Spännande och intressanta hus till salu, del 2

På grund av allt trä? Inte riktigt min förtjusning heller, men både tak och luckor skulle ju gå att måla :) !
Precis.
Tuckte det var lite svårt att se om luckorna var ytbehandlade så då behöver man väl få bort det först. Men visst går det.

Sen kändes det liksom trångt och smalt överallt. Men det kan ju bero på att mäklarens bilder inte visar verkligheten aå bra.

Precis.
Tuckte det var lite svårt att se om luckorna var ytbehandlade så då behöver man väl få bort det först. Men visst går det.

Sen kändes det liksom trångt och smalt överallt. Men det kan ju bero på att mäklarens bilder inte visar verkligheten aå bra.
Det kändes långsmalt i alla rum tyckte jag.

Slänger in en till då. En hästgård som varit en fd. mindre veterinärklinik där en privatpraktiserande veterinär tagit emot kunder.
Ligger lite avigt för att vara veterinärklinik tycker jag. Kanske delvis därför veterinären flyttade sen?

Fin överlag men jag tycler hagarna ser tråkiga ut. Ska dock finnas 1 ha skog också så det kanske kunde bli en rolig hage om det inte redan är det.

https://eklundmakleri.se/property/1844987/
En festkväll här och det bär direkt av till röntgenrummet 😅

IMG_8008.webp

Okej, jag ska ge mig snart.
Men är det vara jag som fär panik av köket i detta huset?.
Har i och för sig svårt för en hel del av interiören.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-fjardhundra-enkopings-kommun-stora-vagen-7-21392281
Så där såg köket ut i vårt första hus när vi flyttade in 1995. Och det var inte modernt ens då. Hemskt - kändes som att bo i en vedeldad bastu. Bara att brassa på ugnen och öppna luckan 😜
Vi renoverade så fort vi kunde.

Precis.

Väljer man att måla med linoljefärg, så räcker det att dra över med ett slippapper, och sedan målartvätt.
Man behöver bara få bort eventuellt löst.
Det är absolut inte nödvändigt att komma ner till trärent.
Sedan man lämna in köksluckor på "sprutmålning" också.

Senast ändrad:
Det är en generationsfråga. Jag är 58 år så jag tycker inte alls att det är hemskt med omålade furudörrar, om det nu var det som du reagerade på.
Nja. Jag kan nog inte ses som en hel generation yngre än dig.

Jag reagerade på att det var så mycket furu, speciellt i köket. Sedan ovanpå det en del möbler, lister osv. Blir lite väl mycket.
Då växte jag ändå upp i ett hus med omålat trä på dörrar och köksskåp. Men det var något annat träslag.

Men det är liksom bara för mycket för mig i det där huset...
Smaken är olika tror jag. Oavsett generation.

ÄNTLIGEN ett ställe de inte sönderrenoverat! :love:

Magnifikt exempel på nationalromantik med jugendinslag och kakelugnarna är to die for :heart Underbart ställe!

Ja! Helt fantastiskt! Där kan jag bo. Jag får sälja en njure eller nåt bara.
Nej, det är inte värt det för det ligger på Edsvikens skuggsida (säger jag som ligger på bryggan på andra sidan). ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka