Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just det gör ju folk väldigt olika med! Kollegan jag träffade i somras ville ju gärna ta med mig till föräldrarna och kalla mig flickvän. Det känns i efterhand mer skavigt än om jag aldrig skulle få träffa någon av The Guys familj/vänner. I första fallet ser jag i efterhand mer någon som ville ha och visa upp det där förhållandet och i andra fallet någon som bara är sig själv precis som alltid, vilket känns mycket tryggare för mig.
Har överlag inga större problem att hänga med på något familjerelaterat om jag träffar någon, men jag är inte lika förtjust i att dra med någon på släkttillställning själv. När jag var yngre så var det nog för att jag antog att den skulle tycka att det var trist (och i förlängning gilla mig mindre :D) nu är det nog mer för att jag tycker att det blir jobbigt om det skulle ta slut, mer förväntningar från andra liksom... och en annan anledning är väl att jag inte har samma band till närmaste släkten som förr när min mamma levde. Så det kan som du säger se rätt olika ut, av olika orsaker!

Nu blir jag nyfiken vad är en seriös relation och vad är en oseriös relation?

Frågan kommer såklart för att jag är så kass på att beskriva det vettigare och också därför dragit mig för det 😅 Vill också tillägga att jag inte ens gillar att benämna en relation som varken seriös eller oseriös men har inte orkat fundera på hur jag ska uttrycka mig bättre.

I denna bemärkelsen vill varken jag eller The Guy ha ett "typisk pojkvän/flickvän-förhållande", han skrev att han inte ville ha ett seriöst förhållande och jag skrev att jag älskar att vara singel och inte orkar med krav och förväntningar som förhållande är förknippat med för mig än så länge. Jag har, pga mina osäkerheter, uttryckt en del saker som är viktiga för mig att han är överens med mig om, bla tex att inte låta något rinna ut i sanden utan kommunicera kring om intresset svalnar och valt att aktivt låta bli att noja mer om det. Vi har båda inget problem med om den andre träffar andra men också båda ingen önska om att göra det för egen del. Detta och en massa saker till kring vår relation har vi antingen pratat igenom eller pratar om löpande, det finns inga osäkerheter men heller ingen tanke om att "det kanske blir vi längre fram" eller liknande.

Det är på den nivån jag behöver ha en relation för att må bra och själv är jag alltid 110 % seriös i mina relationer och behöver det samma av den andre även om det inte är en typisk "seriös a la pojkvän/flickvän eller önskan om att komma dit" typ.

Vet inte om det blev något vettigt alls i detta svaret? 😅🙈

Har överlag inga större problem att hänga med på något familjerelaterat om jag träffar någon, men jag är inte lika förtjust i att dra med någon på släkttillställning själv. När jag var yngre så var det nog för att jag antog att den skulle tycka att det var trist (och i förlängning gilla mig mindre :D) nu är det nog mer för att jag tycker att det blir jobbigt om det skulle ta slut, mer förväntningar från andra liksom... och en annan anledning är väl att jag inte har samma band till närmaste släkten som förr när min mamma levde. Så det kan som du säger se rätt olika ut, av olika orsaker!

Men precis! Det är ju viktigt att tänka på som "den andre", och prata om ifall det gör att man blir otrygg.

Det här med att du inte blev inbjuden när familjen var på besök skulle jag inte nödvändigtvis tolka in som i huruvida han ser på er som ett par eller ej. Beror lite på hur mycket man brukar umgås liksom, jag själv tycker bättre om att hålla familj/andra relationer skilda från varandra.

Ok, jag har dock fått träffa hans familj och vänner innan några gånger, och man kanske inte tar med sin KK till att träffa familj och vänner?

Ok, jag har dock fått träffa hans familj och vänner innan några gånger, och man kanske inte tar med sin KK till att träffa familj och vänner?

Alla gör olika! Första gången jag träffade den förra kollegan utanför jobbet var på en spelkväll hemma hos hans närmsta vänner. Alla gör verkligen olika, man behöver kunna kommunicera kring vad det betyder för båda parter och landa i något som känns bra för båda.

Kan du inte säga som det är. Att du är väldigt osäker när du är i relationer och har ett behov av trygghet, att det är viktigt för dig att ni tydligt uttalar att ni är tillsammans (eller vad du nu vill att relationen ska ha för titel). Det är ju väldigt svårt att veta vad andra har för behov när det kommer till att visa att man hör ihop. Tala om vad du vill och hur du ser på er relation så kanske det blir lättare för er att se om era förväntningar matchar med varandra. Vad skulle göra dig trygg i relationen?

Jag vet inte vad som skulle göra mig trygg i relationen, i förra relationen så uttalade vi ju att vi var ett par. Men sen fick jag ändå för mig ett par månader senare att vi bara var KK. Men då tyckte jag att han hörde av sig mindre osv. Jag behöver liksom mycket bekräftelse för att känna mig trygg, känna att jag är viktig för den andra personen, få höra att personen saknar mig, behöver god morgon-sms varje morgon och sov gott-sms varje kväll, iaf nu till en början.

