Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad hände med den gamla trakhenern?

@fio Terränghinderna bakom dressyr- och hoppbanorna fanns där förra året med. Kanon att kunna hoppa fram en liten slinga!

@Novali01 I helgen har du ju ett utmärkt tillfälle att få sparka på mig och Chatsi! :D
Jag behöver nån som skriker "Mer galopp" på framhoppningen till banhoppningen. :angel:
Min söta sambo försöker hjälpa till och säger saker som: "Hon slog i hindret med bakbenen". Konstigt nog hjälper inte det? :confused:

@fio Terränghinderna bakom dressyr- och hoppbanorna fanns där förra året med. Kanon att kunna hoppa fram en liten slinga!

@Novali01 I helgen har du ju ett utmärkt tillfälle att få sparka på mig och Chatsi! :D
Jag behöver nån som skriker "Mer galopp" på framhoppningen till banhoppningen. :angel:
Min söta sambo försöker hjälpa till och säger saker som: "Hon slog i hindret med bakbenen". Konstigt nog hjälper inte det? :confused:

Getingbo!

Ibland är det ju mängdträning som gäller för unga hästar. Jag gillar att köra "ridlägerprincipen" när de är tittiga och osäkra.
Jag har litegrann gjort det med Långa hästen nu i sommar, och i går hoppade han en slinga i Enköping alldeles precis som det ska vara; inget tittande, inget tvekande någonstans, inget funderande, bara hoppa. Duktiga Långa hästen. Nu hoppas jag bara att han inte är alldeles utmattad till helgen.

Trakhenen var lite väl gammal, rutten och hade som sagt lite otrevliga hyresgäster..

Blir en grav där och en ny fin blank trakhen bredvid :).
(Blir ni medlemmar så får man förresten hoppa de små Terränghinderna där när ni vill ;), behövs ingen tränare och är en trevlig liten runda ^_^.)

Trakhenen var lite väl gammal, rutten och hade som sagt lite otrevliga hyresgäster..

Blir en grav där och en ny fin blank trakhen bredvid :).
(Blir ni medlemmar så får man förresten hoppa de små Terränghinderna där när ni vill ;), behövs ingen tränare och är en trevlig liten runda ^_^.)

Blank????? Nej nej och åter nej!!! Måla den genast brun! Inga blanka självlysande saker nu för bövelen gaah

Jag har litegrann gjort det med Långa hästen nu i sommar, och i går hoppade han en slinga i Enköping alldeles precis som det ska vara; inget tittande, inget tvekande någonstans, inget funderande, bara hoppa. Duktiga Långa hästen. Nu hoppas jag bara att han inte är alldeles utmattad till helgen.
Nej nej, det kallas uppvärmning! :p

Åke har bara lallat ut idag och det lär jag väl få äta upp imorgon...
Problemet är nu bara var jag ska trimma för det är så inihelvete blött överallt. :(

Änäe du....vi får minsann inte träna på många hinder som är med på tävlingen på Ljuslingsbacken! Försök inte slingra dig här nu, du har löst medlemskap i Skaunelands Fuskklubb och förtjänar lite spott o spe...

@Krumelur du har mycket kvar att lära du....:D
:o:devil:

Eller hur, så de inte rider fel nu när de har tränat på den gamla. :D:angel:
är så fint numrerat nu så det är helt omöjligt att rida fel ;).
ni får gärna beundra nummerlapparnas position på hindren och det fina systemet med att de lägre klasserna alltid är åt vänster ;).
(blev många km igår då jag satte upp dem, har fortfarande ingen koll på hur banorna går...)

Misstänker starkt att jag såg @Gabby_Ossi. Vågade dock inte säga hej (såg väldigt fokuserad ut :p). Lite svårare att lista ut namnen på övriga bukefalister :p.
Är ringmaster vid slottet och har det hur gött som helst ^_^. Bra väder, vacker omgivning och fina hästar :p.
(Och så slipper man springa runt så mycket ;))

Och jag höll på att kissa ner mig när jag såg @Novali01 s dressyrfilm! WHAT? hon rider ju åt fel håll hela tiden? Eller GUD FÖRBJUDE har jag lärt mig fel dressyrprogram som jag ska rida i morgon :eek: :banghead: .
Desperat börjar jag kolla och efter ca 4 minuter med puls på 180 så ser jag att det står debutant 2007. Jag som bara trodde det fanns en "igång" så att säga. Har man en 2011 så trodde jag man skrotade den gamla..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
833
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 440
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 657
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar