Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Misstänker starkt att jag såg @Gabby_Ossi. Vågade dock inte säga hej (såg väldigt fokuserad ut :p). Lite svårare att lista ut namnen på övriga bukefalister :p.
Är ringmaster vid slottet och har det hur gött som helst ^_^. Bra väder, vacker omgivning och fina hästar :p.
(Och så slipper man springa runt så mycket ;))

Jaså det var du, kom ihåg att du sagt du skulle vara ringmaster men inte var :p
Jag ser alltid lite halvt fientlig ut :angel:, men jag var nog lite stressad över att först inte ha fattat att man fick rida fram bort vid slottet också och sedan ridit åt fel håll in i trädgården när jag väl kommit över väg och bro :o.

Tror jag såg lite glimtar av @Novali01 s dressyr när jag skrittade fram och @fio och @Kansi bansi (tror jag?) såg jag på hoppningen.

Våra resultat är väl inget att hurra för, tror vi har lyckats hamna typ sist förutom stackaren som råkade hoppa ett extra hinder i hoppningen och blev utesluten :angel:. Menmen, det blev fina bilder i alla fall :idea:

11800136_10153026517014290_7826165590532711507_n.jpg

@Novali01 - jag hoppas verkligen att din buskfotograf inte var nåt påhitt från din sida för jag hade ju velat ha bildbevis på när Åke klippte dressyren på 46 straff... :angel:

Synd bara att ryttaren är så dålig på att hoppa 95 cm så det blev ett ner men det kan jag leva med när dressyren var sisådär 14 straff bättre än väntat! :D

Klart du måste hälsa på dom! @fio och @Novali01 ligger 8 resp 15 i H90 My One efter dressyren och hoppningen så nu får du själv lista ut resten. :D
Hade bara H90 frank zoofor och ponnyerna :p.
Och i morgon så knatar jag runt på banan med banbyggaren iklädd ett par gröna snickarbyxor med alldeles för många fickor och en funktionärs tröja såklart :p. Heja gärna då ni susar förbi i terrängen :rofl:.

Och jag höll på att kissa ner mig när jag såg @Novali01 s dressyrfilm! WHAT? hon rider ju åt fel håll hela tiden? Eller GUD FÖRBJUDE har jag lärt mig fel dressyrprogram som jag ska rida i morgon :eek: :banghead: .
Desperat börjar jag kolla och efter ca 4 minuter med puls på 180 så ser jag att det står debutant 2007. Jag som bara trodde det fanns en "igång" så att säga. Har man en 2011 så trodde jag man skrotade den gamla..

Haha, jag har bara ridit 2011 programmet också och tänkte precis som du. :rofl:

Och jag höll på att kissa ner mig när jag såg @Novali01 s dressyrfilm! WHAT? hon rider ju åt fel håll hela tiden? Eller GUD FÖRBJUDE har jag lärt mig fel dressyrprogram som jag ska rida i morgon :eek: :banghead: .
Desperat börjar jag kolla och efter ca 4 minuter med puls på 180 så ser jag att det står debutant 2007. Jag som bara trodde det fanns en "igång" så att säga. Har man en 2011 så trodde jag man skrotade den gamla..
Nej du höll på att kissa ned dig för du trodde inte Bosse kunde krumelura så bra! Beware, vi är er i hasorna....

Bosse slog också till o kunde bitvis gå på tygeln,visserligen i snigelfart då han annars tappar balans o sans men ändå, 55 straff är vi jättenöjda med. Ett ned i hoppningen känns också ok på en häst som nu hoppat 4 hela banor!
Trahkenern är vackert ljus o blank! Fick igår höra på ryttarfest att den är gjord i mahogny! @fio är lite grön i ansiktet varje gång hon ser den men jag tror att hennes avgrundsvrål, som vi fick höra ett prov på vad hinder tre i hoppningen, kommer vara mer skräckinjagande än någon trahkener ever!!!!

Har bara träffat @fio och @Marvin som skällde på mig för att jag inte gastat på henne på framhoppningen...men jag hade ju hand om @fios psykbryt på trahkenern just då o var lite upptagen, borde @Marvin förstå med tanke på hennes profession...men jag hoppas alla som hänger här o är på tävlingen imorgon glatt hojtar hej så lovar jag att vinka nådigt tillbaka!

Har bara träffat @fio och @Marvin som skällde på mig för att jag inte gastat på henne på framhoppningen...men jag hade ju hand om @fios psykbryt på trahkenern just då o var lite upptagen, borde @Marvin förstå med tanke på hennes profession...men jag hoppas alla som hänger här o är på tävlingen imorgon glatt hojtar hej så lovar jag att vinka nådigt tillbaka!

Fios psykbryt finns väl fortfarande kvar, mitt var akut. Dålig prioritering!

Min hästskötare är fortfarande ynklig så jag får klara mig själv idag. Också. :(

Alltså, kollar man resultaten från Öved så var det väl ingen av dom gamla tanterna som direkt skämde ut sig. Dom hamnade ju på rätt planhalva av resultatlistan båda två. :D

Blir lite trött på bara att man inte kan följa terrängresultatet från Styringe på Equipe online. Jag vill ju veta hur det går för @Krumelur!!! :devil:

Och förresten så har jag travat lite på min fina lilla häst nu och hon känns :up:. Den där diagnosen spondylos kan vi nog leva med så nu är det bara SiS-symptomen som vi ska få bukt med. När hon i sadeln får styr på sitt bäcken och diverse flaxande extremiteter så springer hästen alldeles obehindrat i fin form. :)

Nån som fick psykbryt på den blanka fina trakhenern var däremot min häst! Väldigt oklart varför, hade det varit träning hade det förmodligen inte varit några större problem.
Hon tyckte inte heller att man skulle hoppa ut på fältet utan att kolla ordentligt först, och sen ville hon inte hoppa en vanlig stockoxer!
Jag är lite sur på henne faktiskt, hon bestämmer sig långt innan och sen struntar hon i vad jag säger.

Tycker inte heller att vi fick några direkt dåliga språng på de andra hinderna som skulle förklara att hon sa upp sig. Jättefin på kombinationen ute på fältet, och inga problem på linjen ner för backen i skogen.

Nån som fick psykbryt på den blanka fina trakhenern var däremot min häst! Väldigt oklart varför, hade det varit träning hade det förmodligen inte varit några större problem.
Hon tyckte inte heller att man skulle hoppa ut på fältet utan att kolla ordentligt först, och sen ville hon inte hoppa en vanlig stockoxer!
Jag är lite sur på henne faktiskt, hon bestämmer sig långt innan och sen struntar hon i vad jag säger.

Tycker inte heller att vi fick några direkt dåliga språng på de andra hinderna som skulle förklara att hon sa upp sig. Jättefin på kombinationen ute på fältet, och inga problem på linjen ner för backen i skogen.
Bestämdes att banan blir öppen för träning i sällskap av tränare till och med torsdag nu :). Är bara åkern i 1m som tas bort.
Så är bara att åka tillbaka och träna lite till ^_^

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
833
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 440
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
770
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 657
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar