sig fräsch då såklart Har fått hjälp av Anna Hassö o hon verkade inte tycka det var någon big deal. Han måste bara börja använda sina bakben till o bära upp sin lilla kropp i stället för o hamna på framdelen. Mao jag måste skärpa till mig lite Nåja, det var ju iaf ett klart trevligare utlåtande än att han kändes jätteskev o inte alls ville använda något bakben. Som vanligt fick han beröm för sin vänliga inställning o arbetsvilja O så stor han såg ut när hon red Visst är han ganska (mycket) fet men det är faktiskt en häst nu. Coolt!
Får se om det hinner bli något mer terrängande i år eller om vi inte kommer längre än gymnastiskhoppande över sådana där målade saker. What ever känner jag, bara hästis mår bra!