Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bild på grav/bank/häck med grav /studs eller vad sjutton det nu var?? Har någon det? Eller ännu hellre headcam :up:
Jaha men duh det var någon som skrev "gravhelvetet", det var massor av hinder som var häckar jue :p
Denna alltså, bank med studs över häck (antar jag @Novali01 ?):
dsc_0041_538390259606ee5243d128b6.jpg

• Gilla
Reactions: fio
Ja den var med i den 1* (100-klassen hade bara banken, utan häck).
Detta är bilder från typ förra året, tror att alla klasser var inflaggade samtidigt i år?

Lite lagom ot men eftersom detta är den enda tråden och dressyr är en gren även i fälttävlan så frågar jag er;
Till en smällfet häst med gräs mage, ska hon ha ett stort vitt schabrak eller ett mindre grått schabrak till den otroligt viktiga pay and ride vi ska på imorgon :rofl:.
Dvs vad framhäver hennes klotrunda gas mage minst :cautious:.

Har en 18" sadel med tydligen är hööks dressyr schabrak ändå en dm för långt på både bredden och längden :rofl:. Det grå är så att det slutar en cm efter sadeln och en cm nedanför, så är ganska mycket mindre men ser inte för litet ut.

Alltså, stort schabrak eller litet till klotrunda heffaklump?
Snälla hjälp mig med detta hemska så att jag slipper skämma ut mig i annat än ridningen :laugh::banghead:

Kan inte lämna er förvirrade människor i en minut utan att ni springer o tjafsar bakom ryggen??? Gravhelvetet var för att visa vad JAG inte gillar. Påwnien stannade mycket riktigt uppe på banken 3 ggr o funderade på hur han på 2,5 meter skulle få in ett galoppsprång så han kunde hoppa över häcken...:confused: Lille bubben. Nu har vi iaf fått löfte om att hemmabanan ska bygga ett sånt här träningshinder så DET ska iaf kunna övervinnas i höst!:bump:Gravhelvetet väntar nog både påwnie o jag med några årtionden....:nailbiting:

Lite lagom ot men eftersom detta är den enda tråden och dressyr är en gren även i fälttävlan så frågar jag er;
Till en smällfet häst med gräs mage, ska hon ha ett stort vitt schabrak eller ett mindre grått schabrak till den otroligt viktiga pay and ride vi ska på imorgon :rofl:.
Dvs vad framhäver hennes klotrunda gas mage minst :cautious:.

Har en 18" sadel med tydligen är hööks dressyr schabrak ändå en dm för långt på både bredden och längden :rofl:. Det grå är så att det slutar en cm efter sadeln och en cm nedanför, så är ganska mycket mindre men ser inte för litet ut.

Alltså, stort schabrak eller litet till klotrunda heffaklump?
Snälla hjälp mig med detta hemska så att jag slipper skämma ut mig i annat än ridningen :laugh::banghead:

Ja helt rätt inställning!:banana:Kan man inte vara bäst kan man iaf vara snyggast! Ta ett svart schabrak o dölj maggen med o sätt sen det blaffigaste blingbling pannbandet du kan hitta på hästapållen så ska du se att alla glor upp i pannan på den istället för maggen!:sneaky::up:

Ja helt rätt inställning!:banana:Kan man inte vara bäst kan man iaf vara snyggast! Ta ett svart schabrak o dölj maggen med o sätt sen det blaffigaste blingbling pannbandet du kan hitta på hästapållen så ska du se att alla glor upp i pannan på den istället för maggen!:sneaky::up:
Jag körde med den inställningen på min första dressyrträningen för ny tränare. Nytt schabrak och bössa m bling på båda. Fick kommentaren "snyggt, jag gillar när man anstränger sig" och en hel del beröm, så det funkade för mig!:p:D Vi behöver ju iofs inte dölja någon mage, min häst ser ju ut som en vinthund i februari och mars, så lite gräs gör mest att hon ser normal ut...

Tog ett marinblått schabrak, så matchar det transport täcket och min jacka ;). bling på pannbandet har hon redan ^_^. Ska försöka göra några knoppar också så att vi ser ut som äkta dressyr nördar :rofl:.

Hästen har verkligen svullnat upp på alla håll och kanter sen de fick gå ut om natten. Är bara i bete hagen under dagen och vinterhagen om natten.
Men ändå ser båda hästarna ut såhär

Jag körde med den inställningen på min första dressyrträningen för ny tränare. Nytt schabrak och bössa m bling på båda. Fick kommentaren "snyggt, jag gillar när man anstränger sig" och en hel del beröm, så det funkade för mig!:p:D Vi behöver ju iofs inte dölja någon mage, min häst ser ju ut som en vinthund i februari och mars, så lite gräs gör mest att hon ser normal ut...
Haha, corina är fet året om, förutom på våren då hon alltid faller ur.

Lyckades skrapa ihop hela 49% med lite hjälp av ett gäng kossor precis bakom domarens bil...
Hon var jätte fin på framridnigen trots pissregnet, sen spökade ngt vid kohagen och hon blev skit spänd och gick inte att få fram eller för den delen slappna av.

Var tvungen att göra om uppridningen ett par gånger då man red mot korna och den läskiga dommarbilen.
Fick i alla fall beröm för hur jag hanterade rädslan :p.

Men vad tycker ni att allmänt intryck rutan låter som, katastrof eller hyfsat?

@Buck Tja, 49% är ändå 2% mer än jag fick på Gärds där vi red korrekta och noggranna vägar och inga psykbryt. :meh:

Det går bättre nästa gång, satsa på en tävlingsplats utan kossor! :idea::D

@Buck Tja, 49% är ändå 2% mer än jag fick på Gärds där vi red korrekta och noggranna vägar och inga psykbryt. :meh:

Det går bättre nästa gång, satsa på en tävlingsplats utan kossor! :idea::D

Haha Marvin.. SS var ju domare där! Då måste man verkligen ha ordning på grejorna annars blir man totalsågad, spelar ingen roll om du rider bra vägar osv

@Buck du får ju bestämma själv om det är katastrof eller ok beroende på hur det brukar gå.. Man kan bara jämföra med sig själv.

@fio Just den gången tyckte jag att jag hade ovanligt bra ordning på grejerna... Kändes betydligt bättre då än på tävlingen igår där vi fick 60%. Ju mer jag tävlar dressyr desto mer förvirrad blir jag!

Haha Marvin.. SS var ju domare där! Då måste man verkligen ha ordning på grejorna annars blir man totalsågad, spelar ingen roll om du rider bra vägar osv

@Buck du får ju bestämma själv om det är katastrof eller ok beroende på hur det brukar gå.. Man kan bara jämföra med sig själv.
Förra gången fick jag 46% så lite bättre är det, men tycker att själva ridningen var bättre idag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
833
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 440
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 665
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar