Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, inte längre.
Ffa helt vansinnigt att du inte känner nån som har det tänker jag.Helt vansinnigt att man inte har tappskokompetens? Då skulle detta aldrig inträffa! Jag ska se till att skaffa det så slipper hela tillvaron rasa ihop för en sådan här grej!
Ffa helt vansinnigt att du inte känner nån som har det tänker jag.
Jag försöker hålla nån slags nivå på det här forumet. Inser dock att jag jobbar i motvind.
Ibland tänker jag också (korkat/naivt nog) att det vore kul med lite nytt blod här också och att det kanske är lättare att hitta vad man söker om det är lite mer struktur...
@emma-vsm var det 2010 programmet?som gjort för att rida fel i.. Alla börjar galoppera istället för att göra skänkelvikning nr 2 undan vänster skänkel vid A. Jag har gjort det två ggr. Var hade du din felridning?
Ach, avslöjad! Jaja nu när the cat is out of the bag, tips till alla: var två av er själva, så ökar ni era chanser till placeringFast NÄ det tror jag inte på för här avslöjar du att det är TVÅ stycken av dig på banan
Jaaaa det är ju därför jag inte tror på att det är skänkelvikningar i det programmet, för jag gjorde ju inte en iaf...Haha, ja det var precis där. Och ryttaren innan mig också.
Sjukt!
Så, idag har jag tre ikeakassar med genomblöta kläder att tvätta efter gårdagen i Åkerbo. Vädret iår alltså
Anyway, bortsett från regnet som vräkte ned i stort sett hela tiden hade vi en bra dag!
Debut i CNC* för lilla häst. Helt ok dressyr som belönades med 46 straff (samma domare som sågade oss totalt i Mantorp. Vilket förstås ytterligare stärker min teori om en särskild Mantorpskonspiration )
Hoppningen var jag verkligen inte nöjd med. Vi hoppade fram jättebra, men väl inne på banan var lilla häst verkligen inte på jobbet och totalt ointresserad av att hjälpa till. Blev tre räcken ned. Kanske att han var mer fokuserad på allt folk i regnrockar än på uppgiften, men hur som helst här har vi lite att jobba på.
Terrängen är jag såå nöjd med däremot! En fin bana, inte särskilt stor men med många olika typhinder, lämpliga frågor för klassen skulle jag säga. Lilla häst löste alla frågor jättefint (upphopp med grav framför, trakhener med lite trixig anridning, inhopp över häck på kulle och uthopp över stock i vatten, smalhinder efter vatten), det enda vi behövde titta extra på var den stora spetsen, den som stod på Valla en gång i tiden. Så i mål med ett stopp och en himla massa tidsfel, hade bestämt på förhand att ta tid på mig och göra en skolrunda, men mycket mycket nöjd med min häst
Sen visade det sig att nästan alla hade stannat ut sig, trillat av eller hade ännu fler stopp, så med vårt slutresultat på blygsamma 102 straff blev vi mirakulöst 4e-placerade!
Helt vansinnigt att man inte har tappskokompetens? Då skulle detta aldrig inträffa! Jag ska se till att skaffa det så slipper hela tillvaron rasa ihop för en sådan här grej!
*kl*Det var banken med studshäcken! Han blev helt förvirrad o fattade inte alls vad han skulle göra, lilla Påwnien. Han har aldrig stannat förut så tösen blev nog väldigt förvånad, han hoppade snällt upp 3 ggr på banken men fattade inte att han skulle studsa vidare över häcken. Vi ska öva såna hinder nu o återkommer i höst!!
Jättekul att träffas och tack för fina tävlingar, solen lyste ju tack o lov på oss idag! @emma-vsm
Den där jäkla häcken har varit lite av mitt nemesishinder eftersom Kamel aldrig ville hoppa den slags. Men så förra året bestämde jag mig att det fick vara nog, så jag satte sporrarna i lilla häst, och han som är en mindre troubled soul bara hoppade, vad var problemet liksom så nu har jag inget problem med den längre Man får låta bli att titta ned i graven och bara tänka sig att det är en häck.Alltså den här graven ovanför med häck...den gillade inte jag. Den är ju varken stor eller nåt men den kändes inte inbjudande för fem öre. Spetsen du talar om tidigare också, den var banne mig inte helt lätt så jag är djupt impad av dig o @Murray som gjorde fantastiska debuter bägge två!