Sv: Del IIII Hur går det för era 06r?
Tack så mkt för att du tog dig tid att kommentera!
Du har helt rätt i det du skriver
. Men (nu kommer det låta som ett försvarstal, men det ska det inte va för jag håller med dig
) hästen har aldrig före denna gång över huvud taget bjudit i ett ridhus/ på ridbana förut, så då blir man väl lite för feg och nöjer sig tyvärr med att han bara går fram och håller sig på marken..
Vi har mest lullat runt i skogen och är fortfarande på nivån där vi tränar start och stopp, vi ligger långt efter som man säger så.
Som jag har sagt tidigare är vi heller aldrig i ridhus utan han kommer mest ridas ut ändå till sommarbetet, dock ganska lugnt eftersom han återigen verkar ha kommit in i en växtperiod.
Storyn bakom att hon blir arg är att han har varit extremt trotsig. Han kan stanna på två röda och sen resa sig allt vad han har. Han har gjort detta tidigare och det är också därför jag har haft honom på utbildning.
Han kan resa sig farligt högt och lyckades sätta i system att skrämma den han hade på ryggen. Sen kan man diskutera i all oändlighet hur man ska lösa det, jag kan säga att om jag kunnat så hade jag redigerat bort den biten då det inte är så JAG rider, varken min häst eller någon annans. MEN en häst på 175 som reser sig så han nästan slår runt är väldigt farlig, särskilt om han skulle slå över och jag har inte heller varit tillräckligt duktig och modig för att få honom att sluta vilket hon har gjort.
Självklart är han kollad i kroppen, röntgad och kollad i munnen samt genomgången av en ET så han ska vara fullt frisk.
Och tack igen, det är så lätt att bli hemmablind så det är skönt att höra vad någon utomstående har att säga, särskilt när någon har något vettigt att säga
, tycker du har jättebra tips och idéer!