Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
I sverige så kostar de ca 1000kr och i England ca 500kr. Finns en modell för 2000 västen och en för 2010 västen. Ser ingen större skillnad på dem dock.

Jaha, får nog beställa från England, då! :)

Men vart hittar man nackskydd nu för tiden?? Ingen som använder det i terrängen? :confused:

Jaha, får nog beställa från England, då! :)

Men vart hittar man nackskydd nu för tiden?? Ingen som använder det i terrängen? :confused:
Kefly har. (Googlade snabbt) har dock aldrig hört talas om det innan.. ser obehagligt ut med ngt runt halsen :/, tycker att det är lagom klausofobuskt med hjälm spännet och att säkerhetsvästar är så grunda i halsen..

@Buck Håller inte alls med dig om att det låter bra med hoppkval. Det enda som hände när vi hade det i Sverige var att alla jagade kval som galna, red sämre än nånsin för man blev så stressad av att sätta nollan och rev och rev o rev...inte 17 blev vi bättre i terrängen för det. Jag är innerligt glad över att det är borttaget i Sverige, borde istället vara fler kval från 90 till 100, är ju inga alls nu, och från 100 till enstjärnigt. Och dessutom påskrift i ryttarboken för varje steg man ska ta uppåt så man säkerställer att folk verkligen TRÄNAR för den klass man ska rida.

@Buck Håller inte alls med dig om att det låter bra med hoppkval. Det enda som hände när vi hade det i Sverige var att alla jagade kval som galna, red sämre än nånsin för man blev så stressad av att sätta nollan och rev och rev o rev...inte 17 blev vi bättre i terrängen för det. Jag är innerligt glad över att det är borttaget i Sverige, borde istället vara fler kval från 90 till 100, är ju inga alls nu, och från 100 till enstjärnigt. Och dessutom påskrift i ryttarboken för varje steg man ska ta uppåt så man säkerställer att folk verkligen TRÄNAR för den klass man ska rida.
Nej fyyy! Hoppkvalen var skönt att slippa! Att ett ekipage kan hoppa banhoppning säger inte så mycket om säkerheten i terrängen. Speciellt inte om du har en häst som lätt blir lite nonchalant/spänd i hoppningen men som är en klippa i terrängen. Ja vi hade en sån häst när hoppkvalen var aktuella här i Sverige:angel:
Ännu värre för mig som inte är särskilt intresserad av att tävla hoppning, det är trååååkigt!:banghead:

Vi var ute i helgen igen och praktiserade bland annat stilig och krokodilsäker flygning :D
(Hello yes min häst är 10 år och har gått åtskilliga 100-klasser, men man vet aldrig vad för monster som kan bo i ett litet hål i marken :rofl:)

fdab5ec6-2d1e-4ee1-b40f-2ff2af6ffb2b.jpg

Vi har gjort något så seriöst, som att deltaga på en krumelurträning! Det var nog nästan ett år sedan senast. Trodde inte min häst skulle orka hela passet, men hon kändes fräsch och pigg hela tiden. Jag är mycket nöjd med tränaren, hon passar min filosofi och ridning mycket bättre än den förra jag red för! Längtar redan till nästa pass! :bump::banana:

Vem vet, det blir kanske folk av oss oxå en dag...

Dessutom såg jag på nära håll hur stressen över hoppkval dels gjorde säsongen onödigt lång (de stackarna var igång med hopptävlingar till trettonhelgen för säkerhets skull) dels gjorde att de inte hann träna terräng ordentligt för att all fokus las på banhoppningen.

Kefly har. (Googlade snabbt) har dock aldrig hört talas om det innan.. ser obehagligt ut med ngt runt halsen :/, tycker att det är lagom klausofobuskt med hjälm spännet och att säkerhetsvästar är så grunda i halsen..
Jag har haft sånt i många år och tycker inte det stör alls.

Snälla, kan NÅN fixa INTE regn till Örebro i helgen? Prognosen ser jävligt deprimerande ut, typ Mantorp light.
Vore verkligen skittrevligt att kunna glida runt och vara lite social mellan starterna istället för att sitta och huttra i bilen.

Snälla, kan NÅN fixa INTE regn till Örebro i helgen? Prognosen ser jävligt deprimerande ut, typ Mantorp light.
Vore verkligen skittrevligt att kunna glida runt och vara lite social mellan starterna istället för att sitta och huttra i bilen.

Du ska inte glida runt och vara social.. du ska sitta i bilen och vara fokuserad!!!

Så det kan lika gärna regna :devil:

Om det regnar nu så tar regnet slut till nästa helg när jag ska tävla :angel:

Jag antar att det är straffet för att man åker norrut och tävlar.

Själv trodde jag att regnet hade tagit slut efter Mantorp, det är en falsk trygghet du vaggas in i @fio!

Det blir förmodligen ingen tävling för mig imorgon :(
A är snorig. Ingen temp och inte allmänpåverkad (Igår, inte kollat idag än) men är hon inte märkbart bättre i näsan idag får jag lov att stryka mig.
Kommer förmodligen upp till Örebro ändå, eftersom jag lovat att köra stallkompisen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
833
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 447
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 672
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV