Är Corona slut nu?
Vad finns det kvar för coronaregler där ni bor?
Här är de flesta reglerna kvar på sjukhus/vårdinrättningar. Kom ensam, kom inte sjuk etc.
Det har blivit lättare med reglerna här. Ser fortfarande att folk, alltså inte bara jag, håller avstånd i affärerna, och på mitt jobb (vc) ska all personal och patienter bära munskydd. DET ser jag fram emot att slippa!
Jag gillar inte munskydd, de stör på flera olika sätt-utslag, klåda, irritation i ansiktet, svårt att höra vad människor säger (ännu värre med vissa sorter har jag märkt), svårt att se uttryck i ansikten osv. Så... när jag är på en vårdinrättning där man inte hänvisas till munskydd så tar jag inte på något... jag slipper gärna det skitet på ansiktet!
På jobbet har covid gått igenom nog alla läkare nu gissar jag, även sekreterargruppen har varit hårt drabbad, men jag har sluppit. Det verkar lite som att det är på bättringsvägen ändå nu, minskar liksom. Kanske är det över för den här gången. Vi har ju förstås regler fortfarande att man ska stanna hemma vid minsta sjukdomstecken och testa sig, är det covid och man är pigg nog kan man jobba hemifrån, är det förkylning och man är pigg nog kan man jobba på plats. Men testningen är viktig fortfarande.
Jag är mest chockad över att inte ha drabbats ännu. Pratade om det på jobbet för någon dag sedan, det har gått igenom läkargruppen som en löpeld, sjuksköterskorna har en drös varit drabbade och i sekreterargruppen (var 5) fick tre covid. Jag och den äldsta fick inte det. Har jag varit sjuk utan symptom? Har mina vanliga huvudvärk någon gång varit covid utan att jag tolkat det som något annat än min vanliga huvudvärk jag alltid har? Eller har jag inte alls haft det? Jag har ju inte haft symptom alls, allt har varit som vanligt. Intressant det där ändå!