Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför har män i min ålder då sjukt dåliga hårfästen? Min pensionerade far har bättre än 90% av tinderkarlana.
Med vänlig hälsning, ytlig :angel:
Fick en chock när jag såg gulliga populära killen från mellan- och högstadiet på tinder. Visserligen har hans pappa alltid haft eh "högt" hårfäste men jag hade väl aldrig trott att sonen skulle ärva det strax efter 25 🤯 blev så förvånad.

Hur mycket jag än vill så kan jag inte sluta tänka på att han sa att han inte har något behov av etiketter första ggn jag frågade honom om vi var ihop. Det säger man inte till en person som man vill bli ihop med, så kan inte tolka det på något annat sätt att han inte har tillräckligt starka känslor för mig. Det är ju en typisk grej man säger när man bara vill vara KK. Går att läsa överallt på nätet.
Eller så har man känslor och samtidigt inget behov att sätta etiketter, men eftersom du har ett så stort behov av etiketter kanske ni inte passar ihop av den anledningen. Att gå efter vad du läser på nätet för att bekräfta dina egna teorier hellre än vara öppen för att alla inte fungerar som du är ändå ingen bra start på ett förhållande. Du verkar vilja ha anledningar att avsluta och det behövs ingen anledning mer än att du mår dåligt som det är nu. Gå i terapi för att bli mer trygg i dig själv eller hitta någon som fungerar precis som du, det tror jag är enklare än att fortsätta med någon du inte alls litar på och som du söker efter anledningar att avsluta med.

Hur mycket jag än vill så kan jag inte sluta tänka på att han sa att han inte har något behov av etiketter första ggn jag frågade honom om vi var ihop. Det säger man inte till en person som man vill bli ihop med, så kan inte tolka det på något annat sätt att han inte har tillräckligt starka känslor för mig. Det är ju en typisk grej man säger när man bara vill vara KK. Går att läsa överallt på nätet.
Så sa jag till min man också, det handlade inte om att jag inte ville ha honom, jag var superförälskad i honom däremot är inte etiketter så viktigt för mig helt enkelt, precis som det låter, vi gifte oss ett år senare och har snart varit gifta i sju år så nej, skulle nog se till det andra istället.
Och jag tycker som de flesta andra att du måste ta tag i din osäkerhet.

Jag kan få panik över att det för tidigt (enligt mig) ska pratas om "vad man är" i relationen. Kan man inte ta dag för dag lite mer? Kan man inte lita på de orden man får? Att man tycker om att vara med varandra.. Dejta :)
Vad är det för katastrofalt som kan hända?

I en relation med människor kommer man alltid investera saker som känslor och tid utan att veta om det alltid "pay off". Känns som många ser det som en vågskål att om jag lägger in såhär mycket vill jag veta INNAN att jag får lika mycket tillbaka? Så då håller man tillbaka och i slutändan kan det vara just det som gör att det inte blir nått.

Helt sjukt att bedöma folk på lite text och någon bild.
Ja jag pratar om Tinder.
De som har snygga bilder kanske är psykopater och varför skriver de knappt något?
Kanske ska skriva att Söker normal människa som står ut med hyfsat onormal något neurotisk med ser ganska bra ut människa som aldrig är helt nöjd med något.

Ja det har väl framgått rätt tydligt i tråden att det är ett stort minus, alternativt helt diskvalificerande, för många.
Har aldrig läst i tråden någonsin så ingen aning öht vad som gäller.
Men jag ser det inte som något jättenegativt.

Då har man uppenbarlugen redan producerat fina avkommor så varför de det som något hinder?
Jag gillar ju barn (...) men kan inte så mycket om dessa

Har nu på riktigt panik. Varför kan jag inte vara mer chill? Sluta överanalysera precis allt?!
Det kanske är MENINGEN att vissa personer (läs jag!) ska leva ensamma ALLTID!

Helt sjukt att bedöma folk på lite text och någon bild.
Ja jag pratar om Tinder.
De som har snygga bilder kanske är psykopater och varför skriver de knappt något?
Kanske ska skriva att Söker normal människa som står ut med hyfsat onormal något neurotisk med ser ganska bra ut människa som aldrig är helt nöjd med något.
Du bedömer dem ju inte enbart på det. Det är ju som att du väljer att prata med nån människa för första gången, då "dömer" du dem på en blick också. Sen kanske du pratar med dem 3 minuter och inser att de är attraktiva, eller en idiot.

Snacka med folk så märker du efter ett tag om de lockar? Du gör det lite för krångligt, kanske?`:)

Ser för övrigt inget negativ med att någon redan har barn. Är jag knäpp?
Jag ser det som en negativ faktor, allt annat lika. Eftersom man då är betydligt mer låst om man ska leva med den personen, som därmed inte är lika flyttbar, flexibel samt ofta(st) måste ha kontakt med en annan familj och släkt, mm. Det slipper jag helst om jag kan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 145
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 589
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 953
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 344
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar