Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ne det var minst en till som hade skrivit något liknande
Men hur kan du tänka att det är mer givande att "få svar" från någon utan insyn istället för att prata med personen det faktiskt rör igen? Visst, du har frågat förut, men du är ju ändå osäker så det tjänar kanske till att formulera sig mer utförligt och se så att ni pratar om det igen, utifall att ni missförstår varandra. Har du uttryckt vad du själv vill tydligt?

Men jag vet ju nu att han inte vill ngt mer än KK/öppet förhållande så där håller jag inte med dig.

Hold your horses, du vet det utifrån att du litar på okänd person på nätet mer än personen som faktiskt är i relationen och har svarat på frågan upprepade gånger? I så fall är det nog lika bra att göra slut, för vad han än säger så kommer du inte tro på honom ändå verkar det som.

Som jag tolkar dig kan det vara på två sätt: a) han är ä ärlig men du litar inte på honom = ingen trevlig grund för en relation eller b) han ljuger om att han inte vill vara “bara” KK = ingen trevlig grund för en relation.

Men hur kan du tänka att det är mer givande att "få svar" från någon utan insyn istället för att prata med personen det faktiskt rör igen? Visst, du har frågat förut, men du är ju ändå osäker så det tjänar kanske till att formulera sig mer utförligt och se så att ni pratar om det igen, utifall att ni missförstår varandra. Har du uttryckt vad du själv vill tydligt?
Ja jag tycker jag har uttryckt mig tydligt, varit tydlig med att jag vill ha ngt seriöst och vill han inte det så får han säga det så att jag kan hitta någon som vill samma som jag.

Snubben förre senaste killen jag skrev om i tråden är fan inte klok. Känns som att han tar ut allt skit som pågår i hans liv på mig. Jag sa till honom för mindre än 3 veckor sen att jag behöver tid för att skruva ihop mitt huvud igen (vilket kommer ta bra jävla tid) å hans jäkla random bild skickade till mig förvirrar mig totalt. Speciellt när det senaste han skrev till mig får det att låta som att vi aldrig kommer höras igen och att han kommer blocka mig så fort han skickat meddelanden.
Men nej då istället får man värdens jävla påhopp mitt i natten för att man inte har hört av sig på mindre än 3 veckor. Vi snackar 17 årig som står å skriker på sin morsa för han är sur på hela världen.

Jag pallar verkligen inte. Jag mår skit dåligt just nu å varenda gång jag får näsan ovanför vattnet å tar mig igenom dagen utan att grina är det nån jävel som trycker ner mig långt under ytan igen.
Hjälper tydligen inte att blocka heller. Vart påhoppad i guild chatten nu istället i helgen. Tydligen har min kompis som håller honom om ryggern hela tiden sagt att han sårade mig när det jag citerade hände.
Så när han loggade in frågade en person hur han måstte han svarade: To you Im so fucking crappy, to everyone els Im awsome.
Följt av: Im gone log before I hurt someone els or somethings feelings.
Vilket var 100% riktat mot mig.

Får väll se det positiva med det hela vilket var att han irriterade skiten ur officeraren som var online...
Dessvärre han han logga innan hon han skriva.

Ja jag tycker jag har uttryckt mig tydligt, varit tydlig med att jag vill ha ngt seriöst och vill han inte det så får han säga det så att jag kan hitta någon som vill samma som jag.

Jag tror du behöver lugna ner dig lite och försöka se på saken utifrån.

Så som jag förstått det har du frågat honom om ni bara är kk, och det har han sagt att ni inte är?
Och i helgen kallade han sig för din pojkvän?
Varför litar du inte på vad han säger? Han har ju sagt att han vill se hur ni tillsammans kan utvecklas för framtiden?

Du skriver också att du inte har grejer hos honom, varför inte? Har du försökt lämna kvar en tandborste och lite småprylar?

Du säger också att du ”flippat” flera gånger och ställt honom mot väggen om vad ni är, och han har varje gång svarat att ni inte är kk. Hade en kk flippat flera gånger hade jag sett till att avsluta allt, så bra är inget ligg att jag orkar hålla på med en massa drama.

Du är färgad av din osäkerhet i inläggen och vinklar dem till att få honom att framstå som oseriös. Jag tror snarare tvärtom, när du flippat och frågat har han svarat att han inte ser det så, han har i helgen kallat sig din pojkvän, och du har blivit inbjuden till familjen när du frågat om det. Hur tydligt behöver du ha det?

Även om han sätter en ring på ditt finger kommer den här osäkerheten äta upp dig. Jag tror verkligen du hade mått bra av att ta itu med dina hjärnspöken med proffesionell hjälp. Killen känns inte oseriös utifrån vad du beskriver.

Jag tror du behöver lugna ner dig lite och försöka se på saken utifrån.

Så som jag förstått det har du frågat honom om ni bara är kk, och det har han sagt att ni inte är?
Och i helgen kallade han sig för din pojkvän?
Varför litar du inte på vad han säger? Han har ju sagt att han vill se hur ni tillsammans kan utvecklas för framtiden?

Du skriver också att du inte har grejer hos honom, varför inte? Har du försökt lämna kvar en tandborste och lite småprylar?

Du säger också att du ”flippat” flera gånger och ställt honom mot väggen om vad ni är, och han har varje gång svarat att ni inte är kk. Hade en kk flippat flera gånger hade jag sett till att avsluta allt, så bra är inget ligg att jag orkar hålla på med en massa drama.

Du är färgad av din osäkerhet i inläggen och vinklar dem till att få honom att framstå som oseriös. Jag tror snarare tvärtom, när du flippat och frågat har han svarat att han inte ser det så, han har i helgen kallat sig din pojkvän, och du har blivit inbjuden till familjen när du frågat om det. Hur tydligt behöver du ha det?

Även om han sätter en ring på ditt finger kommer den här osäkerheten äta upp dig. Jag tror verkligen du hade mått bra av att ta itu med dina hjärnspöken med proffesionell hjälp. Killen känns inte oseriös utifrån vad du beskriver.
Hur mycket jag än vill så kan jag inte sluta tänka på att han sa att han inte har något behov av etiketter första ggn jag frågade honom om vi var ihop. Det säger man inte till en person som man vill bli ihop med, så kan inte tolka det på något annat sätt att han inte har tillräckligt starka känslor för mig. Det är ju en typisk grej man säger när man bara vill vara KK. Går att läsa överallt på nätet.

Hur mycket jag än vill så kan jag inte sluta tänka på att han sa att han inte har något behov av etiketter första ggn jag frågade honom om vi var ihop. Det säger man inte till en person som man vill bli ihop med, så kan inte tolka det på något annat sätt att han inte har tillräckligt starka känslor för mig. Det är ju en typisk grej man säger när man bara vill vara KK. Går att läsa överallt på nätet.

Så sa min fästman också när vi träffats i ungefär 8 månader, eller åtminstone en variant av det. 1,5 år senare var vi förlovade.

Det håller jag också med om, och skulle inte känna att en tjej som svarade mig på det viset ville vara min flickvän. Därför svarade jag också på det viset här. Jag tror också iofs du tar in de svar här (typ som mitt) som bekräftar det du redan tänker om relationen.

Skulle förstås bli förvirrad om tjejen sen bjöd in mig till föräldrarna. Men det skulle även kännas konstigt att de bara gjorde det när jag bett om det. För mig är relationer nått som båda ska vara aktiva i.

Ja, första gången sa han så, och därefter har han varje gång du frågat sagt att han inte bara ser dig som en KK och dessutom kallat sig din pojkvän?
Han kan ju inte gärna ta tillbaka något som han redan sagt, så exakt vad vill du att han ska göra/säga för att du inte ska misstro allt han sagt därefter?

Jaså vad sa han då? Och var du ok med det?