Han kallade sig för min pojkvän nu i helgen, men ändå räcker inte det för mig då det han tidigare sagt ekar i mitt huvud. Jag vet liksom inte om det är så att han inte har tillräckligt starka känslor eller om det bara är mina hjärnspöken.

Det som skaver är väl också att jag har inga saker hemma hos honom, trots att vi spenderar helgerna ihop. Brukar man inte ha saker hos varandra om man nu är pojk- och flickvän?

Sådant där brukar väl komma lite efterhand. Det känns som att du placerar tryggheten/säkerheten i förhållandet på yttre faktorer, som detta med saker hemma hos varandra. Letar du fel/otryggheter?

Jag vet inte vad som skulle göra mig trygg i relationen, i förra relationen så uttalade vi ju att vi var ett par. Men sen fick jag ändå för mig ett par månader senare att vi bara var KK. Men då tyckte jag att han hörde av sig mindre osv. Jag behöver liksom mycket bekräftelse för att känna mig trygg, känna att jag är viktig för den andra personen, få höra att personen saknar mig, behöver god morgon-sms varje morgon och sov gott-sms varje kväll, iaf nu till en början.

Han kallade sig för min pojkvän nu i helgen, men ändå räcker inte det för mig då det han tidigare sagt ekar i mitt huvud. Jag vet liksom inte om det är så att han inte har tillräckligt starka känslor eller om det bara är mina hjärnspöken.

Det är inte din killes jobb att bekräfta och trygga dig. Det är ditt jobb att vara grundtrygg.

Sådant där brukar väl komma lite efterhand. Det känns som att du placerar tryggheten/säkerheten i förhållandet på yttre faktorer, som detta med saker hemma hos varandra. Letar du fel/otryggheter?

Det är inte din killes jobb att bekräfta och trygga dig. Det är ditt jobb att vara grundtrygg.

Ja jag letar nog fel/otryggheter, minns och fokuserar mest på det negativa, inte på det bra som han sagt. Och sen tror jag alltid det värsta, har han inte hört av sig på länge tror jag att han börjat dejta andra och inte vill träffa mig mer.

Ja jag letar nog fel/otryggheter, minns och fokuserar mest på det negativa, inte på det bra som han sagt. Och sen tror jag alltid det värsta, har han inte hört av sig på länge tror jag att han börjat dejta andra och inte vill träffa mig mer.

Jag förstår. Sounds like work to do. 🤷🏻‍♀️ Nu ska jag sluta tjata på dig! :)

Det där kan du aldrig veta i någon relation. Jag tycker det låter som att du behöver prata med någon om dig och relationer, för din skull oavsett den här killens framtid i ditt liv. Jag tänker mest utifrån att det är skönt att inte behöva leva ett helt liv med den osäkerheten kring relationer. Det säger jag då från en relationsneurotiker till en annan.

Det där kan du aldrig veta i någon relation. Jag tycker det låter som att du behöver prata med någon om dig och relationer, för din skull oavsett den här killens framtid i ditt liv. Jag tänker mest utifrån att det är skönt att inte behöva leva ett helt liv med den osäkerheten kring relationer. Det säger jag då från en relationsneurotiker till en annan.

Ne kanske inte, men just nu vill jag bara veta om han ser oss som seriösa, alltså om vi är KK eller ett par. För orkar inte ödsla tid annars. Hur ska man få reda på vad han egentligen vill?

Ja han har sagt att han inte ser oss som KK, men ändå sa han det med där att inte sätta etikett på saker och ting så han har ju sagt både och kan jag tycka?
Nu kanske jag läst helt fel, men sa han inte grejen om etikett först och sen att han inte ser er som KK?
Tänker om det första var i början av förhållandet så ville han ha lite is i magen, men nu när ni känt varandra och umgåtts längre så känner han att det är mer än KK? Han kanske har insett att du har behov av att ha förhållandet definierat och därför har han gått ifrån att vilja ha det lite löst till just en etikett?

Nu kanske jag läst helt fel, men sa han inte grejen om etikett först och sen att han inte ser er som KK?
Tänker om det första var i början av förhållandet så ville han ha lite is i magen, men nu när ni känt varandra och umgåtts längre så känner han att det är mer än KK? Han kanske har insett att du har behov av att ha förhållandet definierat och därför har han gått ifrån att vilja ha det lite löst till just en etikett?

Ja kanske, för man kan väl inte ljuga en person rätt upp i ansiktet flera gånger då jag frågat flera gånger om vi bara är KK och han hela tiden nekat det

Ja kanske, för man kan väl inte ljuga en person rätt upp i ansiktet flera gånger då jag frågat flera gånger om vi bara är KK och han hela tiden nekat det
Du kanske borde göra en lista på vad som är din definition av KK respektive förhållande. Vilken lista checkar flest boxar? Vad är det som du mest är ute efter i ett förhållande utifrån listan, och ger han dig det?

Men herregud. Han har ju kallat sig din pojkvän, vad mer behöver du av honom?
Skulle nog bli irriterad på att du frågar flera gånger om jag var han. Skulle aldrig palla med den osäkerheten från någon.
Ta honom på orden istället.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 145
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 586
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 943
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 343
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar