Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Njae det är väl 25 mil typ så det är inte så fasligt långt. Dock är midsommar heligt eftersom jag firar med kusinerna på sommarstället på Öland :)
Det kanske får bli en hopptävling istället och lite ft-uppehåll juni och ev juli. Tack för åsikterna!
Det är ändå alldeles för varmt för att slåss mot insekter och bära runt en häst i 3 grenar i juni juli ;).

Det brukar väl vara ännu varmare i augusti?
Ja, så de bästa tiderna för att tävla är den veckan efter sommaren och innan hösten då det är lagom varmt, ingen lera men inte heller snustorrt i marken. Svalt och skönt men ändå tillräckligt varmt för att spola av hästen och släppa den direkt i hagen efter tävling.
dvs jag tävlar inte så ofta... och när jag hjälper till på tävling så anmäler jag mig direkt till första bästa stila sittande jobb i skuggan med 3L vatten bredvid mig :rofl:

Nu är den bästa tiden tycker jag.. samt i sept/ oktober när det är fint väder. Jag hatar att tävla i värme, dessutom tål jag inte värme.. så förra sommaren var verkligen den värsta ever.. och hur varmt det var på Öveds ska vi bara inte tala om.

Jag tycker också att våren är bäst, undantaget Mantorp, men det är faktiskt inte särskilt ofta det är sånt skitväder.
Jag är iofs inte så besvärad av värmen själv men eftersom hästen verkar headshaka vid sol och värme föredrar jag ändå vår (och höst).

....liksom jag då. Förmodligen därför det gick alldeles utmärkt att träna terräng när det var 32 grader varmt förra sommaren OCH anledningen till varför jag inte frös ihjäl när jag stod i snålblåsten i Tranemo i lördags. Kanske inte är så jäkla snyggt med dom där valkarna men det är jävligt effektivt. :rofl:

Åke har idag sett terränghinder för första gången och han är en stjärna även på det! :love:
Han är ju lite tittig så han studsade som ett popcorn när vi red fram bland hindren men så fort jag styrde på dem så förstod han vad som gällde.

Vattnet var lite läskigt tills han vågade lita på bottnen men sen var han superkaxig och avslutade med att hoppa en rulle med landning i vatten utan att blinka. Han har inte heller riktigt fattat att man kan droppa nerför ett nerhopp, han gillar att hoppa ut men blev inte för stursk när det stod hinder ett språng efter.
Jag kan också meddela att han har en riktigt internationell typ. :p

Så nu får jag väl sälja, vem fan har råd med den här sporten?!? :angel:

Jag köper honom!!! @LenaH en spattig kamel med halv tunga kan ju inte vara så dyr.....;)
Haha, han kostar mer än din plånbok... :p

De bilder som blev igår då:

Aringke%20Ryttis1.jpg

Aringke%20Ryttis2.jpg

Aringke%20Ryttis3.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
833
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 447
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 672
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25