Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åke har nu varit på Runsten och hoppat både det ena och andra! Gick först ner i lilla vattnet under stor skepsis men stannade inte och gick inte åt sidan. Sen hoppade han till slut låda, ett galoppsprång och nerhopp i det. I stora vattnet hoppade han ner utan att ha varit i det innan. Duktig!

För övrigt är han helt obekymrad, även på gravar som han inte sett innan. :)

Omformulerar. I måndags var andra gången jag red dressyr och han gick på tygeln... Eller böjde på huvudet..
Det räcker med att böja på huvudet och hålla det kvar där i debutant. Åke böjer också på huvudet. Då och då. Mellan när han skakar på det.

@Buck Förresten, vilka branta backar var det du pratat om tidigare på Öved?
Fältet där som gamla skithöga klasserna gick på innan :). ligger bortom vatten hindret typ. Är bara kohage där nu :p.
De andra små backarna som finns där är väldigt snälla, även om det blir lite mer upp och ner för 100klassen I år.

Fältet där som gamla skithöga klasserna gick på innan :). ligger bortom vatten hindret typ. Är bara kohage där nu :p.
De andra små backarna som finns där är väldigt snälla, även om det blir lite mer upp och ner för 100klassen I år.

Jag får spana in dem lite i helgen då!
Jag vet inte hur 100-banan gick förra året, det var ju så varmt att jag knappt orkade gå 90-banan som jag skulle rida då. :angel::o
Däremot kommer jag ihåg att jag tyckte oxern som stod som hinder nr 2 på 100-banan var jääättestor! Det var den inte längre. :D Den har nog sjunkit ihop något samtidigt som jag har vant mig.

Ja det räknar jag med! Har svårt att se att 95 cm-hoppning skulle vara nåt oöverstigligt. :p
Somliga av oss tycker att 95-hoppning inte är alldeles lågt. Men jag tror på "håll i manen, blunda och sparka på", så kommer hästen förhoppningsvis att lösa det mesta.

Yeay @LenaH!! Vi verkar vara på ung samma nivå dressyrmässigt...:D Men idag tränade vi hoppning utan inslag av huvudeträttuppospringi790knyck, istället var det: ok styr mig på nästa hinder för I am ready girl!!!:banana:Sån häftig känsla för han är ju helt fantastisk MELLAN hindren också. Harriet hoppar ju otroligt bra o skiter högaktningsfullt i hur högt det är men är ju en riktig bitch mellan hinder...Bosse är totalt ridbar mellan hinder men behöver ju ta tag lite mer så man ser avstånden lite lättare men är ju 100% pålitlig istället.

Vi filar vildsint på dressyren, hoppas på ett genombrott på torsdag så kanske jag t om kan sitta ned hela programmet...:laugh:

Jag får spana in dem lite i helgen då!
Jag vet inte hur 100-banan gick förra året, det var ju så varmt att jag knappt orkade gå 90-banan som jag skulle rida då. :angel::o
Däremot kommer jag ihåg att jag tyckte oxern som stod som hinder nr 2 på 100-banan var jääättestor! Det var den inte längre. :D Den har nog sjunkit ihop något samtidigt som jag har vant mig.

Den såg lite rutten ut nu jämfört med förra året då den var typ nyhyvlad och ljust självlysande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
833
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 440
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 661
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar