Jag ger min åsikt här alltså som alla andra. Det betyder inte att jag per automatik har rätt eller ska litas på till 100%. Men för mig så låter detta ganska tydligt och klart. Och jag kanske låter lite hård, men jag tänker liksom inte linda in det, vet hur sånt här ofta dras ut och blir värre pga att folk inte riktigt vill säga vad de tänker. Men
@Ramlösa ska ju bilda sig sin egen åsikt. Det är väl självklart!
Hm.. Tja. Jag ser det fortfarande som jag ser det. Vet inte om det spelar roll eller ej att jag är kille, men att svara och bete sig som snubben som beskrivs här är aldrig nått jag hade trott vore en bra idé om jag ville förmedla att jag ville vara pojkvän i ett seriöst förhållande med personen i fråga. Det är för mig hur man svarar om man inte vill säga nått, för att det liksom ska löpa på som det är nu utan att man ska behöva prata om det eller binda sig till nått sålänge.
Jag håller däremot helt med om att det enklaste svaret på hela detta "dilemmat" är en rak och tydlig fråga om det är X. Är vi ett par, pojkvän och flickvän? Och då kan svaret inte vara "well.. har inget behov av etiketter..".
Så jäkla diffust och svårt är det inte att veta vad en relation är eller vad det innebär att vara ett par. På ett filosofiskt diskussionsplan på ett forum, ja kanske - i verkligheten i 99% av fallen? Nej.