Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får spana in dem lite i helgen då!
Jag vet inte hur 100-banan gick förra året, det var ju så varmt att jag knappt orkade gå 90-banan som jag skulle rida då. :angel::o
Däremot kommer jag ihåg att jag tyckte oxern som stod som hinder nr 2 på 100-banan var jääättestor! Det var den inte längre. :D Den har nog sjunkit ihop något samtidigt som jag har vant mig.
Lustigt det där hur hindren krymper... Jag tyckte andra hindret i Botkyrkas H90 var gigantiskt första gången jag var där! Men sist jag var där så såg den nästan pluttig ut. :D

/Lady_S

Jag får spana in dem lite i helgen då!
Jag vet inte hur 100-banan gick förra året, det var ju så varmt att jag knappt orkade gå 90-banan som jag skulle rida då. :angel::o
Däremot kommer jag ihåg att jag tyckte oxern som stod som hinder nr 2 på 100-banan var jääättestor! Det var den inte längre. :D Den har nog sjunkit ihop något samtidigt som jag har vant mig.
100 banan är lite annorlunda i år, inte lika mycket på fältet bakom eket.

men 2a hindret i 100 klassen är väll en björk oxer? (måste kolla lite närmre på den i morgon).

Är sjukt avundsjuk på alla som tränat i öved nu :(. Ser jätte roligt ut men dumma hästen har fortfarande ingen hoppsadel... så för att trösta mig själv så hissade jag upp stiglädrena på dressyrsadeln så att knäna nära nog hamnade utanför, och hoppade idag för första gången på hela sommaren :bump:, bara ca 15 cm men hästen var lika glad för det ^_^.

Yeay @LenaH!! Vi verkar vara på ung samma nivå dressyrmässigt...:D Men idag tränade vi hoppning utan inslag av huvudeträttuppospringi790knyck, istället var det: ok styr mig på nästa hinder för I am ready girl!!!:banana:Sån häftig känsla för han är ju helt fantastisk MELLAN hindren också. Harriet hoppar ju otroligt bra o skiter högaktningsfullt i hur högt det är men är ju en riktig bitch mellan hinder...Bosse är totalt ridbar mellan hinder men behöver ju ta tag lite mer så man ser avstånden lite lättare men är ju 100% pålitlig istället.

Vi filar vildsint på dressyren, hoppas på ett genombrott på torsdag så kanske jag t om kan sitta ned hela programmet...:laugh:
Åke har idag varit bäst i klassen på hoppträning också. :heart
Super i markarbetet, super i gymnastikarbetet och avslutade med att skutta runt sin 110-bana i en jääääääämn rytm utan att ens slå med huvudet.

Konditionsjobb i måndags, terrängträning igår och hoppning idag är tydligen da shit för att energin ska nå vettiga nivåer... :p

@Buck
Nån slags trädstammar är det iaf... Jag har svårt att se när det inte finns nån bark kvar.

Tradigt med hoppsadeln!
hade för mig att det var bark kvar men tönker nog på oxern som stod där för ngt år sedan då (har inte kollat så noga trots att jag gptt förbi den några gånger denna veckan :p).

Somliga av oss tycker att 95-hoppning inte är alldeles lågt. Men jag tror på "håll i manen, blunda och sparka på", så kommer hästen förhoppningsvis att lösa det mesta.
Ja, jag har ju roat mig med att bara rida banhoppning de senaste 100 åren så det gör ju sitt till att jag inte är så bekymrad över det.
Jag har f ö alltid tävlat mycket hoppning även när jag red fälttävlan som mest.

Jag brukar definiera fälttävlan som sporten där man tävlar mest hoppning och tränar mest dressyr... :p

100 banan är lite annorlunda i år, inte lika mycket på fältet bakom eket.

men 2a hindret i 100 klassen är väll en björk oxer? (måste kolla lite närmre på den i morgon).

Är sjukt avundsjuk på alla som tränat i öved nu :(. Ser jätte roligt ut men dumma hästen har fortfarande ingen hoppsadel... så för att trösta mig själv så hissade jag upp stiglädrena på dressyrsadeln så att knäna nära nog hamnade utanför, och hoppade idag för första gången på hela sommaren :bump:, bara ca 15 cm men hästen var lika glad för det ^_^.
Tom jag har tränat i Öved! :p:bump::banana: Leia hoppade allt utom den skitäckliga trakhenern som nu är struken. När hon stannat typ 10 ggr, lämnade jag över henne till min tränare, som med lite hjälp av sina sporrar fick över henne på första försöket. Efter det fick jag låna sporrarna och då hade vi inga problem längre... :D Brukar rida utan i terrängen eftersom det går så fort ändå, men denna gången hade jag behövt hjälpen. Antar att det var graven hon stannade på senast (när jag trillade av) som spökade.

hade för mig att det var bark kvar men tönker nog på oxern som stod där för ngt år sedan då (har inte kollat så noga trots att jag gptt förbi den några gånger denna veckan :p).

Nej nej... Vafan är det för fel på er.. Du bor ju typ där. ;) Måhända att det är en björk..men det var hyvlat förra året och alldeles vittgult typ. Och som hinder nr två och precis in i skogen. Massor av hästar stannade på det

Tom jag har tränat i Öved! 

Det har nog varenda jäkel som är i Skåne nu verkar det som :D

Jag och lilla grå var där igår. Hoppade oxå den läskiga trakhenern utan att blinka.. Fast jag var inte så orolig för det,han har aldrig tittat på någon grav.... Däremot var jag mer orolig för den blå båten...

Men det skulle bli en ny trakhener till tävlingen hörde jag?

Förresten @Buck bra att dom ändrat stocken in i vattnet i 100 klassen.. Bra marklinje och ifyllt så man inte ser vattnet mellan stocken... Me like!!!! Går banan lite vid dressyr och hoppningen nu? Såg att det var lite hinder där?

Konditionsjobb i måndags, terrängträning igår och hoppning idag är tydligen da shit för att energin ska nå vettiga nivåer... :p

Lilla grå och jag är ju på träningsläger i Skåne. Allt för att vi ska kunna komma över hoppningen på 95cm. Lilla grå är ju sjukt tittig. Vi står på Henriksdal hos Melins, bättre kan det inte bli i operation "sluta glo lilla grå" Ett dressyrpass i måndags blev det i allafall... Sen hoppning i tisdags , terräng i går. Vila idag. Hoppning på stora gräsbanan på fredag.

Lite nostalgiskt är det ju att vara tillbaka där vi sågs första gången...när skräckLena uppenbarade sig i lastbilsdörröppningen och vi skulle spendera en hel vecka tillsammans på tävling i Tyskland... Ho ho

Ibland är det ju mängdträning som gäller för unga hästar. Jag gillar att köra "ridlägerprincipen" när de är tittiga och osäkra.
Åke har ju inte riktigt det problemet, där är det mer att trötta ut honom varje dag... :p Jag trodde att gå ute dygnet runt (och det har han gjort sen 6/6) skulle ta udden av det värsta men det är ingen skillnad.

Skräck och skräck... :angel: Men gud vad vi hade att prata om, jag tror inte vi var tysta en sekund på hela vägen! :D

Förresten @Buck bra att dom ändrat stocken in i vattnet i 100 klassen.. Bra marklinje och ifyllt så man inte ser vattnet mellan stocken... Me like!!!! Går banan lite vid dressyr och hoppningen nu? Såg att det var lite hinder där?
I fruktträdgården så är det bara lite mini hinder som är klubbens träningsbana. Man brukat få hoppa fram på dem vid tävlingarna :)
Har inte åkt till öved än idag med de skulle bygga trakhenen igår kväll :).

För de som klagade förra året så kan jag nu meddela att lilla vattnet i p90 och h100 nu är så gott som olerigt :). (Håll er bara mellan inflaggningen ;)).

Lilla grå och jag är ju på träningsläger i Skåne. Allt för att vi ska kunna komma över hoppningen på 95cm. Lilla grå är ju sjukt tittig. Vi står på Henriksdal hos Melins, bättre kan det inte bli i operation "sluta glo lilla grå" Ett dressyrpass i måndags blev det i allafall... Sen hoppning i tisdags , terräng i går. Vila idag. Hoppning på stora gräsbanan på fredag.

Lite nostalgiskt är det ju att vara tillbaka där vi sågs första gången...när skräckLena uppenbarade sig i lastbilsdörröppningen och vi skulle spendera en hel vecka tillsammans på tävling i Tyskland... Ho ho
Men! Nu blev jag sådär vansinnigt ridsugen igen:angel: Jag gillar verkligen Henriksdal, och det är nog ännu finare nu än när jag jobbade där för massa år sedan?

Fusk! Ja det är det! Alla ni Skånelänningar och annat löst folk, läs @fio , ni fusktränar ju allt vad ni kan?? Nåja, vi ska klå er in på bara skinnet, lille BoKo och jag så de så!:devil::sneaky::idea:

• Gilla
Reactions: fio
Vi har också varit och fusktränat igår, trakhenern var lite äcklig men om man fick gå bakom och kolla landningen först så gick det bra sedan. Vattnet inte heller helt poppis först men resten inga problem :) Förhoppningsvis kommer vi runt i alla fall!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
833
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 440
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 657
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar