Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du bedömer dem ju inte enbart på det. Det är ju som att du väljer att prata med nån människa för första gången, då "dömer" du dem på en blick också. Sen kanske du pratar med dem 3 minuter och inser att de är attraktiva, eller en idiot.

Snacka med folk så märker du efter ett tag om de lockar? Du gör det lite för krångligt, kanske?`:)
Krånglig när det gäller relationer är mitt mellannamn :arghh:

Äsch, man vänjer sig. Du har ju precis börjat. Se dejtandet lite som ett hantverk, man blir bättre på det eftersom.
Gulle :love:
Tvivlar. Och tänker men varför. VARFÖR skulle någon öht vara intresserad av mig?
Och nej det spelar ingen roll att jag haft relationer (som varat halvdåligt iofs)
Jag skulle vilja bli mer säker. Är så jäkla rädd. Förra relationen var i princip en ren lögn. Har noll goda förebilder. När jag var 8 år bestämde jag mig för att ingen NÅGONSIN ska bestämma över mig och jag ska leva själv. Punkt.
Grejen är att jag är inte jättebra på att leva med mig själv. Tar dåliga beslut. Försöker men är ändå sämst.

Gulle :love:
Tvivlar. Och tänker men varför. VARFÖR skulle någon öht vara intresserad av mig?
Och nej det spelar ingen roll att jag haft relationer (som varat halvdåligt iofs)
Jag skulle vilja bli mer säker. Är så jäkla rädd. Förra relationen var i princip en ren lögn. Har noll goda förebilder. När jag var 8 år bestämde jag mig för att ingen NÅGONSIN ska bestämma över mig och jag ska leva själv. Punkt.
Grejen är att jag är inte jättebra på att leva med mig själv. Tar dåliga beslut. Försöker men är ändå sämst.
Jag hade rätt kassa erfarenheter med mig i bagaget när jag började dejta. Hade aldrig någonsin dejtat innan (var då 39 år) och hade bara haft sex med en man innan tex (långt förhållande). Jag hade varit singel och inte haft lust alls i 3 år när jag gick på min första dejt. Skitnervös.
Jag behövde liksom dejta av mig. Avdramatisera. Tänka att jag behövde beta av lite folk, ta det mer chill, inte tänka att det skulle bli Mr Right varje gång. Få ligga lite.
Typ så.
Till slut var jag i princip inte nervös alls för en första dejt, behövde inte fundera vad jag skulle ha på mig eller nåt för jag tog "det vanliga".
Efter 15-ish första dejter, varav kanske hälften hade blivit mer än en första dejt, sex osv, så träffade jag A. Jag är glad att jag inte träffade honom på första dejten för då hade jag nog varit för snurrig.

Jag hade rätt kassa erfarenheter med mig i bagaget när jag började dejta. Hade aldrig någonsin dejtat innan (var då 39 år) och hade bara haft sex med en man innan tex (långt förhållande). Jag hade varit singel och inte haft lust alls i 3 år när jag gick på min första dejt. Skitnervös.
Jag behövde liksom dejta av mig. Avdramatisera. Tänka att jag behövde beta av lite folk, ta det mer chill, inte tänka att det skulle bli Mr Right varje gång. Få ligga lite.
Typ så.
Till slut var jag i princip inte nervös alls för en första dejt, behövde inte fundera vad jag skulle ha på mig eller nåt för jag tog "det vanliga".
Efter 15-ish första dejter, varav kanske hälften hade blivit mer än en första dejt, sex osv, så träffade jag A. Jag är glad att jag inte träffade honom på första dejten för då hade jag nog varit för snurrig.
Sex är inga större problem så direkt och aldrig varit. Men resten! Att ha en vettig relation med en annan människa har alltid varit problematiskt.
Tänkte ett tag om jag ska sluta i allt. Leva i selibat. Bara hästarnastudierna och folket runt det. Men nej något fattas.
Jag mår inte helt bra.
Känner mig som horan och madonnan. Finns liksom inget mellanting :crazy:

Bifogade filer

• A0283B76-109A-47CC-ABC0-9A92ED548F07.webp
    A0283B76-109A-47CC-ABC0-9A92ED548F07.webp
    42,5 KB · Visningar: 195
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 145
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 589
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 953
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 344
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar