Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Länge sedan jag skrev något i en dejtingtråd, vilket iof är ganska talande för hur mycket jag dejtar:p

Men det är ju inte heller speciellt lätt att hitta nån att dejta när ungefär alla jag kommer i kontakt med på olika sajter visar sig redan ha ett förhållande. Det står verkligen ingenstans att jag har nån önskan att vara nåns "älskarinna" :yuck: Däremot att jag tycker ärlighet är viktigt. Och när någon helt uppenbart inte är ärlig mot sin partner nu, varför skulle denna någon sedan vara ärlig mot mig? Så nej tack, jag är inte intresserad.

Är det bara jag som upplever att detta ökat? Att dejtsidor mest bara består av en massa folk som inte vågar göra slut med sina nuvarande partners?
Jag har upplevt en del sådant, men har aldrig dejtat tillräckligt mycket för att veta hur vanligt det är. Såg något om någon undersökning (vet inte hur seriös den var) där det kommit fram att ganska stor del av de på Tinder inte var singlar. Om det är vanligt där, där de flesta ändå har bild och sitt namn, då är det nog ännu vanligare på andra sidor där det går att vara mer anonym.

Det är väl jättebra att det framgår tydligt i presentationen? Kan tycka det är lite märkligt att söka vänner på tinder, men det görs ju uppenbarligen och då tänker jag att det är bra att det är tydligt redan från början :)

Haha, jo tydligt är det. Även om jag iofs alltid blir rätt misstänksam ändå att det kanske inte är tydligt, ändå.

Jag bara antar dock att det hon söker, om hon söker just detta, kommer vara i princip helt (99,99%) omöjligt via Tinder.

Och att jag skulle nog ha lite svårt för att vara i ett förhållande där min partner sökte manliga vänner på Tinder.

Hade en bekant/person i min umgängeskrets som använde tinder för att hitta bartenders till sin nattklubb 🤷🏻‍♀️
Det kan jag ju iofs se nån slags funktion i iaf!

Har sett flera som søker efter vänner/umgänge på Tinder, då ofta av bägge kön (går ju att ställa in på appen). Vad jag förstår så kan det vara effektivt om man är ny på ett ställe, man kommer i kontakt med folk som är ensamma och har tråkigt (är ju ofta då folk sitter och swipar).

Håller dock med om att det känns lite märkligt ändå.

Har sett flera som søker efter vänner/umgänge på Tinder, då ofta av bägge kön (går ju att ställa in på appen). Vad jag förstår så kan det vara effektivt om man är ny på ett ställe, man kommer i kontakt med folk som är ensamma och har tråkigt (är ju ofta då folk sitter och swipar).

Håller dock med om att det känns lite märkligt ändå.

Sannolikheten är relativt liten då dock att man samtidigt är i ett monogamt förhållande.. :) Bumble har tex en inställning för vänner istället för dejting. Jag skulle inte orka försöka förklara för killar på tinder att jag bara söker en polare, när antagligen 99% av alla killar jag skulle få kontakt med vore gay.

Hej!jag är helt ny i dejting , vet däremot att ni säkert kan ge mig lite tips om vilka sidor som är bäst 😊 buke brukar ju ha koll😉 #gammalföredettamedlem

Träffade min vad-det-nu-är igår kväll för första gången på 10 dagar. Naturligtvis hade min dagsplan gått i stöpet så jag blev sen, men kunde inte påverka det då det handlade om först jobb hela dagen och sedan bekymmer med båda mina djur. Som vanligt när jag försöker ha ett liv utanför plikterna. Kändes väl sisådär men å andra sidan är ju mitt liv alltid mer eller mindre kaosartat. Vill han lära känna mig så ingår det tyvärr. Annat ocharmigt som ingår i paketet är uruselt humör (oftare än motsatsen), ständig brist på ork och längtan efter döden. Ja som ni hör är jag inget vidare pepp på nånting. Känns helt befängt att ens försöka avsätta utrymme för nån sorts relation, jag har jämnt upp att hinna och orka med jobb, djur och alla vardagsbestyr. Inser verkligen varför jag valt bort kärleksrelationer. Finns helt enkelt ingen ork över bortsett från de förhållandevis korta stunderna av positivism.

Hur orkar folk med dejting? Jag är ett vrak när jag jobbar hela dagarna och har häst och hund på det, gärna toppat av allergisk hund med allt extrajobb det innebär. Jag sover 3-4 timmar per natt pga all stress just nu. Jag vill verkligen inte visa upp dessa sidor av mig så jag håller mig undan, men känner mig stressad av att inte passa på att ses då vi inte kommer kunna ses alls på nästan 2v till framöver.

Träffade min vad-det-nu-är igår kväll för första gången på 10 dagar. Naturligtvis hade min dagsplan gått i stöpet så jag blev sen, men kunde inte påverka det då det handlade om först jobb hela dagen och sedan bekymmer med båda mina djur. Som vanligt när jag försöker ha ett liv utanför plikterna. Kändes väl sisådär men å andra sidan är ju mitt liv alltid mer eller mindre kaosartat. Vill han lära känna mig så ingår det tyvärr. Annat ocharmigt som ingår i paketet är uruselt humör (oftare än motsatsen), ständig brist på ork och längtan efter döden. Ja som ni hör är jag inget vidare pepp på nånting. Känns helt befängt att ens försöka avsätta utrymme för nån sorts relation, jag har jämnt upp att hinna och orka med jobb, djur och alla vardagsbestyr. Inser verkligen varför jag valt bort kärleksrelationer. Finns helt enkelt ingen ork över bortsett från de förhållandevis korta stunderna av positivism.

Hur orkar folk med dejting? Jag är ett vrak när jag jobbar hela dagarna och har häst och hund på det, gärna toppat av allergisk hund med allt extrajobb det innebär. Jag sover 3-4 timmar per natt pga all stress just nu. Jag vill verkligen inte visa upp dessa sidor av mig så jag håller mig undan, men känner mig stressad av att inte passa på att ses då vi inte kommer kunna ses alls på nästan 2v till framöver.

För mig gör särbon livet bättre, trots den tid och i viss mån anpassning det innebär.

Han såg mitt värsta tämligen omgående men stack inte för det. Det är väl någonstans det som gör att ett förhållande funkar, man har sett varandras värsta men älskar varandra ändå.

Jag tycker det låter självklart att dejting inte får plats i ditt liv just nu. Om du verkligen vill dejta så tror jag att du behöver förändra och omprioritera saker i livet, men dejting kanske inte är så viktigt för dig? Det måste ju verkligen inte vara det.

Äldre man la till mig på messenger och inledde: "Jag vet att jag egentligen är för gammal för dig men jag ville bara säga att du ser så snäll och söt ut!".
Jag svarade: "Tack. Ja, du är för gammal för mig men lycka till hos någon annan :)"
Fick tillbaka: "Ja :) Hur är läget då?"

Om han nu redan fattar att han är för gammal för mig kanske han 1. inte ska ta kontakt med mig överhuvudtaget och 2. ge sig av när han får ännu en bekräftelse på att han inte är intressant för mig 🤦‍♀️

Jag tycker det låter självklart att dejting inte får plats i ditt liv just nu. Om du verkligen vill dejta så tror jag att du behöver förändra och omprioritera saker i livet, men dejting kanske inte är så viktigt för dig? Det måste ju verkligen inte vara det.
Jag känner precis så just nu. Jag är mitt uppe i en helrenovering, har verkligen noll tid över, noll pengar till nöjen och jag känner mig inte ens i form för att dejta seriöst. Jag är helt på det klara med att jag inte är ett kap överhuvudtaget just nu så jag har till och med bestämt mig för att vänta med att återinstallera tinder för att sen komma tillbaka snyggare, rikare och mer dejtingsugen än någonsin tidigare 😂

Som någon annan skrev dejting kanske inte passar just nu?

Jag är själv inne i en jobbig och stressig period och att dejta någon på det kände jag blev för mycket.
Dels för att jag kände att man måste vara glad och energifylld hela tiden, annars kommer den andra inte vilja umgås.
Men ta hand om dig! Och hoppas att du kan få din stress att minska.

Nej alltså dejting som föteteelse har aldrig varit intressant. Jag söker inte upp nån att dejta för sakens skull, det har jag aldrig gjort. Snarare så har jag råkat träffa på nån under skeenden i livet så att det lett till nån relation helt oplanerat. Precis som nu. Men när allt är nytt vill jag ju inte visa upp alla mina nackdelar även om jag tycker att personen intresserar mig och vill umgås därför.

Senast ändrad:
Dels för att jag kände att man måste vara glad och energifylld hela tiden, annars kommer den andra inte vilja umgås.
Men ta hand om dig! Och hoppas att du kan få din stress att minska.

Ja exakt så. Jag känner mig helt slut, pms-vecka oxå naturligtvis. Det har jag ju iofs 3 av 4v normalt sett... så å andra sidan är ju mitt liv såhär mer än det är glatt och energifyllt. Kanske dumt att försöka måla upp nån annan bild om en bara visar sig de bra dagarna? Vet inte riktigt hur jag ska tänka. Det är också anledningen till att jag valt bort kärleken. Men blir ju påminnd då när jag råkar träffa nån, att jag är för knepig för att orka med sånt i längden. Även om det vissa dagar känns som att även en sån som jag kanske kunde slippa leva i ensamhet amen. Äh jag vet inte. Ekvationen går inte ihop.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 141
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 342
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar