Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
var ju tvungen att titta in här efter att ha uppmärksammats i ulvtråden på att ni har kul här:D
Har läst igenom och underhållande var bara förnamnet:bump:

Men vill lägga till ett litet klipp (hoppas nu jag lärt mig hur man gör det)
på en häst som inte skräms av ett farligt djur på riktigt och observera ryttarens förmåga att hänga med i svängarna;)

lektion 1.0 i cutting, hur man sitter kvar med helt långa tyglar och håller sig i hornet:p
för säkerhets skull tar vi det i slowmotion :D

var ju tvungen att titta in här efter att ha uppmärksammats i ulvtråden på att ni har kul här:D

på en häst som inte skräms av ett farligt djur på riktigt och observera ryttarens förmåga att hänga med i svängarna;)

lektion 1.0 i cutting, hur man sitter kvar med helt långa tyglar och håller sig i hornet:p
Och så tar vi en i verkligt tempo med :cool:

Hänga med i svängarna är ju piece of cake, men HUR har han fått hästen att inte vara rädd för kossorna??? :confused:

Hänga med i svängarna är ju piece of cake, men HUR har han fått hästen att inte vara rädd för kossorna??? :confused:
Inom quartervärlden avlar man på olika linjer . Det finns ju mer än 20 olika klasser inom western och rasen har många olika utsseenden pga vad den lämpar sig till. jag avlar på koblod själv och de är mycket lugna i sinnet, och har stark vallningsintinkt, jfr vallhundar. visst kan de reagera på kor ändå, men har man väl satt dem i träning på kor så brukar de tända till och snabbt förstå vad det går ut på:)
Och jag skulle inte säga att det är en piece of cake att hänga med i svängarna, det smäller till fint i ryggen om du inte är med smidigt, man sitter djupt i sadeln så det är rörelse i samarbete kan man säga..

Grattis @Lady_S! Superbra jobbat!
Tack! Men jag höll på att dratta av på första hindret i terrängen! :D Vi kom lite fort och jag tänkte att vi skulle hoppa stort, men hon tog ett galoppsprång till innan hon hoppade. Tur att stjärnhästen fortsatte att galoppera rakt fram tills matte kravlat sig tillbaka i sadeln. ;) Men vi kom igång och de sista tre fjärdedelarna av banan var en fröjd! :)

/Lady_S

20150510_160218_zpst98u9w85.jpg
[/URL][/IMG]

a>

20150510_160218_zpst98u9w85.jpg

20150510_160218_zpst98u9w85.jpg.html

Försöker lära mig att lägga in bilder på nytt, ni ser bara en bild va?

@Lady_Ds sadel jag o Tiger blev kära i :love:

Så, nu har min hopphäst varit ute och gjort sina hoppkval, så hon kan få följa med på lite fälttävlingar utöver våren/sommaren. :D
(Ja, vi har fortfarande hoppkval i Norge.... :p )

11150519_470717353080021_341285493003208232_n.jpg

Det jag undrar nu, är: Vart får man köpt nackskydd och axelskydd att ha i terrängen?? Känns som att lite extra skydd kan vara på sin plats med en häst som tror att den är ett flygplan, eller nåt.... :cool:

Så, nu har min hopphäst varit ute och gjort sina hoppkval, så hon kan få följa med på lite fälttävlingar utöver våren/sommaren. :D
(Ja, vi har fortfarande hoppkval i Norge.... :p )

11150519_470717353080021_341285493003208232_n.jpg

Det jag undrar nu, är: Vart får man köpt nackskydd och axelskydd att ha i terrängen?? Känns som att lite extra skydd kan vara på sin plats med en häst som tror att den är ett flygplan, eller nåt.... :cool:
Låter väldigt bra med hopp kval :). Vad har du för säkerhetsväst? Vet att det finns axel skydd till racesafe, outlyne, rodney powel (sett 3 olika varianter till det märket), och champion.
De brukar vara väldigt mycket billigare om man beställer från England

Jepp, bara en bild. Kul att ni hittat en passande modell! Har du hittat ett eget exemplar än?

Tack!

Nä, verkar vara beställningsvara. Ev om man kan hitta någon i UK. Har kontakt med Sharpman som känns bra, hoppas de får svar från Ideal på alla mina frågor o att jag kan beställa i nästa vecka. Sen är det bara 6-8 v levtid...

Tack!

Nä, verkar vara beställningsvara. Ev om man kan hitta någon i UK. Har kontakt med Sharpman som känns bra, hoppas de får svar från Ideal på alla mina frågor o att jag kan beställa i nästa vecka. Sen är det bara 6-8 v levtid...

Sharpman har jag använt i många år när jag bodde hemma hos mina föräldrar. (Men även i Kalmar och här i Skåne. Är man en trogen kund går det tydligen att lösa ;) ) Hoppas att det löser sig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
833
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 447
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 672
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV