Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det inte lite överdrivet att skaffa lunginflammation för att slippa rida Tranemo?

Inte kan jag rida Gärds heller nästa helg.. jag mår lite bättre, tror det mesta av febern är borta nu men har ju en fruktansvärd hosta fortfarande. Jag är ju inne på 7 dagen nu.. hästarna har vilat och kommer få vila minst 2-3 dgr till tyvärr. Blir Hermanstorp nästa gång.

I söder sken solen. Sen kom det lite hagel och regn innan det blev uppehåll igen.

11167799_10153766844126102_2290933719909553569_n.jpg

11000404_10153766844421102_7479881677277164042_n.jpg

11188407_10153766844531102_3129031132879246866_n.jpg

10639724_10153766844746102_413208382163045336_n.jpg

Jag och rakethästen har haft premiär på att rida innanför staket idag. Träffade klubbens hopptränare, han såg lika road ut som han brukar när vi är i närheten... :p Leia var mycket exalterad över att befinna sig på samma plats som en massa hinder, och det samtidigt som någon hopptränade! Det kanske var hennes tur nu? Nu var det ju inte det, men hon slutade aldrig hoppas... Hon hade inte heller glömt vilken hörna som är läskigast, tog fighten ett par ggr och när hon sedan kunde gå förbi utan att dö, så valde jag att inte rida där fler ggr sen. Banan är ju så stor att man kan välja att låta bli.

Jag hoppas att hon blev lite trött i huvudet av dagens utflykt, det är vilodag imorgon.

3 grader och hällregn, man funderar ju på om man ska börja med inomhussport istället... Jag hade ändå tur som bara hade 3 timmar mellan dressyr och terräng. Tänker på stackarna som hade typ 9 timmar emellan..
Hoppas det blir bättre imorgon @Novali01 :)

Jag är nöjd med allt förutom vädret. Dressyren var mer avspänd än sist, inga stora missar egentligen, men hon kunde vara mer lösgjord i sidorna. Hoppningen var bra, men jag blev osäker på underlaget och red alldeles för försiktigt, ett nedslag.
Terrängen kändes tung och seg, hade inte alls samma bjudning och sug som sist (på hästen alltså, men vem fan kan klandra henne?). Red i mål felfritt på hinder iaf och ett par sekunder över tiden.
Nästa tävling (i Örebro) ska det fan INTE regna!!

Senast ändrad:
Tja, enligt Skåne-fälttävlans-maffian bor nog jag i Norrland och här brukar det bli lite värme. Ibland. När det inte snöar. På första maj. Stackars @PrinceFair som fick rida i skiten.

Vågar man åka till Enköping i mitten av juni eller är det fortfarande tjäle i backen där då?

Senast ändrad:
Tja, enligt Skåne-fälttävlans-maffian bor nog jag i Norrland och här brukar det bli lite värme. Ibland. När det inte snöar. På första maj. Stackars @PrinceFair som fick rida i skiten.

Vågar man åka till Enköping i mitten av juni eller är det fortfarande tjäle i backen där då?

Ja, det var VIDRIGT igår. SNÖ liksom :crazy: Men lilla häst var ändå briljant i terrängen :love:

Enköpings bana blir verkligen stenhård om det är torrt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
833
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 447
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 665
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Muddypaws 24/25