Alltså, jag visste inte heller riktigt vad jag ville just då. Vi hade träffats ett tag och jag var rädd för förhållanden och han förstod väl inte riktigt varför vi behövde bestämma någonting. Så han sa väl ungefär "Jag trivs bra i ditt sällskap, jag har varken något behov av att bestämma någonting om oss eller att vara med någon annan. Kan vi inte bara umgås?" och det passade mig utmärkt eftersom jag själv var lite skrajsen att sätta etikett. Några månader senare behövde han flytta ut från sin lägenhet som var ett andrahandskontrakt och jag tyckte att det är bättre om han flyttar in hos mig, än att skaffa något nytt. Vi var ju ändå alltid hemma hos mig. Så han flyttade in, och i samband med det sa jag att "Jag antar att vi är tillsammans nu?". Sen den hösten blev jag bekväm i förhållandet, vi sa tillslut att vi älskade varandra och sen dess har det bara blivit bättre och bättre. Sen förlovade vi oss, gifter oss i vår.

Lite bakvänt kanske, men funkade fint för oss!

Du behöver verkligen söka hjälp för din osäkerhet kring relationer, oavsett hur det går med den här killen. Du har hakat upp dig på något han sagt tidigare i relationen och drar sedan upp det om och om igen trots att han försökt vara tydlig efter det. Det här handlar inte om honom eller ens om den här relationen, det handlar om dig. Vi känner inte den här killen, vi vet inget om honom eller om hans intentioner, vi får en verklighet så som den tolkas av dig som vi sedan i vår tur försöker tolka ut något ur. Det enda vi egentligen kan se här är hur du hanterar relationen och du är väldigt osäker och otrygg generellt verkar det som och har ett stort behov av bekräftelse som trots att din partner försöker att ge dig den så känner du dig ändå inte trygg. Det här är något du behöver göra något åt tillsammans med någon professionell. Gör det nu så slipper du dras med det här hela livet med dåligt fungerande relationer tillföljd.

Alltså, jag visste inte heller riktigt vad jag ville just då. Vi hade träffats ett tag och jag var rädd för förhållanden och han förstod väl inte riktigt varför vi behövde bestämma någonting. Så han sa väl ungefär "Jag trivs bra i ditt sällskap, jag har varken något behov av att bestämma någonting om oss eller att vara med någon annan. Kan vi inte bara umgås?" och det passade mig utmärkt eftersom jag själv var lite skrajsen att sätta etikett. Några månader senare behövde han flytta ut från sin lägenhet som var ett andrahandskontrakt och jag tyckte att det är bättre om han flyttar in hos mig, än att skaffa något nytt. Vi var ju ändå alltid hemma hos mig. Så han flyttade in, och i samband med det sa jag att "Jag antar att vi är tillsammans nu?". Sen den hösten blev jag bekväm i förhållandet, vi sa tillslut att vi älskade varandra och sen dess har det bara blivit bättre och bättre. Sen förlovade vi oss, gifter oss i vår.

Lite bakvänt kanske, men funkade fint för oss!

Sen kan jag tillägga att innan dess så hade JAG sagt, vid flertalet tillfällen, att jag inte ville ha ett förhållande med honom. Saker och ting kan utvecklas, om man låter det ;)

Det här som @Jejjessica skriver är exakt vad jag vill säga också.
Jag gillade inte ugnspannkaka när jag och min man träffades och sa det till honom då. Idag tycker jag jättemycket om det. Det betyder att något har ändrats längs vägen, saker är föränderliga.
Känslor kan göra precis samma sak!

Vad han sa första gången spelar absolut noll och ingen roll alls nu. Lyssna på vad han sa i helgen när han sa att han är din pojkvän.

Ja, första gången sa han så, och därefter har han varje gång du frågat sagt att han inte bara ser dig som en KK och dessutom kallat sig din pojkvän?
Han kan ju inte gärna ta tillbaka något som han redan sagt, så exakt vad vill du att han ska göra/säga för att du inte ska misstro allt han sagt därefter?

Hur länge hade ni setts då? Hade jag fått frågan på typ dejt tre är det inte omöjligt att jag vill säga något mer än att jag gillar att umgås med personen! Det betyder inte att jag inte ser en omöjlighet att vi någonsin kan bli tillsammans.

Har du redan bestämt dig för att han inte är bra nog eller säger vad du vill (fast det gör han, du bara väljer att inte tro på honom) så tycker jag att du ska vara schyst mot honom och avsluta. Han förtjänar bättre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 145
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 589
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 945
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 343
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar